Wpis z mikrobloga

Może mi doradzicie, czy i co mogę zrobić.
Wysłałem zwrot zamówienia za pośrednictwem #pocztapolska.
Przesyłka nie została odebrana. Dostałem pismo z PP, że wiszę im 15zł za niedoręczenie paczki i 36zł ekstra, jeśli chcę ją odzyskać.
To tak na poważnie?
Jeszcze straszą mnie postępowaniem i komornikiem, jeśli nie zapłacę tych 15zł. Z jakiej racji mam płacić jeszcze dodatkowe 36 za odzyskanie towaru?
#kiciochpyta #poradyprawne
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@akeyo20:

Tak, na poważnie. Zwrot do nadawcy nieodebranej przesyłki, jest płatny w każdej firmie (nie licząc jakichś promocji). Opłata za zwrot co do zasady równa jest opłacie za jej nadanie (ale wg cennika standardowego).
Nie wiem tylko, co to za 36 zł. Może nie podałeś adresu, albo nie odebrałeś awizowanej przesyłki i trafiła ona na magazyn przesyłek niedoręczalnych. Wtedy to 36 zł to opłata za magazynowanie i koszty transportu z
  • Odpowiedz
  • 0
@pcela: zadzwoniła do mnie babka, że przesyłka niedoręczona i mogę ją dzisiaj odebrać, a jak nie, to trafi do utylizacji. Pojechalem na poczte i zonk - "za późno", wysłaliśmy gdzieś tam, przepadło, nie znamy się. A teraz dostaję takie pismo.
  • Odpowiedz
  • 0
@akeyo20
Przesyłki nikt nie zutylizuje, dopóki nie minie termin na zgłoszenie ewentualnej reklamacji. Na zgłoszenie reklamacji masz 12 miesięcy od dnia nadania, a Poczta ma 30 dni na odpowiedź. Z tego wynika, że minimalny okres przechowywania przesyłki w magazynie przesyłek niedoręczalnych wynosi 13 miesięcy.
  • Odpowiedz
  • 0
@pcela: szczerze, to niech se robią z nią, co chcą. wkurzam nie głównie fakt, że miałem ją na poczcie 10min ode mnie, ale nie powiedzieli, że mam na jej odebranie 2h. Koszty transportów + te 36zl juz przewyzsza wartosc paczki
  • Odpowiedz
  • 0
@akeyo20
Zwroty zawsze wychodzą ostatnim transportem w danym dniu (a ten jest po zamknięciu placówki, o ile nie jest ona całodobowa).

A co do samej przesyłki, to powinien być na niej powód zwrotu. Jeżeli to był zwrot do firmy, to możesz wystąpić z roszczeniem o zwrot poniesionych kosztów, bo to nie twoja wina, że nie odebrali (chyba że wysłałeś pod błędny adres).

Jeżeli chodzi zaś o terminy
  • Odpowiedz
  • 0
@pcela:

taki sam termin jest na odebranie zwróconej przesyłki

Czyli powinienem mieć co najmniej kilka dni na odbiór przesyłki, która wróciła, bo nikt jej nie odebrał?
  • Odpowiedz
  • 0
@akeyo20

Przesyłka powinna zostać doręczoną pod adres wskazany jako adres nadawcy. Jeżeli listonosz czy kurier nikogo "nie zastał", to powinien zostawić awizo. Potem na odbiór jest 7 lub 14 dni.
Gorzej jak nie podałeś adres lub był on nieprawidłowy. Wtedy przesyłka traktowana jest jako niedoręczalna i wysłana zostaje od razu do Koluszek.
  • Odpowiedz