Wpis z mikrobloga

@Tommy__: czekaj ale Europejski plan Walki z Rakiem to: zakłada, że do 2030 roku 90% kwalifikujących się pacjentów zyska dostęp do kompleksowego leczenia świadczonego w ramach krajowych centrów onkologicznych (National Comprehensive Cancer Centres) połączonych za pośrednictwem nowej sieci UE

Czyli przemysł tytoniowo jest przeciwko czemu dokładnie tutaj? Leczenia? Trochę się to nie spina.
Rozumiem jakby blokowali wzrost akcyzy ale blokada dostępu do badań i profilaktyki?

https://www.zwrotnikraka.pl/europejski-plan-walki-z-rakiem/
  • Odpowiedz
  • 29
@zbigniew23 profilaktyka to tez kampanie informujace o szkodliwości i "utrudnianie" dostępu do fajek:) kto jak nie koncerny tytoniowe forsowały wyższe ceny na efajki, ograniczenia pojemnościowe baz itp :)
  • Odpowiedz
@xyz_xyz mam mieszane zdanie w kwestii skuteczności kampanii społecznych - zresztą takich kampanii przez lata było wiele. Jako były palacz mogę powiedzieć, że te kampanii nie miał żadnego wpływu na mnie. Palacze są świadomi, że palenie szkodzi zrobienie na ten temat spotu za dużo nie zmieni. Liczba palaczy zresztą i tak cały czas spada z roku na rok bez żadnych kampanii.
Znowu w badania wsrod ex palaczy najczesciej wskazują ze największy
  • Odpowiedz
@zbigniew23:

Liczba palaczy zresztą i tak cały czas spada z roku na rok bez żadnych kampanii.


no właśnie liczba palaczy spada dzięki tym kampaniom. gdyby ich nie było koncerny wmawiałyby ludziom, że p-------y nie są szkodliwe, jak robiły to przed kampaniami społecznymi. 1+1=2
  • Odpowiedz
@zbigniew23 zgadzam sie, zmienilem analogi na elektryka jak prawie puscilem pawia od kaszlu. No ale z jednego nałogu wszedlem w kolejny :p moze odrobine mniej rujnujący zdrowie :p
  • Odpowiedz
Polskie Stronnictwo Lobbystyczne ʕʔ


@mch0588: to jest w sumie smutne jak jedna z najbardziej zasłużonych partii w historii Polski (nawet w wersji komunistycznego ZSLu robiła kawał dobrej roboty broniąc prywatnego rolnictwa) stała się w III RP skrzyżowaniem softowej wersji konfederacji i biura lobbingowego oraz domyślnym dopełnieniem każdej możliwej koalicji rządowej.
  • Odpowiedz
@loginnawykoppl to, że PSL jest znany z bycia koalicjantem jak dla mnie nie jest jakąś wadą bo cały czas zachowuje samodzielność koniec końców. W gruncie rzeczy system demokratyczny ma największy sens właśnie w takich sytuacjach, gdy jedna partia nie może rządzić samodzielnie i musi współpracować z inną partią/partiami o nieco odmiennych poglądach i siłą rzeczy spełniane muszą być postulaty więcej niż jednej partii co daje satysfakcję z systemu demokratycznego większej ilości
  • Odpowiedz
@Tommy__: @mch0588 @zbigniew23 Kłamstwo. PSL chce poczekać z wdrożeniem zakazu aromatów do "nowatorskich wyrobów tytoniowych" aż kraje, które to wprowadziły poradzą sobie z pozwami przeciwko nim przed unijnymi sądami żeby wiedziec co w ogóle jest legalne i co można wprowadzić żeby polska nie płaciła kar.
  • Odpowiedz
@zbigniew23

Palacze są świadomi, że palenie szkodzi zrobienie na ten temat spotu za dużo nie zmieni. Liczba palaczy zresztą i tak cały czas spada z roku na rok bez żadnych kampanii.


Właśnie spada dlatego, że kampanie są i nie ma napływu nowych palaczy do społeczeństwa. Starty palacz od wstrętnego obrazka na papierosach nie rzuci palenia, wiadomo. Natomiast jak wszędzie jest przekaz, że palenie jest niezdrowe, to jest mniejsze prawdopodobieństwo na pojawienie
  • Odpowiedz
@czekoladowy_zajac: koncerny tytoniowe już kilka lat temu rozpoczęły zmianę profilu z wyrobów tytoniowych na rzecz podgrzewaczy czy elektronicznych papierosów.
Zresztą p-------y nie są już cool jak kiedyś, a młodzież czyściej sięga właśnie do formy elektronicznej.
Myślę, że koncerny raczej są już pogodzone z tym (przynajmniej w tej części państw zachodnich) że jest to już tonący biznes i zmieniają trochę swój profil: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/koniec-marlboro-p-------y

Idę też zmiany prawne ograniczające sprzedaż: https://www.rp.pl/konsumenci/art38728001-zakaz-sprzedazy-papierosow-w-polsce-juz-za-7-lat
  • Odpowiedz
Jakby próbowali wmówić że są zdrowe to by byli zasypani pozwami.


@zbigniew23: ale to by było tak jak w przypadku bukmacherki, alkoholu i cziperków tj. fajki jako coś nieodłącznego dla wydarzeń towarzyskich itp. Wszystkie takie szkodliwe produkty mogłyby przyjąć zakaz reklamy z wykorzystaniem wizerunku kogokolwiek. Plus zero agresywnych promocji, czyli jak np. dyskonty z gratisowymi piwami albo bukmacherzy z natrętnymi połączeniami i sms-ami.
  • Odpowiedz