Wpis z mikrobloga

Heja Mirki, czy ma ktoś pomysł jak wykonawca zrobił tak realistyczny model terenu? Niniejsza ścieżka ma prawie 1 km i jest w bardzo zabudowanym terenie. Domy na wizce są 1:1 pod względem tekstur jak w rzeczywistości.ksztalt i wysokość też się zgadza. Wiem Podejrzewam, że jest to jakiś model 3d pochodzący z jakiejś wypasionej kamery 360?
Na końcu podpisane jest, że twinmotion zrobil efekty ale czy wszystko inne też ?

Nie chcę mi się wierzyć że ktoś to modelował budynek po budynku z zdjęć bo to syzofowa praca a myślę że taka wizka to musi być max 1 miesiąc pracy grafika.

Ma ktoś pomysł jak coś takiego wykonać jak najmniejszym nakładem pracy ?

Link do filmu tutaj

https://www.trojmiasto.pl/tv/Tedy-pojada-rowerzysci-na-Wielkopolskiej-w-Gdyni-07-06-2023-video-82246.html

#grafika3d #wizualizacja #drogi #infrastruktura #autocad #blender #sketchup #3ds #3dsmax
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

via Android
  • 0
@ari2k5 wydaje mi się że nie jest to robione scanincgem laserowy. Byłoby miliony punktów na takim odcinku. I wykonanie scaningu trwa bardzo długo a to aż 1 km otwartej przestrzeni
  • Odpowiedz
@ari2k5 @Ciapaty i jest to bardzo dokładne, są firmy w Polsce, które się w tym mocno specjalizują i tego typu pomiary wykonują na dziesiątki km dziennie.

Akurat jestem zawodowo na etapie przygotowania skaningu drogi o długości 26 km i samo przygotowanie i opracowanie trwa dłużej niż sam przejazd laserem.
  • Odpowiedz
@Ciapaty: Mi się wydaje, że to ręczna robota. Na początku mógł być jakiś skan zrobiony lub pobrany wycinek z Google Earth dla skali. Modele są bardzo nieskomplikowane, więc były robione szybko i możliwe, że przez kilka osób. Motion blur maskuje niskiej jakości tekstury i proste modele.
  • Odpowiedz
@Ciapaty powiedziałbym, że model tylko ścieżki i ulicy, a to co po boku, to zwykłe zdjęcie i tektura. Ale jednak widać, że to model 3D. Bo po prostu widać, że to nie zdjęcie - ktoś mógłby powiedzieć, że przepuszczone przez jakiś filtr (lub AI). Ale to jest prawdziwy model 3D, bo widać jak na dachach odbija się światło podczas poruszania. Nie zrobisz czegoś takiego na teksturze. Chyba że tylko tam wstawiony
  • Odpowiedz
@Ciapaty: Na pewno to nie jest lidar. Modele z niego wyglądają zupełnie inaczej. Widać, że budynki to bardzo proste bryły z teksturami. Wnętrza pomieszczeń wyglądają jakby były zrobione metodą Parallax Mapping, tak jak ma to miejsce np. w Spidermanie czy Forzie Horizon.
  • Odpowiedz
@Ciapaty: tak, ktoś modelował budynek po budynku. Mając zdjęcia jest to bardzo proste i praca sprowadza się do paru minut na budynek. Sam teren najpewniej został zrobiony z numerycznego modelu terenu z geoportalu. Dane są dostępne dla każdego dużego miasta i są bardzo dokładne, całkowicie wystarczają do odwzorowania kształtu podłoża.

Całe 10 minut zajęło mi napisanie skryptu i wczytanie tych danych do matlaba, więc jest to bardzo proste. Do wizualizacji
KaiserBrotchen - @Ciapaty: tak, ktoś modelował budynek po budynku. Mając zdjęcia jest...

źródło: Zrzut ekranu 2024-11-08 225935

Pobierz
  • Odpowiedz
@Ciapaty:

Na pewno nie jest to skan. Skanowanie zostawia sporo artefaktów, które trzeba potem ręcznie usuwać. Więcej z tym roboty niż przy modelowaniu.

To są zwykłe modele low-poly, jak napisał @loczyn Wbrew pozorom nie robi się tego długo i używa powtarzalnych elementów jak np. okna. Widać też, że nieistotne elementy otoczenia, jak np. ogrodzenia działek, zostały zastąpione jakimiś gotowymi modelami z netu.

Ogólnie cała ta ulica jest w Google
Baston - @Ciapaty: 

Na pewno nie jest to skan. Skanowanie zostawia sporo artefaktów,...

źródło: porownanie3

Pobierz
  • Odpowiedz
Ogólnie cała ta ulica jest w Google Earth, więc można jej skan pobrać na dysk i używać jako referencji do modelowania.


@Baston: A na geoportalu są dostępne chmury punktów z lotniczych skanów lidarowych, je również można prosto przerobić na siatkę do referencji np.
  • Odpowiedz