Aktywne Wpisy
g0blacK +245
Znalazłem fajną stronkę, gdzie można ściągnąć filmy, muzykę, albo gry i programy.
Nie będę płacił za jakieś Netflixy jak tutaj mam za darmo.
Polecam
#filmnawieczor #internet #poradnik #dobrerady #gry
Nie będę płacił za jakieś Netflixy jak tutaj mam za darmo.
Polecam
#filmnawieczor #internet #poradnik #dobrerady #gry
Moseva +144
Jak ktoś nie wchodzi na główną za bardzo, to warto zrobić wyjątek i wykopać to znalezisko, żeby podkręcić Małysza ( ͡° ʖ̯ ͡°)
Jakieś mendy ukradły, skatowały na śmierć Strusia Zenka i jeszcze go zg*łcili. Grożą im za to jakieś śmieszne kary w stylu zakaz zbliżania się do osady w której przebywał ptaszek.
Warto nagłośnić, że nie ma przyzwolenia społecznego
Jakieś mendy ukradły, skatowały na śmierć Strusia Zenka i jeszcze go zg*łcili. Grożą im za to jakieś śmieszne kary w stylu zakaz zbliżania się do osady w której przebywał ptaszek.
Warto nagłośnić, że nie ma przyzwolenia społecznego
Tesla 3 standard, ~50kWh bateria LFP, pompa ciepła, tył napęd ~300KM i 5,5s do 100 km/h. Zasięg mocno zróżnicowany od temperatury i prędkości, w moim przypadku jakieś 350-500km na jednym lądowaniu.
Co mnie skłoniło do zakupu? Jeżdżę 95% czasu po mieście wokół komina, rzadko kiedy trasy do 100km a raz w roku może 500km do rodzinki.
1) stosunkowo dobre przyspieszenie jak na tą cenę samochodu
2) ZERO serwisów olejowo-filtrowych i tym podobnych, lądujesz, jeździsz i zalewasz płyn do spryskiwaczy
3) nie trzeba czekać na rozgrzewanie się silnika w zimę
4) bardzo ekonomiczna jazda w porównaniu do benzyny
Średnie zużycie wychodzi mi około 13-15 kWh na 100km w mieście, ładując się z domu na normalnej taryfie to jest 13-15 PLN. Ładując się z publicznej “wolnej” (11kW, pełne naładowanie w 4-5h) ładowarki wychodzi około 23-27 PLN. Tanio, nawet publiczna ładowarka wychodzi taniej niż LPG.
Sam samochód prowadzi się super, brak skrzyni biegów i moc dostępna od razu to coś pięknego do jazdy po mieście. 5,5s z czasem się już znudziło i fajnie by było mieć 4s z long range’a i 4x4.
Jakość tego modelu jest spoko, nie wiem jak poprzednie (a ponoć miały sporo problemów), nie mam większych zarzutów. Brakuje mi trochę HUD’a i fizycznego czujnika deszczu (ten z kamer jest beznadziejny) i może Apple Cara (chociaż wbudowany system nie jest zły)
Przy aktualnej cenie za nowego 189k - 2k z refa - dotacja 19/27k robi się z tego przyjemna kwota. Jakby wziąć pod uwagę długoterminowo brak kosztów przeglądów i jazdę na tańszym prądzie to jeszcze jest jeszcze lepiej. O dodatkowych benefitach jak bus pasy czy darmowe parkingi miejskie nawet nie wspomnę.
Wiem, ze elektryki nie są dla każdego, ale póki co widzę więcej plusów niż minusów.
#tesla #samochody #ev
@gonzo91: tak k---a idąc za twoim tokiem rozumowania to właściwie każdy użytkownik elektryka musi mieszkać w domu wolnostojącym bo ni c---a w 'apartamencie' nie podładujesz elektryka przez noc;)
więc japa tam.
@gymw8nhnzd: Wystarczy mieć własny dom, najlepiej w dużym mieście, przy okazji maszynę czasu i cofnąć się kilka lat żeby zdążyć założyć FV na starych zasadach (i brać prąd z węgla w zimie albo w nocy). No i trzeba zmienić styl życia odrobinę, czyli siedzimy w dzień w domu żeby auto się naładowało, ale poza tym
@stary_grat: Z salonu?
@gymw8nhnzd: Jak się nie liczy własnego czasu albo jest się emerytem to może faktycznie tanio. Jak się pracuje albo ma inne zajęcia niż stanie pół dnia przy aucie to wypadało by doliczyć ten stracony czas do rachunku, a wtedy to każdy spalinowiec bije elektryka na glowę.
@gymw8nhnzd: ale to prawdziwe 5,5 sekundy ze startu zatrzymanego czy te marketingowo-teslowe czyli liczone ze startu z prędkości 10km/h xD czyli realne jakieś 7 - 8 sekund?
@bylem_zielonko: sprawdzenie tego na YouTube zajęło by Ci mniej niż napisane tego komentarza
@gymw8nhnzd: Jeszcze raz pokazałeś że nie masz żadnych argumentów, dziękuję że się tak kompromitujesz i udowadniasz że to ja mam rację.
@gymw8nhnzd: jestem ciekaw jak to wygląda w praktyce, bo sprawdzając np. mapę na elektromobilni.pl, w mieście powiatowym gdzie wyjeżdżam na święta jest jedna ładowarka (Lidl), i tyle. W promieniu ~25km są jeszcze ze trzy, a ~50km już sporo więcej, ale nic po drodze. Jednak nie wyobrażam sobie do końca opierania się na jednej
Napisałem wyraźnie w pierwszym komentarzu:
"Nie muszę stać przy ładowarce, oprócz tras. Na codzień ładuje samochód przy okazji jak stoi na parkingu albo jak coś załatwiam na mieście."
Po czym zacząłeś cos pisać o staniu pół dnia