Wpis z mikrobloga

@viejra: w teorii klienci powinni zadecydować portfelami i nie kupić mieszkania w inwestycji, która nie ma własnego parkingu. W praktyce: zejdzie wszystko, bo rentierzy w d..ie mają to, gdzie najemca zaparkuje. Za to przy takich inwestycjach założył bym stałe posterunku SM, co by parkujących na trawnikach lub w sposób utrudniający ruch je..ć regularnie i bezwzględnie.

IMO należało by skończyć w tym aspekcie z jako-taką "wolnością" i wymogami prawa ucywilizować deweloperuchów:
- wymóg
  • Odpowiedz
@viejra: miejscówka w środku miasta gdzie masz 3 minuty do tramwaju i 10 -15 minut na pieszo do rynku.

Bez miejsc parkingowych? Patologia
Robienie decyzji, że mają być 2 miejsca na każde mieszkanie? Też głupota w takim miejscu gdzie jest to ŚCISŁE centrum miasta.
  • Odpowiedz
@testuser: @viejra może to trochę kontrowersyjne, ale z tymi miejscami parkingowymi jest trochę jak z nowymi drogami. Paradoksalnie zwiększanie ich ilości powoduje również zwiększanie ilości aut w mieście. IMO w dużych miastach, zwłaszcza w centrum powinno się kłaść nacisk na zbiorkom i raczej zachęcać mieszkańców do przesiadki z samochodu do tramwaju. Nie wiem tylko, czy w tym kraju to jest możliwe (c-----y zbiorkom w większości miast + kult samochodu
  • Odpowiedz
@viejra: Polacy, kiedy mają w prawie możliwość robienia MPZP a w nich np. powierzchnię biologicznie czynną, a potem wybierają samorządy, które zajmują się lizaniem się po jajcach z deweloperami. No ale lepiej mieć w ustawie minimalną ilość parkingów niż tereny zielone i wkurzać się, marnując życie w korku.
  • Odpowiedz
@pekak: Tylko czemu miłościwie nam panujący zaczynają od d..y strony - niech najpierw naprawią to zj...ną komunikację miejską, a potem ograniczają ilość aut w centrum. Przykład ode mnie: lata temu mieszkałem w centrum, pracowałem nieco dalej od niego. Dojazd do roboty autem zajmował mi max 20 minut w jedną stronę. Komunikacja? Bita godzina, i to jak nie trafił się jakiś armagedon, bo wtedy na piechotę było najszybciej. 3 przesiadki +
  • Odpowiedz
IMO w dużych miastach, zwłaszcza w centrum powinno się kłaść nacisk na zbiorkom


@pekak: w mieście płaskim jak wrocław powinno rozwijać się infrastrukturę dla rowerów i tego typu pojazdów, a obecnie jest tragedia. Takim elektrykiem na luzaku powinno jechac sie 25 km/h zamiast stac w korku i jechac ze srednia 6 km/h
  • Odpowiedz
Tylko czemu miłościwie nam panujący zaczynają od d..y strony


@testuser: a to się zgadzam, nawet napisałem w swoim poście, że większość miast ma c-----y zbiorkom
  • Odpowiedz
@viejra: o moje mieszkanie widać ;) Tam akurat są w każdym podziemne dwupoziomowe parkingi. Paradoksem jest to, że ul. Gwiaździsta jako jedyna nie ma SPP, a każda ulica dookoła niej ma ¯\(ツ)/¯
  • Odpowiedz
w mieście płaskim jak wrocław powinno rozwijać się infrastrukturę dla rowerów i tego typu pojazdów, a obecnie jest tragedia. Takim elektrykiem na luzaku powinno jechac sie 25 km/h zamiast stac w korku i jechac ze srednia 6 km/h


@Wychwalany: XD XD XD

Masz ogarnięta infrę dla rowerów. Tylko co z tego jak od Listopada do Kwietnia nikt praktycznie po nich nie
  • Odpowiedz
@Darth_Gohan to ty chyba cały rok nie jezdzisz jesli uwazasz ze infra jest ogarnieta xD albo tylko po bulki do herta z drugiej strony osiedla. jaki problem jeździć elektrykiem te 10-15 km. Przejedz się dalej niz po bułki to zobaczysz jak jest ogarnięta. I jak sam zauwazasz spokojnie pół roku można korzystać
  • Odpowiedz
to ty chyba cały rok nie jezdzisz jesli uwazasz ze infra jest ogarnieta xD albo tylko po bulki do herta z drugiej strony osiedla. jaki problem jeździć elektrykiem te 10-15 km. Przejedz się dalej niz po bułki to zobaczysz jak jest ogarnięta. I jak sam zauwazasz spokojnie pół roku można korzystać


@Wychwalany: Kolejny mądry.

