#motoryzacja #auta #samochody #pytanie Cześć. Jestem początkującym kierowcą. Jak zmieniam biegi w przedziale 1-4 to od czasu do czasu czuje takie leciutkie szarpnięcie gdy puszczam sprzęgło i naciskam gaz jednocześnie. Próbuję to jakoś wyczuć, tylko z drugiej strony jak czasem chcę zaraz po zmianie biegu bardziej nacisnąć gaz zeby temu przeciwdziałać to mi tak szybko obroty skaczą z 2000 do 3000 i słychać z silnika takie "gazowanie". Ta druga rzecz sie dzieje pewnie dlatego że za dlugo trzymam wcistniete sprzeglo i wtedy za mocno naciskam gaz tylko tez zauwazylem ze jak szybko puszcze sprzęgło to już w ogóle szarpie jak c--j. Czy to jest coś z moim autem, czy po prostu nie mam skilla? Może ktoś ma jakieś tipy jak się nauczyć żeby umieć płynnie przejść z biegu 1 na bieg 5 bez szarpnięć i bez skoku obrotów? To moje pierwsze auto, przejechałem już z 500 kilometrów i nadal mi się to zdarza (╯︵╰,) zamęczę ten silnik
Moze jedz na jakis plac potrenowac. To trzeba wyczuc i plynnie puszczac sprzeglo i dodawac gaz. Poszukaj na yt jak dziala sprzeglo i zrozum. W momencie gdy wyczujesz, ze sila idzie juz na kola dodajesz gaz aby silnik sie nie dławił. Wyczucie tego monentu i szybkie dodanie gazu potem jest kluczowe.
@tttttt475: puść całkowicie sprzęgło zanim dodasz gazu, sytuacja w której jednocześnie możesz mieć gaz wciśnięty i sprzęgło to ruszanie, ale to też powinno się robić dopiero w momencie jak czujesz, że po odpuszczeniu pewnej ilości sprzęgła auto zaczyna jechać. Możesz potrenować gdzieś ruszanie za pomocą samego sprzęgła
@tttttt475 jeździć i tyle kiedyś się nauczysz. Każde auto jest ciut inne i do tego potrzeba doświadczenia. Ogólnie najpierw sprzęgło a potem gaz i płynnie przejdziesz z jednego do drugiego.