Wpis z mikrobloga

Ciekawa debata w parlamencie europejskim odnośnie kryzysu w przemyśle motoryzacyjnym.
Większość europosłów w tym Szydło i Joński bronią, że trzeba pomóc firmom z automotive, że przegrywamy z Chinami, że elektryfikacja je dobija, gadanie o ilościach osób pracujących w #automotive. A wyszedł jeden europoseł (nie wiem z jakiego kraju) i powiedział wprost: Stellantis zysk 2023 - 18,6 mld euro, VW zysk 2023 - 17,9 mld euro. Czy na prawdę trzeba im pomagać? Może trzeba było zainwestować zysk, aby stać się konkurencyjny do Chin, może trzeba było obniżyć ceny skoro mają tak duże zyski w tak trudnym czasie blisko recesji? Widać że UE będzie szła w kierunku pomocy przemysłowi motoryzacyjnemu (może jakieś dotacje na elektryki?), ale to będzie wg mnie dosypywanie kolejnych miliardów do i tak bogatych spółek

#parlamenteuropejski
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • 1
Z mojej strony taka dygresja. Idzie kryzys w przemyśle europejskim w UE i to jest fakt. Wystarczy spojrzeć na nasze podwórko, Opel Gliwice - zlikwidowana jedna zmiana i 500 osób zwolnionych, dodatkowo są informacje o braku zamówień i może duże przestoje do końca roku. Parę projektów nowych modeli w Europie na przyszły rok są obecnie wstrzymane lub w trakcie wstrzymywania, szczególnie modele elektryczne, których popyt jest zbyt mały. Robię w tej gałęzi
  • Odpowiedz
@markhausen: jak często widujesz na drodze nowe ople? Ja w przeciągu ostatnich 6 tysięcy km na drodze widziałem raz nowa astrę i to by było na tyle. Także nie jestem zaskoczony zwolnieniami w oplu, chociaż nie mam pojęcia jakie modele są produkowane w Gliwicach. Stellantis odpłynął jeśli chodzi o ceny swoich aut, a gamy silnikowe... No cóż, co najmniej nie zachęcają do zakupu.
  • Odpowiedz
powinni d---------c chinom cła na wszystko jak us, a nie się pieścić.


@Sarza01:

Bedzie placz jak chiny dojebia europie ;]
producenci sprzedaja tam samochody taniej niz w eu, zeby tylko jezdzili ich marka;p
  • Odpowiedz