Wpis z mikrobloga

Wytłumaczy mi ktoś jakim cudem ludzie 65+ mogą nadal prowadzić auto? Skoro słyszy się o tylu wypadkach ( _)
jmuhha - Wytłumaczy mi ktoś jakim cudem ludzie 65+ mogą nadal prowadzić auto? Skoro s...

źródło: 1000008982

Pobierz
  • 38
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@jmuhha: ktoś będzie miał 65 i będzie jezdził lepiej niż 30 latek, nie należy uogólniać ale jestem za testami dla starszych kierowców bo często człowiek nie zdaje sobie sprawy ile mniej ma już w sobie wigoru, koncentracji etc.
  • Odpowiedz
  • 12
@taxi_driver92: szkoda, że nie podali współczynnika ilości wypadków na 10 tys. aktywny kierowców w danym przedziale wiekowym. Bez tego te dane są bezużyteczne.

Jest sporo starszy ludzi, którzy w ogóle nie mają prawa jazdy lub samochodu bo przestali jeździć, w przeciwieństwie do młodych.
  • Odpowiedz
  • 15
@taxi_driver92 szkoda że nie zrobili statystyk liczba wypadków w danej grupie wiekowej do liczby przejeżdżanych średnio kilometrów. Nagle by się okazało że młodzi częściej powodują wypadek bo więcej jeżdżą, a stary dziad raz do kościoła wyjedzie w tygodniu po tej samej trasie. Ale jak jedzie do innego miasta to kończy pod prąd na S5 lub skręca w lewo na tarczy ronda
  • Odpowiedz
@Erus: Wlasnie jakos cisza jest jezeli chodzi o np. przejechane kilometry, co z tego ze na 10k 18-24 jest najwiecej wypadkow na kierowce, jezeli robia srednio np. 10x wiecej tysiecy km rocznie niz dziadki xD
  • Odpowiedz
  • 0
@jmuhha

słyszy się

to heurystyka dostępności. A jak wyglądają statystyki. O ile 65 latek jest groźniejszy na drodze od 20 latka?
  • Odpowiedz
@inflacja_biedaku: Facet w wieku 65 lat techniczne nadal jest w wieku produkcyjnym, przynajmniej u nas w kraju. Tzn. Gość co ma 65 lat, może być nadal: Chirurgiem, Operatorem dźwigu, Pilotem samolotu etc. Zakazywanie czegoś ze względu na wiek nie ma żadnego sensu. Rozwiązaniem tej kwestii powinny być coroczne badania kierowców którzy osiągneli ustalony w ustawie lvl
  • Odpowiedz
@taxi_driver92: Te statystyki mnie zawsze zaskakują. Nie w kwestii wieku, ale płci. Jeżdżę trochę więcej niż przeciętny kierowca, a w moim przypadku większość niebezpiecznych sytuacji, albo zwykle głupich, stwarzają kobiety. Pół biedy, że jak facet coś o-----e to machnie ręką, albo zrobi mu się głupio i odwróci wzrok, kobieta jeszcze zacznie się pruć :)
  • Odpowiedz