Wpis z mikrobloga

Wytłumacz mi ktoś dlaczego Verstappen nie dostał kary za wyjazd poza tor podczas obrony a Norris karę która była skutkiem tego co Verstappen zrobił #f1
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@maad: Ponieważ Max był pierwszy na apexie, więc Lando nie miał prawa do zakrętu. Nie zmusił Lando do wyjazdu za tor, ponieważ było dużo miejsca, żeby Norris się wycofał.
Kolejnym argumentem za tym, że nie został wypchnięty jest to, że przestrzelił hamowanie i to mocno, więc i tak by się w tor nie zmieścił.
Obaj tam przesadzili z hamowaniem, jednak odpowiedzialność leżała na Lando.
Zważywszy na okoliczności, Lando dostał tylko
  • Odpowiedz
via Wykop
  • 4
Ponieważ Max był pierwszy na apexie, więc Lando nie miał prawa do zakrętu


@Tasde: Jakby Max się zmieścił w torze to zgoda

przestrzelił hamowanie i to
  • Odpowiedz
@Tasde: no nie kolego, Norris nie dostał wcześniej ostrzeżenia za limity toru więc nie ma mowy o karze za to.
Jeżeli opóźniasz hamowanie tak że sam się nie miescisz w torze to jak ma się zmieścic ten obok który jedzie we zewnetrznej? xD
IMO faworyzowanie redbulla, nie powinien dostać kary za to.
Inaczej gdyby Max utrzymał się w torze, wtedy ok. W sytuacji gdzie obaj wyjeżdżają? No bez jaj
  • Odpowiedz
Inaczej gdyby Max utrzymał się w torze, wtedy ok. W sytuacji gdzie obaj wyjeżdżają? No bez jaj


@uubus: poszli trochę case Brazylia 2021, że za wypchnięcie brak kar
  • Odpowiedz
@uubus: Brak ostrzeżenia nie oznacza braku kary, sędziowie są opóźnieni w rozwoju, więc zdarza im się z opóźnieniem coś podliczyć - to był case Ocona z Austrii, który dostał miliard sekund kary bo nawet nie wiedział, że wielokrotnie opuścił tor.
Gdyby sędziowie nie zaliczyli tego wyjazdu jako walki z Verstappenem, to byłoby jego czwarty wyjazd za tor i kara.
Stąd chwilę po tym manewrze Max dostał informacje, że Lando dostanie karę za
  • Odpowiedz
via Wykop
  • 0
poszli trochę case Brazylia 2021, że za wypchnięcie brak kar


@winsxspl: Ale wtedy nikt za nic kary nie dostał

miał miejsce się złamać w
  • Odpowiedz
@maad:

A jak przewidzisz że broniący się chce wylecieć poza tor?

A co to ma do rzeczy? Wyleciałby czy by nie wyleciał, ten zakręt jest taki, że zawsze cie wyrzuci do krawędzi toru, więc kierowca musi mieć na uwadze, że wyprzedzając możesz zostać bez miejsca na torze, bo drugi bolid nie zniknie.
Tu możesz sobie najwyżej dywagować jak daleko poza tor by Norris wypadł, ale jaki to ma sens, skoro i tak by
  • Odpowiedz
via Wykop
  • 0
Bo dalej kręcimy się w jakimś abstrakcie, że Verstappen wypchnął Norrisa, nie wypchnął, miał prawo do zakrętu i to on się bronił.


@Tasde: Ale bronił się poza torem, nie mógł pojechać tak jak to zrobił. Przecież była główna argumentacja McLarena i powód dla którego zostawili Norrisa z przodu. Pewnie liczyli na karę dla obu albo wcale

Jeżeli Verstappen nie zmusił Norrisa do opuszczenia toru (a jak wyjaśniłem, nie zrobił tego
  • Odpowiedz
@maad: Ale ty dalej kręcisz się w ślepym zaułku. Max nie bronił się poza torem, bronił się na torze. Potem wyjechał, ale już się nie bronił gdy opuścił tor.
Nie oceniasz faktów, ekstrapolujesz, podciągając rzeczy które się nie wydarzyły.
Sprawę masz prostą, przepisy jasno zakazują wyprzedzania poza torem, więc nie możesz wyprzedzać poza torem.
Max poza torem nie wyprzedzał, Max w ogóle nie wyprzedzał tylko się bronił.
Więc w skrócie tak, możesz divować jeżeli
  • Odpowiedz
via Wykop
  • 0
Więc w skrócie tak, możesz divować jeżeli masz limity do wykorzystania, co więcej, tak to działa zawsze i nie jest to jednostkowy przypadek podczas wyścigu


@Tasde: Tego chyba nikt nie jest w 100% pewien włącznie z sędziami. Zostajesz wyprzedzony przed apexem, robisz dive bombe, apex twój, obaj wylatujecie poza tor i zachowujesz pozycje bez kary. Gdyby Max się zmieścił w torze to nawet by nie było dyskusji

W skrócie mówiąc,
  • Odpowiedz