Wpis z mikrobloga

@shalisek: no w galerii znajdzie i zmarnuje full czasu. W parku są najpotrzebniejsze sklepy, tak jak u mnie w pobliżu, potrzebuje kupić coś z AGD, prezent dla dziecka i spożywkę to jadę do pobliskiego parku i w godzinę z dojazdem kupuje co chce w Media Expert, biedronce i action. Ubrań na specjalną okazję tam nie kupię ale takie basic potrzeby parki są idealne.
  • Odpowiedz
@heksengerg: Każdy sklep może mieć osobne wejście, a więc inne godziny otwarcia i inne podejście do niedziel handlowych. Każdy może też zaparkować bliżej wybranego, konkretnego sklepu, a nie biegać przez pół galerii.
  • Odpowiedz
Bo modne, hamerykanskie.. Wykorzystuje się przestrzeń tylko użytkowo a w galerii jest masa przestrzeni, która nie jest użyta przez co zwiększa koszty utrzymania takiego obiektu i robi mniejszą stopę zwrotu z wynajmu. W takim parku, ma się klienta w pompie ,bo może sobie chodzić po dworzu w przestrzeni jest tyle co przepisy na chodnik pozwalają, reszta to parking - jest bliżej z auta, bardziej mobilnie. Minusem jest to, że na dworzu pizgawa
  • Odpowiedz
@heksengerg: odgaduję, że skierowane są do innego klienta. Kiedyś galerie handlowe miały być dla wielkomiejskiej klasy średniej, bo akurat na to było stać wielkomiejską klasę średnią - na ciuch z Zara, kawę z Coffee Heaven wtedy na topie i łażenie cały dzień wśród tych wszystkich fontann i muzyczki, bo to wyglądało lepiej niż centra miast. Teraz wielomiejska klasa średnia jest bogatsza i centra miast lepiej wyglądają, więc dzień zakupowy dla
  • Odpowiedz
Wszystko fajnie tylko 90% sklepów w tych parkach jest ta sama :Biedronka, Rossman, Pepco, KIK, Action te firmy przejma większość część rynku w Polsce i staną się monopolistami, a potem wiadomo ceny w górę.
  • Odpowiedz
@heksengerg:
1. Wszystkie najlepsze miejscówki z dobrą komunikacją są już zajęte w dużych miastach.
2. Poza miastami ziemia jest stosunkowo tania, a koszt parterówki prawie zawsze jest tańszy.
3. Deweloperkajest w coraz gorszym stanie, a taka inwestycja wymaga mało kapitału początkowego.

@partiid Galeria może mieć mniejsze koszty ogrzewania, dzięki osłoniętym korytarzom.
  • Odpowiedz
@Piotrek00: @telemach20: dzieci, to się w branży mallmagedno nazywało, trend zauważono ponad 15 lat temu, rozkręciło się koło 10 lat temu. Nawet w PL temat był oklepany już koło 2015-2016 roku czyli solidnie przez COVIDem. COVID swoje co najwyżej dołożył ale nie przez głupkowaty ban >2000 metrów (przecież to może być dowolnie ustawione) tylko przez popularyzację e-commercu a w samych galeriach rozliczenia SCH, gdzie takie asy jak Multi
  • Odpowiedz