Wpis z mikrobloga

#mechanikasamochodowa #samochody #seat

Przymierzam się do wymiany szczęk hamulcowych w bębnach tylnich w Seat Ibiza IV 2015r. Nigdy wcześniej tego nie robiłem. Widziałem kilka filmów o tej tematyce i każdy tam robi inaczej i w komentarzach kłócą sie kto robi lepiej i jaką profanacją jest np ściąganie piasty do tej roboty.

Zastanawia mnie sprawa cylinderka hamulcowego. Jedni mówią, że jak dopuści się do wysunięcia z jednej strony (o co chyba bardzo łatwo) to należy upuścić trochę płynu (ale nikt nie wspomina w jakim celu). U innych natomiast widziałem że cylinderek latal na obie strony ale zostały założone szczęki i ani mowy nie bylo o upuszczaniu, inny z kolei łapał trytytka cylinderek, i nie poruszył sie on ani o mm a i tak upuszczał.

Jak to więc jest, należy to robić? Jak tak to po co w jakim celu i kiedy? A może to jakaś fanaberia i wcale nie należy tego ruszać?
Ma ktoś jakieś rady od odnośnie tej wymiany, na co uważać i jak coś zrobić szybciej, łatwiej?
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@cr6d: po co ściągać piastę do takiej roboty? Olej cylidnerek, nawet do głowy by mi nie przyszło by spuszczać płyn przy wymianie szczęki. Ale kurde, skoro ściągają piasty to może i spuszczają też płyn hamulcowy?
  • Odpowiedz
via Wypiek
  • 0
@winda_orbitalna na filmach niektórzy twierdzą ze jak ściągną piastę to lepszy dostęp do wszystkiego, ale sądzę ze to głupota skoro widać że wychodzi to bez problemu to po co ściągać. O cylinderek natomiast pytam bo to dla mnie zagadka.
  • Odpowiedz
@cr6d: jak cylinderek wyjdzie za daleko to bez otwierania odpowietrznika ciężko je wcisnąć. Jak będziesz je wciskał to wtedy płyn sobie ucieknie i nie będziesz musiał walczyć z kompresją i wsadzisz je bez problemu przez co łatwiej założyć szczęki. Przynajmniej tak mi się wydaje
  • Odpowiedz
@cr6d: Widziałem jak jeden gość zalecał przy wymianie klocków aby przy wciskaniu tłoczków upuszczać płyn zamiast wpychać go dalej w układ. A to z tego powodu że nikt nie wymienia płynu hamulcowego regularnie co 2-3 lata jak przewiduje producent.
  • Odpowiedz
@biskup2k: warto dodać że płyn w samym zacisku jest już zasyfiony i pełny wody. Bardzo dobrze jest spuścić chociaż trochę i dolać do zbiorniczka.
  • Odpowiedz
@cr6d: lepiej odkręcić piastę z łożyskiem, lepszy dostęp, a to 30 sekund.

Nie trzeba płynu zmieniać. Płyn ma swój interwał.

Płyn hamulcowy w grupie VW co 2 lata lub 30kkm w zależności co nastąpi pierwsze.
  • Odpowiedz