Wpis z mikrobloga

Oglądając to co potrafi nowiutkie Full Self Driving v13, mam ochotę dokupić akcji Tesli za kolejne 100 000 PLN.


Progres pomiędzy wersją v11 a v12 był tak duży, że wall street w końcu zaczęło FSD zauważać. Od wszystkich osób, które mają dostępną już wersję 13 słychać, że przeskok jakościowy nawet większy niż z wersji 11 na 12.

YouTuber AI DRIVR, naprawdę bardzo obiektywny tester, od kilku dni się wstrzymuje z publikacją video... bo do tej pory nie miał ani jednej krytycznej interwencji ze względu na bezpieczeństwo. Jeździ już kilka dni i nic.

Oczywiście, ktoś powie, że do pełnej autonomii brakuje jeszcze tego, by takich interwencji nie było przez miesiące/lata. Zgadza się. Faktem natomiast jest to, że obecny system właśnie zbliża się nieuchronnie do osiągnięcia "prędkości ucieczki".

Im lepiej jeździ FSD, tym więcej osób go używa. Im więcej osób go używa, tym więcej Tesla testuje swój system i tym szybciej jest w stanie testować swoje wersje. Im więcej osób go używa, tym więcej nagrań przypadków brzegowych Tesla znajduje, by mój karmić swoją sieć neuronową.

Tesla inwestuje jak szalona w powiększanie swojego komputera, to będzie tylko pomagać. W ciągu roku (zgaduje) dodatkowo powinien wejść Hardware 5 (AI5), który dodatkowo zwiększy możliwości całego sprzętu.

Moim zdaniem, na 95% Tesla w 2025 roku uruchomi Robotaxi co najmniej w jednym mieście USA. I bardzo szybko za pierwszym miastem pójdą kolejne.

FSD Supervised dostępne w Europie i Chinach, moim zdaniem są wręcz spodziewane w 2025. A to otworzy nie tylko nowe ogromne rynki, ale również dostarczy ogromnej ilości nowych danych testowych.

Jeżeli jakiś inny producent aut ogłosi, że dogadał się z Teslą w sprawie licencjonowania FSD, to akcje mogą wystrzelić w bardzo krótkim czasie o kilkadziesiąt procent. Zacznie się kapitulacja w zakresie walki o własne systemy autonomii, ze strony zwykłych producentów, typu Ford, GM, etc. Podobnie jak miało to miejsce, gdy Ford ogłosił, że przyjmuje standard ładowania Tesli.

#tesla #gielda #elonmusk #spacex #technologia #ciekawostki #samochody

Kiedy Tesla w pierwszym mieście odpali robotaxi (z wykorzystaniem bieżącej floty)

  • 2024 1.7% (2)
  • 2025 14.3% (17)
  • 2026 24.4% (29)
  • 2027 1.7% (2)
  • 2028 6.7% (8)
  • 2029 0.8% (1)
  • 2030 5.0% (6)
  • 2031 3.4% (4)
  • +2032 15.1% (18)
  • Nigdy 26.9% (32)

Oddanych głosów: 119

anonimowy_programista - Oglądając to co potrafi nowiutkie Full Self Driving v13, mam ...
  • 36
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Na tym etapie polecam bardzo śledzić Dan O'Dowd. Jest to gościu (multimilioner), ktory wydaje miliony na dyskredytacje Tesli, np. wykupując reklamy, pokazujace jak bardzo FSD jest złe i non stop powtarzając, że FSD powinno być zbanowane.

POLECAM GO, bo on wytknie każdy najmniejszy błąd Full Self Driving. W momencie, w którym skończą mu się argumenty, nie wiem skąd ja będę czerpał wiedzę na temat tego, dlaczego FSD "jeszcze nie jest gotowe". NAPRAWDĘ,
  • Odpowiedz
@matthewonthego: bardzo legitna obawa, moim zdaniem. Co tam złotówy. Oni nagle z uberowcami nawet będą mieli wspólnego wroga. Jeżeli obędzie się bez protestów z ich strony, to się zdziwię. Już pisałem o tym kilka lat temu.

