Wpis z mikrobloga

Poradził sobie ktoś ze sprawnym ściąganiem nauki z platformy? Nie mam na myśli nauki z innych planet a raczej tą "białą" produkowaną na orbicie. Problem polega na tym, że co chwilę leci spam po kilka sztuk zamiast np. co jakiś czas pobrać większą partię. Na razie nie jest to mega problematyczne, bardziej irytujące.

#factorio
  • 22
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Murasame: na pewno ktoś na reddicie miał podobny problem ale tam nie idzie już przebrnąć przez spam. Mam ten sam problem i najgorsze na innej planecie jak próbuje ręcznie coś zrzucić to się już nie da, automatyczne requesty z orbity blokują całe capacity dostarczania
  • Odpowiedz
@Murasame:
Na obwodach logicznych spróbuj.
Constant Combinator podaje, ile chcesz mieć pakietów na planecie.
Od tego arytmetyczny odejmuje ile masz -- wynik to ile potrzeba.
I ten wynik przepuszczasz przez decyzyjny -- jak wynik (zapotrzebowanie) większy niż np 200 to przepuszczasz bez zmian, jak mniej to zeruje.
I na koniec wyjście z decyzyjnego podłączasz do lądowiska i ustawiasz
  • Odpowiedz
  • 0
@GoracyStek: Tak, to zazwyczaj rozwiązuje problem. Dlatego napisałem, że jest to głównie irytujące.

@Polinik

Ta, wiem że jakoś da się to pewnie zrobić ale nie nie jest to na początku listy problemów, które mam do rozwiązania, dlatego rozglądam się czy ktoś rozwiązał to w łatwy sposób xd btw da się jakoś połączysz platformę na orbicie z planetą? Żeby zliczać to co jest na orbicie i porównywać z tym co jest
  • Odpowiedz
Ładunki zawsze wysyłane są po 1k, chyba że załadujesz to ręcznie. Ustawiasz w statku żądanie takie jakie chcesz i tyle dostaniesz. Gdzie tutaj jest problem? (pamiętaj, że jeśli na planecie nie ma pełnego stacka, czyli 1k, to roboty nie zaczną zanosić ładunku do rakiety)


@Murasame: właśnie to jest problem, jak mam 633 science packów to chcę wysłać 633, jak się zrobiło 512 to 512. Jak je zostawie to się zepsują
  • Odpowiedz
Ta, wiem że jakoś da się to pewnie zrobić ale nie nie jest to na początku listy problemów, które mam do rozwiązania, dlatego rozglądam się czy ktoś rozwiązał to w łatwy sposób xd


Przecież to jest łatwy sposó, 2 minuty roboty, w dodatku można tym sposobem zarządzać ogólnie dostawami na planety -- na każdej planecie ustawiasz constantem co potrzeba, odejmujesz to co na niej jest i wynik ustawiasz jako zapotrzebowanie.
Ogarnij raz i masz
  • Odpowiedz
właśnie to jest problem, jak mam 633 science packów to chcę wysłać 633, jak się zrobiło 512 to 512. Jak je zostawie to się zepsują i będą miały gorszą wartość.


@dzem_z_rzodkiewki: dlatego na razie przeniosłem hub naukowy na glebę i chyba tak zostanie xD
  • Odpowiedz
pamiętaj, że jeśli na planecie nie ma pełnego stacka, czyli 1k, to roboty nie zaczną zanosić ładunku do rakiety


@Murasame: No chyba, że zaznaczysz, że mają zanosić mniej niż stack. XD
  • Odpowiedz
Chwilowo ustawiłem stack size 300 i np żądam 2000 potek ale platforma tam tylko czeka 30s. Mniejsza granulacja niż 300 sprawiała że mimo 1000 packów na planecie zostały wysyłane i marnowane rakiety z 100 packami


@dzem_z_rzodkiewki: ustaw, żeby odliczał brak aktywności a nie całkowity czas.
  • Odpowiedz
Niedawno pierwszy raz ustawiłem jakieś obliczenia na statku przez to, że wszystko trzeba tam trzymać na taśmie i z racji tego, że niektóre asteroidy trzeba przetwarzać na inne.


@Murasame: ujemuje, robisz po prostu więcej i jak jest nadmiar to wypierdzielasz z taśmociągu xD Problem jest tylko z tym że jedna asteroida robi dwie różne rzeczy jak carbon+siarka więc najczęściej tylko jedna rzecz jest do wywalenia za burte a druga do
  • Odpowiedz
@dzem_z_rzodkiewki: nie wywalam nic ze statku.
Ustawiam stałą z ilością poszczególnych asteroidow, które chcę mieć na pokładzie, jak spada poniżej to filtry ustawiają na chwytakach zapotrzebowanie na tego konkretnego asteroida.
Nigdy nic mi się przy tym nie zesrało, nie trzeba się bujać z wywalaniem nadmiaru.
  • Odpowiedz
Nigdy nie chciało mi się bawić z zaawansowanym liczeniem, bo nigdy tego nie potrzebowałem.


@Murasame: ale jakie zaawansowane liczenie? XD
Porównanie 2 liczb to zaawansowane?
  • Odpowiedz
  • 1
@Polinik:

Biorąc pod uwagę to, że dla wielu na start ciężko jest zrozumieć np. sygnalizację pod pociągi, to tak, można uznać, że pomnożenie dwóch liczb w tej grze to już wyższa szkoła jazdy xd
  • Odpowiedz
Porównanie 2 liczb to zaawansowane?


@Polinik: myślę że z 99% osób ukończyła grę bez postawienia ani jednego kabelka z jakimkolwiek warunkiem (nie liczę użycia gotowego bp) więc można uznać to za zaawansowane, a dodając do tego jakies rs latch i memory to już w ogóle wiedza ekspercka
  • Odpowiedz
@Murasame:

Dla Ciebie też? ( ͡º ͜ʖ͡º)

Ustawienie żądań na podstawie tego co brakuje jest naprawdę banalne, a Ty kombinujesz jak koń pod górę, byle tylko nie nauczyć się systemu sterowników -- jeszcze w 1.0 to rozumiem, że były dość ograniczone możliwości, ale
Polinik - @Murasame: 

Dla Ciebie też? ( ͡º ͜ʖ͡º)

Ustawienie żądań na podstawie tego...

źródło: zamawianie

Pobierz
  • Odpowiedz