Wpis z mikrobloga

Byłem sceptycznie nastawiony do elektryka, ale kolega sobie mocno zachwalał i spróbowałem:

Tesla 3 standard, ~50kWh bateria LFP, pompa ciepła, tył napęd ~300KM i 5,5s do 100 km/h. Zasięg mocno zróżnicowany od temperatury i prędkości, w moim przypadku jakieś 350-500km na jednym lądowaniu.

Co mnie skłoniło do zakupu? Jeżdżę 95% czasu po mieście wokół komina, rzadko kiedy trasy do 100km a raz w roku może 500km do rodzinki.
1) stosunkowo dobre przyspieszenie jak na tą cenę samochodu
2) ZERO serwisów olejowo-filtrowych i tym podobnych, lądujesz, jeździsz i zalewasz płyn do spryskiwaczy
3) nie trzeba czekać na rozgrzewanie się silnika w zimę
4) bardzo ekonomiczna jazda w porównaniu do benzyny

Średnie zużycie wychodzi mi około 13-15 kWh na 100km w mieście, ładując się z domu na normalnej taryfie to jest 13-15 PLN. Ładując się z publicznej “wolnej” (11kW, pełne naładowanie w 4-5h) ładowarki wychodzi około 23-27 PLN. Tanio, nawet publiczna ładowarka wychodzi taniej niż LPG.

Sam samochód prowadzi się super, brak skrzyni biegów i moc dostępna od razu to coś pięknego do jazdy po mieście. 5,5s z czasem się już znudziło i fajnie by było mieć 4s z long range’a i 4x4.

Jakość tego modelu jest spoko, nie wiem jak poprzednie (a ponoć miały sporo problemów), nie mam większych zarzutów. Brakuje mi trochę HUD’a i fizycznego czujnika deszczu (ten z kamer jest beznadziejny) i może Apple Cara (chociaż wbudowany system nie jest zły)

Przy aktualnej cenie za nowego 189k - 2k z refa - dotacja 19/27k robi się z tego przyjemna kwota. Jakby wziąć pod uwagę długoterminowo brak kosztów przeglądów i jazdę na tańszym prądzie to jeszcze jest jeszcze lepiej. O dodatkowych benefitach jak bus pasy czy darmowe parkingi miejskie nawet nie wspomnę.

Wiem, ze elektryki nie są dla każdego, ale póki co widzę więcej plusów niż minusów.

#tesla #samochody #ev
gymw8nhnzd - Byłem sceptycznie nastawiony do elektryka, ale kolega sobie mocno zachwa...

źródło: IMG_5512

Pobierz
  • 231
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@gymw8nhnzd: i nie jest ci zwyczajnie głupio płacić 200 tysięcy a pozniej musiec jak baran siedziec przy tej ladowarce, robic zdjecia samochodu, pisac posta na 300 linijek na wykopie bo czekasz az Ci sie auto zaladuje? ja bym p-------a dostal jakbym musial 40 czy 50 min na stacji ladowania czekac az sie "zatankuje" :D

poza tym, za 100 tysiecy to mozna miec Cadillaca CTS-V z V8 i 3,9s do setki,
  • Odpowiedz
@stary_grat: przecież chłop pisał, że w trasę jeździ rzadko. A jeżdżąc wokół komina całe to straszne ładowanie sprowadza się do włożenia wtyczki po powrocie do domu.
Jadąc w trasę i tak musisz się co kilka godzin zatrzymać, chyba że jesteś yolo butelkowcem jadącym do NL na strzał, ale no to wtedy współczuję.
  • Odpowiedz
  • 21
@stary_grat dawno uległa sytuacja poprawie po jęczeniu klientów. Obstawiam, że nigdy nawet w Tesli nie siedziałeś, nawet jako pasażer w uberze. Model 3 po lifcie to już skok jakościowy w porównaniu do przedlifta, który tak finalnie zły nie był.
  • Odpowiedz
@stary_grat: W Y kierownica jak nowa. w X troszke w jednym miejscu da się wyczuć że jest mniej naciagnieta.
Takie rzeczy na gwarancji wymieniają i to u CIebie pod domem. W spalinowym co roku musialem jeżdzić i siedzieć w serwisie po 1-2h +2h na jazde w jedną i w drugą.

Co doładowania w trasie to te najlepsze auta w trasie też są już znośne. W te wakacje zrobiłem 1300km w
  • Odpowiedz
Obstawiam, że nigdy nawet w Tesli nie siedziałeś, nawet jako pasażer w uberze


@gonzo91: siedzialem, jezdzilem paroma elektrykami nawet. nie jestem fanem wrażeń z jazdy jakbym tramwaj prowadził po prostu. wolę staroświeckie i warczące V8, i tyle :)
  • Odpowiedz
@gymw8nhnzd: i nie jest ci zwyczajnie głupio płacić 200 tysięcy a pozniej musiec jak baran siedziec przy tej ladowarce, robic zdjecia samochodu, pisac posta na 300 linijek na wykopie bo czekasz az Ci sie auto zaladuje? ja bym p-------a dostal jakbym musial 40 czy 50 min na stacji ladowania czekac az sie "zatankuje" :D


@stary_grat: ludzie, którzy jeżdżą mało i którzy mają garaż, poświęcają 10s na podłączenie wtyczki,
  • Odpowiedz
  • 12
@niegwynebleid: rynek używanych się mocno rozwija przez rozwinięcie się niezależnych serwisow EV, Tesle są już rozpracowane przez te serwisy i nawet te “straszne” baterie wychodzą nie drożej niż pełny remont silnika. Modele S 2012-2016r z darmowym ładowaniem klepią już po 300k km+ i są wciąż w obiegu na rynku
  • Odpowiedz
Sam samochód prowadzi się super, brak skrzyni biegów i moc dostępna od razu to coś pięknego do jazdy po mieście. 5,5s z czasem się już znudziło i fajnie by było mieć 4s z long range’a i 4x4.


@gymw8nhnzd: bardzo dobry wybór. Ale nawet jak zmienisz na performance to i 3s się znudzą ;)

Jak ci się chce w to bawić, to można mieć apple/google carplay przez taki dodatek, łączysz się teslą
  • Odpowiedz
Średnie zużycie wychodzi mi około 13-15 kWh na 100km w mieście, ładując się z domu na normalnej taryfie to jest 13-15 PLN.


@gymw8nhnzd: ładujesz w domu z normalnej wtyczki czy siłą?
  • Odpowiedz
@Bonwerkz: ja ładuję się prawie cały czas z zwykłego gniazdka. Ale mam Teslę 3 long range z dużą baterią. Takie ładowanie z gniazdka wystarczy jak się poruszasz w obrębie tego deklarowanego zasięgu. W nocy i tak auto stoi to czemu miałoby się nie ładować
  • Odpowiedz