Wpis z mikrobloga

Audi rs3 to guano ( ͡° ͜ʖ ͡°)

W weekend na szkoleniu sportowej jazdy na jastrzębiu był gość w poliftowym rs3. Nawet szybko ogarniał, ale sobie nie radził w ćwiczeniach na płycie. Okazało się że w trybie driftu (torque czy jak on tam się nazywa) nawet rajdowiec nie dał rady ze zrobieniem poprawnego slajdu. Na beczce to juz w ogóle wyszło, że audi kompletnie nie daje sobie rady.

Gość był tak zniesmaczony (a ja razem z nim), że powiedział, że ten samochód nie nadaje się na żadne próby wygłupów na drodze bo jest nie do opanowania. Ja nie wiem skąd te zachwyty testerów. Wygląda na to że tylko jak jest sucho i jest duży opór na przedniej osi to komputer poprawnie zapina tylny napęd. Jak jest mokro to przód po prostu ciągnie i jest audi steer.

Ergo, rs3 to wyrzucanie pieniędzy w błoto. Poliftowe s3 jest niewiele wolniejsze, lepsze jako daily, a w zakręcie ma taką samą charakterystykę - czyli napęd jest efektywny. Dopłacanie za większy silnik z dużą turbodziurą, tryb drift, który nie działa i większe hamulce (jedyne co ma sens) jest IMO bez sensu

#samochody #motoryzacja #audi
  • 27
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • 1
@czujeblusadoanusa: Powiedz mi czego nie rozumiesz w zdaniu:

nawet rajdowiec nie dał rady ze zrobieniem poprawnego slajdu

??

RS3 ma skuteczny napęd, który jest teraz też w S3 i który na drogach publicznych jest praktycznie nie do wykorzystania. Po prostu przy genialnym S3, RS3 stracił sens. Nawet wydech ma wykastrowany
  • Odpowiedz
@cwlmod fanem Audi nie jestem ale lubie te trójki bo to ma sens, mam inne samochody ale psioczyć na Audi nie będę, sasiad ma wlasnie RS3, nie wiem czy coś tam robił nie chce ściemniać, nie wiem, ale to mu tak gada, dobra maszyna.
  • Odpowiedz
  • 1
@czujeblusadoanusa: Obecnie fabryczne wydechy są słabe. Pewnie ma atrapovicza albo gpf-delete.

Wykopek który był ze mna @Wygryw_z_wyboru w m340i po chwili ogarnięcia zaczął fajne slajdy w okół beczki robić. Miał problem z xdrive bo ten go cały czas lekko wyciągał i miał problem z powiekszającą się sredniącą driftu. Może jest to ogarnięcia, ale zwykłe zarzuty dupą mu z palcem w dupie wychodziły kiedy audi miało z tym problem.

Nie
  • Odpowiedz
@cwlmod dziasiaj a raczej wczoraj kupiłem sobie Lancie, Dokladnie Lancie Rally 037, jaram się jak małe dziecko. Kocham motoryzację. Mam RAM'a z v8 8,2 litra ale mam też Tesle i bardzo ją lubię. Osobiscie jaram się małymi rajdowkami a to, że kupilem Lancie Rally to nie była kwestia pieniedzy tylko szczescia. Już mam w garazu wiadereczko z ciepłą wodą i plynem do naczyń i przypucuje suczke. Zrobie sobie tylko jeszcze zupkę
  • Odpowiedz
@cwlmod myślę że beczki były do ogarnięcia w tym BMW kwestia wprawy ale faktycznie w xdrive wygląda to tak że auto się napędza i średnica driftu się zwiększa. Może da się to jakoś ogarnąć odpowiednią praca gazu.

A co do toru to nigdy się tak nie wybawilem, w każdy zakręt dało się wejść slajdem, dało się też kleić jakieś łatwe combo ale wiadomo było mokro i to nie jest auto do
  • Odpowiedz
Ja nie wiem skąd te zachwyty testerów.