Natomiast, robotaxi będą dużo tańsze, więc będą miały poparcie wszystkich klienów, którzy będą bronić Tesli, chcąc mieć dostęp do tańszej usługi. Wiec będzie dość ciekawie.
  • Odpowiedz
@anonimowy_programista: Ja tez chętnie dokupie ale od miesiąca czekam na dołek i zejscie poniżej $300 i nie moge sie doczekać, zaczyna mnie to stresować bo jednak trzyma sie stabilnie na 340-350. Wydawało mi sie ze po podwójnym wystrzale z października musi nastąpić jakas korekta, a tu nic sie nie szykuje. Może ludzie zbieraja gotówkę i dopiero wtedy Elon walnie głupote aby pozwolić dokupić:)
  • Odpowiedz
@anonimowy_programista IMHO to całe spiknięcie się Muska z Trumpem miało na celu między innymi ułatwienie wdrożenia. Z obecną administracją Musk miał trudne chwile - lewica go ewidentnie nie znosi xD. Spowalniali SpaceX, o dopuszczeniu FSD na poziomie prawa raczej nie było mowy - pomysł byłby bardzo torpedowany i spowalniany. Trump za pomoc w kampanii na pewno będzie na to patrzył inaczej - typowy amerykański biznes.

W EU to inna bajka. Ta organizacja
  • Odpowiedz
@anonimowy_programista: Ponoć jeszcze dalej są głupie problemy z wjeżdżaniem pod zakazy, nieczytanie znaków, fantomowych hamowań na autostradzie itp. Mniej, ale dalej sporo. Patrząc na progres i to że inwestycje w centrum szkolenia sieci dopiero zaczęli używać i same inwestycje jeszcze trwają, to dopiero następny taki przeskok, jakiś v14 będzie mógł próbować sam jeździć. Za taki sam czas jak minął od opublikowania v12 do v13 - czyli pół roku. Pod koniec
abraca - @anonimowy_programista: Ponoć jeszcze dalej są głupie problemy z wjeżdżaniem...

źródło: WomanYellingAtACat_meme

Pobierz
  • Odpowiedz
@abraca: Z pół roku temu Tesla zwiększyła znacząco rozmiar modelu FSD( 5x w wersji 12.5), i wtedy to było podobno max co jest w stanie uciagnąć HW3. Teraz w wersji FSD 13 zwiększyli jeszcze 3x a to prawdopodobnie oznacza że od wersji FSD 13 inny model będzie działał na HW3 a inny na HW4.

Tak jak dla modeli np LLaMa mamy 7B, 13B, 34B, 70B i najnowszej wersji 405B podobnie
  • Odpowiedz
@zibizz1: Czyli ładnie tesla w kulku leci oferując opcje FSD w europie, które zanim zaczną być dopuszczane do ruchu to będą przestarzałe :D
  • Odpowiedz
Czyli ładnie tesla w kulku leci oferując opcje FSD w europie, które zanim zaczną być dopuszczane do ruchu to będą przestarzałe :D


@cwlmod: Zawsze możesz zrobic retrofit komputera. Upgrade do HW3 kosztował na poczatku 2000 USD a teraz kosztuje 1000 USD dostępny dla wszystkich którzy kupili FSD
  • Odpowiedz
@zibizz1: Jak dla mnie to powinno być za darmo dopóki nie wypuszczą FSD z bety. W końcu za FSD płaciłeś jak za przyszły feature, którego nie dowieźli, a chcą kasy za upgrade
  • Odpowiedz
@cwlmod: Była też opcja przeniesienia FSD na nowy samochód, bo skoro zapłaciłeś za FSD 8 lat temu i do tej pory nie dostarczyli to chyba też spoko opcja.
  • Odpowiedz