Jaka karbon szosa do 10k? Aktualnie mam tribana rc100 i nie powiem, przydało by się coś lepszego. Kupiłem go rok temu bo nie chciałem wydawać fortuny nie wiedząc czy nie porzuce jeżdżenia po miesiącu, ale jednak się wkręciłem i myśle o zakupie typowej szosy w nowym roku. Myślałem o Orce m30, wydaje się git, co myślicie? #rower #szosa
@konsul543: szczerze to bym kupił używkę na np. https://szybkierowery.pl/ ja kupiłem od nich Speca Diverge i wszysko git, jestem bardzo zadowolony, z innej strony( juz nie działa) podobnej kupiłem Speca Roubaix sl4, wymieniłem koła na chiński karbon i śmigam już 3 rok , rower idealny
@jagodowy_krol: Nie znam się, ale ta Orca jest niby reklamowana jako dobra na górski teren, także myśle że te najlżejsze przełożenia będą dużo lżejsze niż w tym tribaniku
Za troszkę ponad 10k idzie ustrzelić karbonowe szosy na 105 Di2. Oczywiście u Niemca lub Włocha. Merida Scultura 6000 czy właśnie Orbea m30 to ciekawe propozycje w tej cenie.
„Drugą stroną równania jest test wysokich prędkości. Na welodromie mierzymy waty potrzebne do utrzymania dużej prędkości, gdzie dominuje aerodynamika. Aby osiągać dobre wyniki, rowery muszą minimalizować opór. Zmniejszenie wagi o 500g przy nachyleniu 5% pozwala zaoszczędzić około 3W. Jeśli zwiększysz nachylenie do 10%, oszczędności wzrosną do około 6W. Przy wyższych prędkościach aerodynamika przejmuje kontrolę. Tak więc przy 30 km/h super-aerobike oszczędza około 12 W, przy 40 km/h wzrasta do 15 W, a przy 50 km/h to około 28 W. Dlatego zwiększanie wagi lekkiego roweru w zamian za aerodynamikę nie ma
@konsul543: Orca to bardzo fajny rower w góry, a dodatkowo możesz sobie go za darmo skonfigurować (na przykład dobrać kasetę z przełożeniami bardziej pasującymi do twojej jazdy) i wybrać malowanie.