Widoczność na 200-300m ale oczywiście złamas musi jechać na zapalonych przeciwmgiełkach.
Przypominam: 50m to połowa odległości między słupkami kilometrowymi przy drodze
EDIT DLA WSZYSTKICH ZJEBÓW CO MÓWIĄ JAK OŚLEPIA TO IDŹ DO OKULISTY: masz przed sobą wielką czerwoną żarówę, która świeci mocniej niż autobus z naprzeciwka. Oczywiście, że to męczy oczy. Jak chcesz sprawdzić to popatrz se w lampkę przez 5 minut a potem rozejrzyj się po pokoju
@SzubiDubiDu: za to jak przechodziły te wrześniowe ulewy po kraju i akurat jechałem autostradą, widoczność była naprawdę znikoma, to ogromna część kierowców nie włączała nawet świateł mijania, a realnie z bezpieczniej odległości widać było jedynie tych z przeciwmgłowymi. No ale przecież nie było mgły, tylko deszcz, więc nie można ich włączyć...
@SzubiDubiDu: Standard, polski kierowca ma prosty algorytm, przeciwmgielne, jak sama nazwa wskazuje, włączamy gdy jest mgła. Nie jest ważna widoczność, jest mgła, następuje aktywacja neuronu i włączanie tylnych przeciwmgłówek. Z drugiej strony, gdy jest wielka ulewa, jedziesz autostradą, samochody wyrzucają spod kół tyle wody, że faktycznie widoczność jest na jakieś 50m, albo i mniej. Czy wtedy włączą przeciwmgielne? No skąd, przecież NIE MA MGŁY. Niektórzy to jeszcze wtedy na dziennych
Kierujący pojazdem może używać tylnych świateł przeciwmgłowych, jeżeli zmniejszona przejrzystość powietrza ogranicza widoczność na odległość mniejszą niż 50 m. W razie poprawy widoczności kierujący pojazdem jest obowiązany niezwłocznie wyłączyć te światła.
@SzubiDubiDu: Mnie to bardziej irytuje że świecą się dwa zamiast jeden przez co myślisz że auto hamuje. Aż muszę zajrzeć w przepisy bo wydaje mi się że może być jedno światło przeciwmgłowe a nie dwa jednocześnie.
edit
Liczba świateł: Rozporządzenie dopuszcza zarówno jedno, jak i dwa tylne światła przeciwmgłowe. Jeśli jest jedno, powinno być umieszczone po lewej stronie lub na środku pojazdu. Dwa światła powinny być rozmieszczone symetrycznie po obu
@SzubiDubiDu: od 3 rano jadę A4, mgła sprawiła że ludzie na drodze stracili resztkę rozumu. Jeden przód, tył przeciwmgłowe, do tego długie i jedzie 50 kmh, drugi k---a bez świateł, trzeci z--------a 180 kmh przy widoczności max 50 metrów. Ha tfu na patologię.
@SzubiDubiDu kurde nie wiem co gorsze :? Jazda buraka z przeciwmgielnymi przy takiej pogodzie, no fakt daje trochę po oczach jak za nim jedziesz. Czy kurde kasztan jakiś w miarę nowym aucie (w kolorze szary/srebrny/biały) na dziennych, gdzie z tyłu kurde nie ma nic i jedzie taki S'ką czy inną drogą szybkiego ruchu.
@SzubiDubiDu: w dzień to jeszcze c--j, ale jedź za takim zjebem w nocy, to k-----y można dostać. Zdarzyło mi się parę razy po prostu zjechać na parking na chwilę, żeby zjeb sobie pojechał w p---u i żebym nie musiał za nim jechać.
Przypominam: 50m to połowa odległości między słupkami kilometrowymi przy drodze
EDIT DLA WSZYSTKICH ZJEBÓW CO MÓWIĄ JAK OŚLEPIA TO IDŹ DO OKULISTY: masz przed sobą wielką czerwoną żarówę, która świeci mocniej niż autobus z naprzeciwka. Oczywiście, że to męczy oczy. Jak chcesz sprawdzić to popatrz se w lampkę przez 5 minut a potem rozejrzyj się po pokoju
#polskiedrogi #motoryzacja
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
Nie jest ważna widoczność, jest mgła, następuje aktywacja neuronu i włączanie tylnych przeciwmgłówek.
Z drugiej strony, gdy jest wielka ulewa, jedziesz autostradą, samochody wyrzucają spod kół tyle wody, że faktycznie widoczność jest na jakieś 50m, albo i mniej. Czy wtedy włączą przeciwmgielne? No skąd, przecież NIE MA MGŁY. Niektórzy to jeszcze wtedy na dziennych
https://sip.lex.pl/akty-prawne/dzu-dziennik-ustaw/prawo-o-ruchu-drogowym-16798732/dz-2-roz-3-oddz-8
Aż muszę zajrzeć w przepisy bo wydaje mi się że może być jedno światło przeciwmgłowe a nie dwa jednocześnie.
edit
Jeden przód, tył przeciwmgłowe, do tego długie i jedzie 50 kmh, drugi k---a bez świateł, trzeci z--------a 180 kmh przy widoczności max 50 metrów. Ha tfu na patologię.