Konkret mi podaj gdzie masz problem z
  • Odpowiedz
@Darth_Gohan gdzie masz DDRy gdzie:
- droga jest oddzielona od ruchu pieszego
- droga nie jest posiekana krawężnikami i pagorkami przy zjazdach i skrzyzowaniach, czyli ma jakosc i komfort ulicy
- droga ma taki sam, a przynajmniej nie gorszy, priorytet na światłach co samochody poruszające się w tym samym kierunku

W twojej okolicy nie ma takich dróg: krakowska, armii krajowej,
  • Odpowiedz
@Darth_Gohan czy ty czasem nie narzekałeś że dostawcy jedzenia i hulajnogi jeżdżą zbyt niebezpiecznie? To jest ta infrastruktura dla takiego poruszania się w okolicach 25 km/h czy jej nie ma?
  • Odpowiedz
W twojej okolicy nie ma takich dróg: krakowska, armii krajowej, buforowa.


@Wychwalany: Ty jechałeś Krakowską na rowerze?

Na całej długości Krakowksiej masz jedne światła od ślimaka. Przy Gazeli gdzie spokojnie przelecisz tam na czerwonym. Potem do pl. Społecznego nie musisz ani razu się
  • Odpowiedz
@Darth_Gohan krakowska jest cala posiekana kraweznikami, z obu stron i mega pagórkowata, mocne xD nazywac to premium

Buforowa zachodnia nie jest oddzielona od pieszych, chodnik jest waski i piesi mijaja się na ddr, dzieci biegaja po ddr. Dla porównania zobacz boczna Lutosławskiego, to jest premium robota

Ogólnie to nie rozumiesz problemu i tematu ze rower ma byc alternatywa a nie tylko turystyka
  • Odpowiedz
czy ty czasem nie narzekałeś że dostawcy jedzenia i hulajnogi jeżdżą zbyt niebezpiecznie? To jest ta infrastruktura dla takiego poruszania się w okolicach 25 km/h czy jej nie ma?


@Wychwalany: Ja narzekałem na debili jeżdżących na hulajnogach i rowerach elektrycznych które nie spełniają norm. Nie spełniające norm rozpędzają się powyżej 25 km/h bez wsparcia siły mięśni.

ROZUMIESZ
  • Odpowiedz
krakowska jest cala posiekana kraweznikami, z obu stron i mega pagórkowata, mocne xD nazywac to premium


@Wychwalany: Gdzie ty masz tam krawęzniki? W któym miejscu? Zapieprzałem tam przez 2 lata do roboty dzień w dzień. Ty pół centymetrowy krawężnik przy Shellu nazywasz krawężnikiem? Czy gdzie?

Buforowa zachodnia nie jest oddzielona od pieszych, chodnik jest waski i piesi mijaja się na ddr, dzieci biegaja po ddr. Dla porównania zobacz boczna Lutosławskiego, to
  • Odpowiedz
@viejra ja to myślę, że to pójdzie w inną stronę. Ludzie wszak posiadają i będą wciąż posiadać auta, więc parkingi będą potrzebne. Skoro już nie będzie wymogu żeby jedno mieszkaszanie posiadało te (chyba) 1,5 miejsca parkingowego, to co stoi na przeszkodzie żeby uznać to teraz za dobro dodatkowe i d-----ć do ceny z metra za miejsce w garażu? To jest idealna sytuacja z mojego punktu widzenia.
  • Odpowiedz
gdzie masz DDRy gdzie:

- droga jest oddzielona od ruchu pieszego


@Wychwalany: przecież na twoim jagodnie masz ddr oddzielony od ruchu pieszego przez całą długość osiedla. Dodatkowo po drugiej stronie ulicy masz ddr z buspasem, gdzie też można szaleć xD

czy ty czasem nie narzekałeś że dostawcy jedzenia i hulajnogi jeżdżą zbyt niebezpiecznie? To jest ta infrastruktura dla takiego poruszania się w okolicach 25 km/h czy jej
  • Odpowiedz