@cwlmod: 1. Cześć testerów jest opłaca 2. Duża część z nich to fanboye audi lub ludzie którzy się boją powiedzieć czegoś negatywnego o audi zeby ich audziarze nie jechali
  • Odpowiedz
@cwlmod: w RS3 tył po prostu jest po to aby "pomagać" przodowi, aby lepiej przyspieszał i samochód był efektywniejszy,
nie nadaje się to do akrobacji,
płaci się oczywiście za 5-cylindrowy silnik,

generalnie koncept dość kulawy jak się go porównuje z innymi autami ale sam w sobie "jakiś" jest,
sens jego taki, że ma ten silnik który nie ma konkurencji, który zawsze
  • Odpowiedz
  • 1
@Wygryw_z_wyboru: Te czterobuty tak chyba mają. Twoje bmw jeszcze ładnie wejdzie w poślizg, bo przód jest dołączany, ale jak już przód wchodzi do gry to zaczyna auto wyciągać i wtedy trzeba przestawić się na drift 4 kołowy czyli wepchnięciu auta w poślizg i praca gazem na prostych kołach.

A co do toru to nigdy się tak nie wybawilem, w każdy zakręt dało się wejść slajdem, dało się też kleić jakieś
  • Odpowiedz
  • 0
@Cztero0404: Co jest fanboyskiego w tym, że pokazują na nagraniach że coś tam wychodzi? Jeśli na suchym na pełnym gazie coś tam wychodzi, to testerzy co najwyzej powiedzą że jest to trudne. Kickster znowu jest ogarniaczem driftu i to po nim widać.

Po prostu na mokrym coś nie trybiło. Dało się audice postawić bokiem ale ciągle był problem ze zbyt aktywnym przodem. Ja strzelam że algorytm tego trybu działa tak,
  • Odpowiedz
  • 0
@SpalaczBenzyny: To ty chyba nie wiesz jaka jest ta nowa szpera na tylnej osi w obecnym rs3 ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Dzisiaj s3 ma ta samą szperę i jest nadsterowne przy nawrocie przy pełnym gazie. Na rampie autostradowej jest już podsterowne jak FWD. To nie jest zwykła pomoc ale to nie jest też xdrive.

RS3 jest obecnie mało wyróżniające się. Mówisz o silniku, który interesuje garstkę osób. Ja nim jechałem i
  • Odpowiedz
@cwlmod: no tym najnowszym nie jeździłem, wcześniejszy miałem na 2 godziny raptem, oceniłem go zupełnie OK, jeździłem tylko po suchym jak było ciepło,

pamietam jeszcze jazdę Infiniti (czyli to samo co A-klasa) z 2.0 turbo 211 KM i nim się jeździło praktycznie tak samo jak z quattro jakie jest w A4/A6, itd..

może to R5 to nie jest za wiele ale też za wiele ich się nie sprzedaje :)
obstawiam, że jednak jak
SpalaczBenzyny - @cwlmod: no tym najnowszym nie jeździłem, wcześniejszy miałem na 2 g...
  • Odpowiedz
  • 0
@SpalaczBenzyny: Piszesz cały czas jako 100% petrolhead i zapominasz, że te auta kupują też w dużej mierze bogole, którzy mają wywalone na samochód. Ważne by fajnie warczał i był szybki ;)

Patrz jak się będzie sprzedawało nowe M5 to zobaczysz (ja też) jak "mądry" jest klient na tego typu auta. Trzeba też wziąć pod uwagę, że m3/m5 kupują ludzie bogaci, którzy po prostu biorą najdroższą wersję danego modelu. Im jest
  • Odpowiedz
@cwlmod: no ale to oni tam będą mieli wywalone czy napęd jest taki czy owaki, czy dobrze robi się sjady czy nie, nawet nie zwrócą na to uwagi bo nie będą próbować tak jeździć,

on warczy i jest szybki na prostej :)
  • Odpowiedz