Wpis z mikrobloga

W TVP i zarówno szczecińskich jak i poznańskich stronach na facebooku możemy zauważyć wiele artykułów o tym, że w końcu pojedzie na trasie Warszawa - Poznań - Szczecin Pendolino.

Wszystkie te media jednak wesoło pomijają, że zastąpi on już funkcjonujący ekspres Chrobry, który pokonuje tę trasę raptem 20 minut dłużej (4:38 zamiast 4:17), a samo skrócenie wynika z reorganizacji trasy aniżeli samego pojazdu.

Będzie natomiast drożej, bo teraz będzie premium.

W efekcie: ze Szczecina zyskamy 20 minut, które można i tak było uzyskać, jadąc z Poznania zyskamy jeszcze mniej, a za to zapłacimy więcej, dużo więcej.

#szczecin #poznan #warszawa #pkp #intercity #transport #pociagi
  • 22
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@kanal35_pl: i tak znając życie godziny pociągów będą z czapy, żeby wygodnie służbowo jechać.

Ale fakt, że pendolino będzie tylko dla "prestiżu", a nic więcej za tym nie pójdzie. Ludzie się cieszą, bo jeszcze nie tak dawno temu standardowy czas przejazdu to było grubo ponad 6h, więc z tego tytułu ten zabieg nawet może im się udać ;)
  • Odpowiedz
@kanal35_pl: pociągi na tej trasie (poz-waw) od dawna w sensownych godzinach tą na tyle drogie, że wolę jechać autem. Zazwyczaj wyjdzie podobnie, a przy dwóch osobach - taniej. Coraz częściej zerkam na lotnisko - gdyby nie to że irytuje mnie cała otoczka, to to by było najtańsze i najszybsze rozwiązanie.
  • Odpowiedz
może wagony będą lepsze


@Sudo_exit: Pendolino jest węższe niż składy wagonowe a przez to ciaśniejsze.

No ale fotele w dowolnych polskich wagonach nawet nowe 1 klasy to jest nieśmieszny żart jeżeli chodzi o komfort podróży to i tak nikt się nie zorientuje że jest jeszcze
  • Odpowiedz
@kanal35_pl Pendolino dali bo on jeździł na trasie chyba Warszawa Kołobrzeg? A tam jest remont koło Kołobrzegu więc pendolino jest dostępne do wykorzystania. Więc wykorzystali je tutaj.
  • Odpowiedz
@Megasuper kołobrzeskie były przedłużeniem niektórych kursów trójmiejskich, gdyby nie jechały do Kołobrzegu to by kiblowały w Gdyni czekając na powrót.
Te do Szczecina to będzie zabranie jednej jednostki, czyli ktoś straci.
  • Odpowiedz
  • 0
@qusqui21: weź też pod uwagę, że 4:17 Pendolino nie wynika z tego, że pociąg na niej potrafi coś więcej a z faktu, że wraz z data wprowadzenia zostają zmienione parametry ruchu na trasie. Ergo: Chrobry i Sedina też mogą tyle jechać.
  • Odpowiedz
@kanal35_pl 4:38 już po skończeniu większości prac, pytanie było ile wynosił czas przed rozpoczęciem czegokolwiek na linii 351 i 3 czyli w 2016 roku.

Technicznie rzecz biorąc jadąc EZTem można oszczędzić kilka minut wobec składu wagonowego, ale to samo można uzyskać na ED160
  • Odpowiedz