Wpis z mikrobloga

@Diamond-kun: Przy dużych bazach to był (bo nie wiem jak jest po aktualizacji 2.0) problem z grą, a nie procesorem ¯\(ツ)/¯ Teraz pozmieniane są roboty, rury itp. to pewnie jest lepiej, ale nadal wąskim gardłem będzie gra.
  • Odpowiedz
via Wykop
  • 1
@Tak_masz_racje: W ten sposób można wybronić każdy sprzęt, Atari działa działa dobrze to factorio przymula ¯\(ツ)/¯

U mnie wersja 2.11 działa gorzej od starszych wersji, ale mam nadzieje że to poprawią.
  • Odpowiedz
@K-S-: Trzeba rozróżnić kiedy jest problem z grą, a kiedy z procesorem. Nie bez powodu ludzie w megabazach nie używali reaktorów tylko kładli solary, pakowali surowce bezpośrednio do pociągu zamiast ciągnąć belty itp. Po prostu ograniczał ich silnik i to jak jest zbudowana gra, a nie procesor ¯\(ツ)/¯
  • Odpowiedz
@Tak_masz_racje:

Nie jest w 100% tak jak piszesz. Nawet jeśli optymalizowałeś grę używając samych farm solarnych, produkcji bezpośrednio do pociągów itd. to i tak potem twój limit zależał od tego jaki miałeś procesor.

Tak samo nawet gdybyś nie optymalizował pewnych rzeczy, to z dobrym procesorem i tak mogłeś mieć te 60ups. Więc procesor był w miarę dobrze wykorzystywany przez grę, kupienie lepszego dawało ci zauważalną
  • Odpowiedz
to i tak potem twój limit zależał od tego jaki miałeś procesor.


@Murasame: nie. Od przepustowości pamięci. Moja największa megabaza chodziła w 40 upsach, a procek obciążony był coś w 60%. Tylko pamięć już nie nadążała podawać danych o setkach tysięcy obiektów.
W którymś FFF też opisywali, jak przepustowość pamięci jest największym limitem.
  • Odpowiedz
Która gra w ogóle pozwala na coś takiego jak nieskończona mapa, na której cały czas coś się dzieje a nie istnieje jedynie jako obszar, która znika, kiedy go nie widzisz. Na moim przykładzie - to te różowe. Cała reszta nie jest aktualizowana.


@Murasame:
Przecież znika. XD włącz debug menu i zaznacz "active chunks", to zobaczysz, które porcje mapy są aktualizowane, a które gra ignoruje.
I wcale nie jest nieograniczona.
Polinik - >Która gra w ogóle pozwala na coś takiego jak nieskończona mapa, na której ...

źródło: e27b7657a4b21237160f0e2d5664b43a365b2bc0e56cf416d8eceaa4e6ad430b

Pobierz
  • Odpowiedz
via Wykop
  • 0
@Polinik: To by tłumaczyło dlaczego ryzeny z dużą ilością pamięci cache dobrze sobie radzą z tą grą.

Swoją drogą jestem ciekaw jak tam wszystko jest zaimplementowane od środka.
  • Odpowiedz
@K-S-: przejrzyj FFF sprzed paru lat, a także też te nowsze, jak zaczęli opisywać dlc, podają zaskakująco dużo detali, jak gra działa od środka, jakie algorytmy, itp.
  • Odpowiedz