Wpis z mikrobloga

Wczoraj pomagałem gościowi zepchnąć zepsute auto na pobocze (czuje dobrze człowiek)

Co ciekawe auto to 25 letni seat z elektroniczną przepustnicą która się zablokowała w pozycji zamkniętej i odcięło całą moc. Dopiero zgaszenie i odpalenie auta naprawiło przepustnicę.

Doceniam, że moje shitboxy zawsze mają przepustnicę na linkę xD

#mechanika #motoryzacja
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@SzubiDubiDu: Aż mi się przypomniał stary Focus mk1 mojego ojca, w którym świrował potencjometr od pedału gazu, i też potrafił w losowym momencie całkowicie odciąć moc.
  • Odpowiedz
@SzubiDubiDu: Ja p------e, przypomniałeś mi auto kolegi, starą Vectrę C, gdzie w czasie jazdy czasem zacinała się turbina, na szczęście wystarczyło zgasić auto i odpalić ponownie... W trakcie jazdy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
w passacie b5 mojej matki tak jest, przy 120 odcina turbinę i nie chce wogóle jechać, szybki reset podczas jazdy i ciśniesz dalej


@TypowyDaltonista: vagi pod tym względem to chujnia bo musisz całkiem cofnąć kluczyk do pozycji blokady kierownicy.
  • Odpowiedz
musisz całkiem cofnąć kluczyk do pozycji blokady kierownicy


@deptacz_gnoju: a to nie jest już jakąś awaria?
Blokada kierowcy powinna się włączać dopiero po wyciągnięciu kluczyka, a nie jego cofnięciu nawet do pozycji wejściowej.

W każdym razie ja jakiegoś starożytnego LT-ka resetowałem w biegu bez problemu :)
  • Odpowiedz
: a to nie jest już jakąś awaria?

Blokada kierowcy powinna się włączać dopiero po wyciągnięciu kluczyka, a nie jego cofnięciu nawet do pozycji wejściowej


@hellfirehe: z takim działaniem tego mechanizmu spotkałem się w 3 wieśwagenach z lat 1990-2007.
  • Odpowiedz
a to nie jest już jakąś awaria?


Blokada kierowcy powinna się włączać dopiero po wyciągnięciu kluczyka, a nie jego cofnięciu nawet do pozycji wejściowej


@hellfirehe: z takim działaniem tego mechanizmu spotkałem się w 3 wieśwagenach z lat 1990-2007.


@deptacz_gnoju: U mnie ostatnie 15 lat w rodzin rodzinie przewinęło się jakieś 5 vagów z lat 90' i tylko w jedym w którym była jakaś chińska wkładka stacyjki tak się
  • Odpowiedz
@Xargo1

to nie zacinanie turbiny tylko nieszczelność za turbiną.


Mocno spłyciłeś temat, bo „odcięcie turbiny”, czyli popularny „notlauf”, może powodować zarówno niedoładowanie, jak i przeładowanie, które mogą brać się zarówno z nieszczelności, jak i nie działającej w pełnym zakresie geometrii (jeśli występuje. W przeciwnym razie usterka dotyczy klapki waste gate). O usterce czujników czy podciśnień już się nie będę rozpisywał.
  • Odpowiedz