Wpis z mikrobloga

Oho. Widzę wojna normalnych ludzi z suwiarzami i wielkie skargi tej grupy „obywateli” jak to państwo nie dba o ich potrzeby nie robiąc miejsc parkingowych wielkości boiska do piłki nożnej.

Mając to na uwadze pragnę przypomnieć jakie są podstawowe segmenty samochodów w krajach cywilizowanych w europie. Pomijam wersje sportowe i rzadkie typy jak np. Roadstery.

Małe auto - np. Renault Clio, Honda Jazz
Mały SUV - np. Lexus LBX, VW T-Roc
Coupé - np. BMW Serii 4, Mercedes CLE
Coupé SUV - np. BMW X6, Porsche Cayenne Coupé
Auta rodzinne - np. Toyota Corolla, Seat Leon
Executive - np. Tesla 3, Skoda Superb
SUV rodzinny - np. KIA Sportage, Volvo XC40
SUV luksusowy - np. BMW X7, Range Rover Sport
MPV - np. VW ID Buzz, Dacia Jogger
7 miejscowe - np. Kia Sorrento, Peugeot 5008

Przypominam, że jak się ma jedno dziecko, to nie trzeba kupować czołgu, a często taki Seat Leon czy Ateca to już wystarczający rozmiar by spakować wózek i wszystko co najpotrzebniejsze. Wasi starzy Syrenką i Maluchem pakowali się w 5-ciu z bagażem nad morze, to chyba dacie radę wykazać się kreatywnością i spakujecie się w czasach, gdzie małe auto typu Polo jest wielkości dawnego Golfa.

A wszystkim sprowadzającym amerykańskie pancerniki na nasze europejskie drogi jedno wielkie ha tfu. Zawalone parkingi, blokowanie miejsc, zastawianie wjazdów i przeświadczenie, że większemu na drodze wszystko wolno to po prostu jeden wielki rak, z którym trudno dyskutować.

#januszeparkowania #motoryzacja
  • 21
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • 2
@G06DbT: i jakoś dało radę wszystko zabrać. Może nie było komfortowo i fajnie, że mamy lepsze czasy, ale nie przesiadajmy, że potrzebujemy dużego SUVa jak się ma jedno dziecko.
  • Odpowiedz
@Charleswhite: najśmieszniejsze to, że te małe autka to właśnie najwygodniejsze aby z bąbelkiem latać tam i z powrotem, parkować, zaliczyć 5 czy 10 miejsc jednego dnia z parkowaniem między autami,

my cały czas po prostu mentalnie biedakami jesteśmy :D i kujemy te samochody aby były do wszystkiego i aby raz na rok zapakować pralkę czy szafę z IKEA aby nie musieć płacić 50 zł za transport

jak ktoś jedzie do
  • Odpowiedz
my cały czas po prostu mentalnie biedakami jesteśmy :D i kujemy te samochody aby były do wszystkiego i aby raz na rok zapakować pralkę czy szafę z IKEA aby nie musieć płacić 50 zł za transport


@SpalaczBenzyny: Niestety wysoka sprzedaż SUV-ów to nie jest problem tylko polski, ale światowy. Po prostu na tych paskudnych gównach producenci mają wyższą marżę i mogą omijać przepisy dotyczące norm spalin, stąd je promują. Moda na
  • Odpowiedz
Małe auto - np. Renault Clio, Honda Jazz

Mały SUV - np. Lexus LBX, VW T-Roc

Coupé - np. BMW Serii 4, Mercedes CLE

Coupé SUV - np. BMW X6, Porsche Cayenne Coupé

Auta rodzinne - np. Toyota Corolla, Seat Leon

Executive - np. Tesla 3, Skoda Superb
  • Odpowiedz
asi starzy Syrenką i Maluchem pakowali się w 5-ciu z bagażem nad morze


@Charleswhite: a ty jesteś z tych co spali w jeziorze, czy z tych co zmarli na mrozie i służyli za drogowskaz i nikt nie płakał?

Executive - np. Tesla 3, Skoda
  • Odpowiedz
@SpalaczBenzyny:

u nas w Top10 jest kilka SUV a w europejskim Top10 nie ma ani jednego


Ale bzdety i manipulacje. T-Roc, który jest na tej liście, to jak najbardziej SUV, tyle że pokraczny C-SUV-y, chyba jeszcze debilniejszy wybór od tradycyjnego kloca, dla takich samych panienek i osłów nieumiejących jeździć i ignorujących prawa fizyki, wierząc w iluzję bezpieczeństwa i przewagę, jaką daje ''wyższe
  • Odpowiedz
@vanillla_guy: jpdl, dobra, nie jestem w stanie tyle tekstu naklepać, wygrałeś!

jakby te SUV to były takie jak t-rock czy sandero to nikt by nie dawał o nie yebania
bo to zwykły podniesiony trochę kompakt, takie same silniki 1,0 turbo, taki sam napęd na przód, masa niewiele wyższa, itd..
nie są to żadne czołgi które jadą źle, tj. jadą tak samo źle jak ich kompaktowe odpowiedniki z silnikiem 1.0

przecież
  • Odpowiedz
@Charleswhite: Przecież to nie chodzi o ładowność. Po prostu te wszystkie utrzymanki i stare babska w kryzysie wieku średniego uważają, że jak ktoś w nie wjedzie, to w takim aucie są bezpieczniejsze. Prawda jest taka, że większa szansa, że one w kogoś wjadą, bo kompletnie nie potrafią tym autem manewrować i skupiają się na wszystkim innym, byle nie na drodze. Poza tym dla pokolenia 40-50+ te suvy to chyba jakiś
  • Odpowiedz
@G06DbT: mój wujas ma 4 dzieci, jak były w wieku 5-12 lat to pakowali sie w malucha on, żona, dzieci i wilczur na półkę tylną (leżał upchany )i jechali 15 km do jego rodziców.
  • Odpowiedz