Wpis z mikrobloga

#ciekawostki #kiciochpyta #fotografia #fotohistoria #lotnictwo

Jedyne w historii zdjęcie Concorde lecącego z prędkością Mach 2 (1350 mph). Wykonane w kwietniu 1985 r. przez Adriana Mereditha z myśliwca szturmowego RAF Tornado, który spotkał się z Concorde tylko na 4 minuty nad Morzem Irlandzkim - Tornado szybko kończyło się paliwo, walcząc o dotrzymanie kroku Concorde z prędkością Mach2. Wspaniałe zdjęcie! Prawa autorskie - Adrian Meredith
FizykDawidPasieka - #ciekawostki #kiciochpyta #fotografia #fotohistoria #lotnictwo 

...

źródło: 1000019545

Pobierz
  • 21
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Salomonthekrol: przez wiele lat myślałem ze Concord się r----------ł i byl niebezpieczny, dlatego go wycofali. Ale to tylko efekt mandeli, i tak naprawdę to sie nie kalkulowalo firmom latanie. XD
  • Odpowiedz
@Najpiekniejszy_Faraon: no to dodam też, że narracja o głośności była związana z rzekomym stresem zwierząt pastewnych - przynajmniej ja wtedy tak słyszałem. Bardziej prawdopodobny wydaje mi się dyskomfort mieszkańców miast, tylko też pytanie jak bardzo głośny był ten samolot, bo domyślam się, że nie lądował i nie startował z prędkością dźwięku (ale i wtedy samolot może być głośny). No i ciekawe jak głośny był na wysokości przelotowej, gdy już rozwijał
  • Odpowiedz
tylko też pytanie jak bardzo głośny był ten samolot


@kishibashi: Dla porównania przy starcie f16 85 kN ciągu na jednym silniku vs concorde 140 kN x 4 silniki, a biorąc pod uwagę masę to pewnie używał afterburnera. Myślę że był k------o głośny ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@dd66: nad Londynem to mógł się już zbliżać do lądowania, więc był wyraźnie niżej, ciekawsze jest dla mnie czy mógł faktycznie generować dyskomfortowy hałas dla zwierząt, bardziej dokuczliwy niż samochody z pobliskiej ulicy.
  • Odpowiedz
domyślam się, że nie lądował i nie startował z prędkością dźwięku


@kishibashi:

Mimo wszystko był głośniejszy od innych samolotów. Prędkość maksymalną uzyskiwał dopiero na nad oceanem.
Tu macie całą
  • Odpowiedz