Jako że mam myślę dosyć mocnego kompa (którego kupiłem głównie do gier) ogarniam w miarę takie programy jak blender, oraz ogólnie interesuje się grafiką 3D, to postanowiłem, że chciałbym, przynajmniej na początku, zacząć sobie dorabiać na graficę a właściwie to na animacjach.
Nie mam jednak portfolio, więc chciałbym je sobie zbudować i tu spotkałem się z dosyć sporą ścianą.
Animacja instruktażowa montażu zlewu. Osobiście uważam, że jestem wstanie zrobić taką animację dużo ładniej. Tylko jest jeden problem...BRAK ZASOBÓW! Jasne, półkę, ścianę czy podłogę zrobie sobie sam, bo to minuta roboty a zlew, wkrętarkę czy nawet głupi ołówek idzie łatwo znaleźć choćby w blenderkit, którego swoją drogą mam płatną wersję by mieć dostęp do szerokich zasobów.
Problem pojawia się gdy chcę zasobów technicznych. Weźmy np. ten głupi kran. Wszędzie, zarówno w blenderkit jak i na róznych stronach są głównie krany jedynie z górną częścią, nie mogę nigdzie znaleźć kranów z elementami montażowymi jak na tym filmie, które są pod półką. Pewne rzeczy mogę wymodelować sam, ale o to chodzi, żeby nie marnować czasu na modelowanie rzeczy trywialnych które zajmują trochę czasu, modelowanie rzeczy których nie umiem (jestem średni w modelowaniu ogólnie) czy modelowaniu rzeczy, które nawet nie wiem czym są, bo są średnio widoczne na filmie a ja się np. c*uja znam na hydraulice i nie wiem na co patrzę.
I tu pytanie, zwłaszcza do animatorów, skąd brać zasoby techniczne a nie tylko artystyczne, które to często nie posiadają wielu elementów? Mogą to być nawet zasoby płatne, ale skąd coś takiego wziąć?
@Pralko-suszarka: Chcesz robić animacje i wykrzaczyłeś się na takiej p------e.. ? Jeszcze pokazujesz instruktaż Oltensa, firmy która udostępnia modele 3D swoich produktów w 5 formatach (-‸ლ)
@Zbinizawe: Przyda się, ale już widzę że nie znajdę łatwo tego czego potrzebuje, więc chyba nastawie się, że do portfolio będę musiał po prostu część rzeczy samodzielnie wymodelować ¯\(ツ)/¯
@Horvath: czemu? Nie będę kopiował jeden do jednego, u mnie np będzie inaczej kamera chodziła.
No i sam przecież nie wymyślę montażu czegoś na czym się kompletnie nie znam, więc nie wiem jak mógłbym zrobić portfolio bez opierania się na jakiś gotowych pracach
@Horvath: nie no znam ludzi co zajmują się wyłącznie animowaniem. Firma daje model a animator tworzy czy to prezentacje w celach marketingowych czy jakieś filmy instruktażowe właśnie.
nie no znam ludzi co zajmują się wyłącznie animowaniem
Jasne, w dużych studiach może i tak jest.
Portfolio ma być Twoją wizytówką więc dobrze jest pokazać się od jak najlepszej strony. Nie mówię, że potem w pracy masz wszystko modelować, ale do portfolio to mógłbyś się na tyle wysilić. Jeśli nie umiesz modelować to nie bierz się za animowanie. Piszesz, że chcesz dorabiać, więc zakładam, że chodzi o zlecenia
Nie mam jednak portfolio, więc chciałbym je sobie zbudować i tu spotkałem się z dosyć sporą ścianą.
Zanim jednak powiem o co chodzi, opowiem co dokładnie chciałbym robić.
Szukałem jakieś animacji 3D którą mógłbym powtórzyć tak by nie wymyślać niczego od nowa. Znalazłem coś takiego: https://www.nyloncoffee.pl/animacja-3d-instruktazowa-produktowa-dla-producenta-wyposazenia-lazienek-oltens
Animacja instruktażowa montażu zlewu. Osobiście uważam, że jestem wstanie zrobić taką animację dużo ładniej.
Tylko jest jeden problem...BRAK ZASOBÓW! Jasne, półkę, ścianę czy podłogę zrobie sobie sam, bo to minuta roboty a zlew, wkrętarkę czy nawet głupi ołówek idzie łatwo znaleźć choćby w blenderkit, którego swoją drogą mam płatną wersję by mieć dostęp do szerokich zasobów.
Problem pojawia się gdy chcę zasobów technicznych. Weźmy np. ten głupi kran. Wszędzie, zarówno w blenderkit jak i na róznych stronach są głównie krany jedynie z górną częścią, nie mogę nigdzie znaleźć kranów z elementami montażowymi jak na tym filmie, które są pod półką.
Pewne rzeczy mogę wymodelować sam, ale o to chodzi, żeby nie marnować czasu na modelowanie rzeczy trywialnych które zajmują trochę czasu, modelowanie rzeczy których nie umiem (jestem średni w modelowaniu ogólnie) czy modelowaniu rzeczy, które nawet nie wiem czym są, bo są średnio widoczne na filmie a ja się np. c*uja znam na hydraulice i nie wiem na co patrzę.
I tu pytanie, zwłaszcza do animatorów, skąd brać zasoby techniczne a nie tylko artystyczne, które to często nie posiadają wielu elementów? Mogą to być nawet zasoby płatne, ale skąd coś takiego wziąć?
#grafika #grafika3d #grafikakomputerowa #animacja #animacja3d #freelance #blender
Chcesz robić animacje i wykrzaczyłeś się na takiej p------e.. ?
Jeszcze pokazujesz instruktaż Oltensa, firmy która udostępnia modele 3D swoich produktów w 5 formatach (-‸ლ)
Powodzenia XD
@Baston: bardziej polsko już zabrzmieć się nie dało ( ͡° ͜ʖ ͡°)
CGTrader i TurboSquid
TraceParts i 3D ContentCentral
Blender Market
No i sam przecież nie wymyślę montażu czegoś na czym się kompletnie nie znam, więc nie wiem jak mógłbym zrobić portfolio bez opierania się na jakiś gotowych pracach
Jasne, w dużych studiach może i tak jest.
Portfolio ma być Twoją wizytówką więc dobrze jest pokazać się od jak najlepszej strony. Nie mówię, że potem w pracy masz wszystko modelować, ale do portfolio to mógłbyś się na tyle wysilić. Jeśli nie umiesz modelować to nie bierz się za animowanie.
Piszesz, że chcesz dorabiać, więc zakładam, że chodzi o zlecenia
@Horvath: Ja mówię o freenalcerach