Wpis z mikrobloga

Ostatniej nocy, o tej samej godzinie i minucie, na dwa różne numery/abonamenty, na dwóch różnych telefonach dostałam hasła tymczasowe, takie same jak podczas ostatniego logowania żeby wejść na przykład w faktury.
Dokładniej mówiąc hasła tymczasowe były IDENTYCZNE z tymi które dostałam w środę gdy płaciłam za te abonamenty.

W skrócie i zmieniając dane wygląda to tak:
Telefon/Numer/Abonament A - w środę o 14.05 hasło tymczasowe 5622 - w niedzielę o 2.03 hasło tymczasowe 5622
Telefon/Numer/Abonament B - w środę o 15.10 hasło tymczasowe 2021 - w niedzielę o 2.03 hasło tymczasowe 2021

Nigdy nie spotkałam się by hasła tymczasowe były takie same jak poprzednio z powodzeniem użyte. Dodatkowo by przyszły o tej samej godzinie i minucie na dwa różne telefony i numery.

To chyba awaria co? Do NJU nie mogę się dodzwonić, do pomocy technicznej w orange będąc w nju też nie mogę.
Ktoś może pomóc?

#orange #nju #njumobile #gsm
  • 24
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • 1
@Daenerys90 Pewnie to niezamierzony efekt uboczny jakichś prac serwisowych w Orange/Nju - na to wskazywałby nocny termin. Nie panikowałbym przesadnie, ale do operatora zgłosić to warto, na wypadek, gdyby przyczyna okazała się inna.
  • Odpowiedz
  • 0
@mp107: Dzięki za uspokajanie.
Wiesz sms z kodem do logowania oznacza zwykle próbę włamania. To znów prawdopodobnie oznacza wyciek danych logowania. Gdy dane logowania -te są razem z innymi, to te inne też są pewnie dotknięte wyciekiem. To duży stres pomimo 2fa, kluczy sprzętowych i troski o bezpieczeństwo. Znaczy był by mały gdybym nie zarządzała dużymi środkami finansowymi przez internet i część zabezpieczeń przez gówniane systemy wisi na tych numerach. :-(
  • Odpowiedz
  • 0
@niki_niki: Bardzo bardzo dziękuję, że napisałeś.
Trudno jest na logikę się uspokoić gdy jednak coś się dzieje z bezpieczeństwem.
Powiem szczerze, że mając wątpliwości co do bezpieczeństwa mojego numeru od strony operatora i gdybym przez to źle rozdysponowała moim majątkiem, to by był pozew o odszkodowanie.
Ludzie mają czasem po parę milionów złotych zabezpieczone 2FA, taką głupią kartą sim na abonament która tylko po to jest opłacana w dedykowanym telefonie.
  • Odpowiedz
  • 0
@niki_niki: Dostałam odpowiedź na moje zgłoszenie w NJU. Czy już zrobiłeś swoje zgłoszenie do NJU?
W mojej odpowiedzi są przeczące i wymijające informacje.
Ponoć było działanie osób trzecich, ponoć były logowania i zmiany haseł (napisane ogólnie). Ale jednocześnie bez wpływu na bezpieczeństwo kont.
To zaprzecza sobie.
  • Odpowiedz
  • 0
logujesz się na konto -> pomoc techniczna -> nowe zgłoszenie
rodzaj: zgłoszenie techniczne
temat zgłoszenia: usługi

w treści opisz, że się nie logowałeś, ale dostałeś sms z kodem który był identyczny jak poprzedni
zaznacz by się kontaktowali drogami jakimi chcesz
  • Odpowiedz
@Daenerys90: wlasnie napisalem artykul na wykopie czekam na akceptacje moderacji aby naglosic sprawe jesli to jest naprawde naruszenie ze istotne tzn. Uzyskali dostep do danych no to bedzie slabo… Jesli jedynie proby to git. Czekam rowniez na jakies stanowisko Orange co dalej ???
  • Odpowiedz