Wpis z mikrobloga

Zastanawiam się od czego robi się korozja w samochodzie.
Jeśli trzymam auto w garażu, to według mnie największy problem jest zimą gdy śnieg z solą przyczepia się do podwozia i progów.
Czy rozwiązaniem na to może być po prostu częste mycie podwozia? Na razie mój samochód jest w miarę nowy ale z tego co patrzyłem na YT to teraz fabryki dają bardzo słabe zabezpieczenia antykorozyjne.

Myślę też nad kupnem takiej myjki do podwozia.

#samochody #motoryzacja
Leotard00 - Zastanawiam się od czego robi się korozja w samochodzie. 
Jeśli trzymam a...

źródło: temp_file4576933564727625642

Pobierz
  • 22
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Leotard00: Korozja jest to proces, w którym dochodzi do powolnego niszczenia materiałów. Pojawia się on na skutek oddziaływania różnych czynników środowiska na dany przedmiot. Przyczyną może być przykładowo zajście reakcji chemicznych i procesów fizycznych, mikrobiologicznych oraz elektromechanicznych.
  • Odpowiedz
@Leotard00: garaż sam w sobie niczego nie zmienia, ale ogrzewany już tak, mycie po każdym przejeździe to jakiś koszmar, poza tym to zamarźnie. Podstawa to dobra antykorozja nie tylko podwozia ale i profili zamkniętych. A jak coś jest na tyle unikatowe że szkoda to najlepiej zimą nie jeździć.
  • Odpowiedz
@Leotard00 z garażem zimą jest taki problem że po każdym powrocie z trasy wszystko odmarza i cała ta sól ma pole do działania, jedyne co to częściej spłukiwać to dziadostwo. A jak nie masz konserwacji podwozia poza symboliczną fabryczną fuszerką to ja wykonaj na gwarancji woskami, a po najlepiej masą do konserwacji podwozia (chyba że producent/ASO dopuszcza taka ingerencję w pojazd to od razu masą ale jest ryzyko że elementy podwozia
  • Odpowiedz
@oficjalniemartwa rozmawiałem z gościem co zawodowo trudni się konserwacja samochodową. Opowiadał jak przyjechał klient 6 miesięcznym Mitsubishi ASX samochód wydany w marcu zimy nie widział, a już podłoga była ruda do lekkiego piaskownia w nowym salonowym samochodzie ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz
  • 0
Ile wg was lat samochód powinien nie rdzewieć? U mnie już 11 lat i żadnej korozji. Ale może zaraz jak się zacznie to na dobre.
  • Odpowiedz
@Leotard00 w fabryce produkującej elementy poszycia samochodów blacha rdzewiała jeszcze zanim samochód został złożony, jak wylosujesz auto z takiej partii to nic ci już nie pomoże, jedna partia rdzewiała inna nie. Liczyło się aby tylko zabezpieczyć elementy żeby nie zardzewiały przed montażem pojazdu a potem to już elo.
  • Odpowiedz
@Grzesiek_astronaut2: bitex to najgorszy typ konserwacji. Wygląda ładnie czarno i to tyle z jego zalet. Potrafi pękać i w szczeliny wlewa się woda i auto rdzewieje jeszcze bardziej pomimo, że tego nie widać. Oczywiście jak wleje się woda to też nie chce "wylecieć". Dodatkowo jak już ktoś raz zrobi ci konserwacje bitexem to praktycznie żaden "lepszy" konserwator nie będzie chciał się podjąć naprawy/renowacji takiej konserwacji. Bo nie da się jej
  • Odpowiedz
rozmawiałem z gościem co zawodowo trudni się konserwacja samochodową. Opowiadał jak przyjechał klient 6 miesięcznym Mitsubishi ASX samochód wydany w marcu zimy nie widział, a już podłoga była ruda do lekkiego piaskownia w nowym salonowym samochodzie ( ͡º ͜ʖ͡º)


@srokaty:
azjatyckie auta potrafią przyjechać do Europy już z korozją
  • Odpowiedz
@Leotard00: w garażu bardziej gnije niż na dworze bo stoi powietrze i maksymalna wilgotność non stop przez zimę. Plus potem na parkingu cały samochod zamrza od środka.. Już zima lepiej chyba trzymać na dworze
A korozja robi się od tlenu w atmosferze. Metale się utleniają. Musialbys samochod trzymać w próżni to nie będzie rdzewiał:D
  • Odpowiedz