Wpis z mikrobloga

  • 1
@PiersKurczaka: Już wszystkie elementy są? Co prawda odczucia z miniatury w rogu, więc może na pełnym ekranie nie ma takiego wrażenia. Ale mam wrażenie, że jej lewa noga (patrząc na grafikę prawa) brakuje części poniżej kolana. Obecnie jest wrażenie, że ta noga jest wyprostowana i część poniżej kolana jest poza kadrem. Aż nadchodzi moment, że zauważasz lewą stopę. Nie wiem, czy w tej pozycji ta część nogi w całości by
  • Odpowiedz
@VGT: właśnie też mi to nie do końca pasuje, chociaż tak było na refce (ale modele 3D czasem nie są zbyt dokładne; a zdjęcia w takiej pozycji nie mogłem znaleźć :/). Zobaczę jeszcze, może dorysuję ten kawałek bo też mi spokoju nie daje.
  • Odpowiedz
  • 1
@PiersKurczaka: Chyba warto przynajmniej w okolicy kolana, które jeszcze częściowo się załapuje przy krawędzi, dodać jakiś fałd i część nogi poniżej kolana stopniowo chowającej się za udem.
  • Odpowiedz
  • 1
@PiersKurczaka: A! I udało mi się znaleźć materiał, który kiedyś widziałem w tym temacie. Jeśli chodzi o jakość modeli 3D do tych celów, to stawy w takich modelach bardzo często będą miały problemy z poprawną anatomią przy ekstremalnych zgięciach ze względu na uproszczony szkielet. To video dobrze wyjaśnia, dlaczego tak zgięte kolano wygląda nie do końca poprawnie w większości modeli 3D: https://www.youtube.com/watch?v=JbQX8C3lrHE
VGT - @PiersKurczaka: A! I udało mi się znaleźć materiał, który kiedyś widziałem w ty...
  • Odpowiedz
@VGT: O, dzięki, zaraz sobie załączę :D No, ogólnie anatomię przyswajam dość powoli, ale już na tyle, że z tyłu głowy mam ciągle to takie "model 3D ma wady" i zawsze staram się robić taki "cross-reference" ze zdjęciami, szczególnie w miejscach, gdzie właśnie kończyny się zginają, albo jak klatka np. się obraca i jak wtedy brzuch wygląda itp.; tu nie mogłem znaleźć takiego zdjęcia pod tym kątem i zaufałem modelowi
  • Odpowiedz