Wpis z mikrobloga

@Vampurr: wyjście na gramofon? ciekawe ( ͡° ʖ̯ ͡°)

A tak serio - jak będzie bez przedwzmacniacza to pod gramofon (ale niestety nie widzę tam uziemienia)
a jak będzie z przedwzmacniaczem to możesz podłączyć pod DYSKOFON
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@p10trek nie znam się absolutnie na tym. Pewnie chodzi, że pomyliłem wyjście z wejściem?

A po co uziemienie? Co się stanie jak podłączę pod gramofon? Stare gramofony kompatybilne z tym wzmacniaczem są bez przedwzmacniacza więc które wejście trzeba użyć?

I czym się różni wejście gramofon od dyskofonu?
  • Odpowiedz
@Vampurr: hej - sporo pytań, nie wiem czy na wszystkie dam radę odpowiedzieć.
Też nie jestem jakimś ekspertem...

Wejście/wyjście - tam gdzie sygnał wchodzi do wzmacniacza to jest wejście. Tam masz wejście na radio (tuner), gramofon, dyskofon, magnetofon odtwarzanie.
Wyjście to w tym przypadku na pewno głośniki, no i magnetofon nagrywanie (raczej nie używane)

Jeżeli chodzi o gramofon, to standardowo wyjście z gramofonu ma bardzo słaby sygnał i wymaga przedwzmacniacza.
  • Odpowiedz
@Vampurr: większość gramofonów z przedwzmacniaczem ma możliwość wyłączenia go - możesz więc podłączyć go zarówno do wejścia phono jak i standardowego wejścia. Mówię to, bo dopóki nie kupisz gramofonu, nie dowiesz się w jakim stanie jest sekcja phono w twoim wzmacniaczu (Na marginesie, przedwzmacniacz jest potrzebny nie tylko ze względu na słaby sygnał z wkładki gramofonowej - ma on też za zadanie przepuścić sygnał przez krzywą korekcyjną RIAA - tak
  • Odpowiedz
@Vampurr: zobacz sobie jeszcze jakieś entry-level gramofony Pro-ject, tylko one są manualne. Żeby tylko nie przyszło ci do głowy kupowanie tych tanich gramofonów-skrzynek (coś takiego, bo to tylko niszczy płyty. Ja polecam trochę poczytać jak działa gramofon, czym się różni napęd paskowy od bezpośredniego, jakie są rodzaje ramion, różnice między manualnym, a automatycznym i jak już nabędziesz wiedzy, jaki sprzęt jest dla ciebie to za ten 1000 zł możesz