Wpis z mikrobloga

Czy prawda to czu piszą na autocentrum, że #alfaromeo #gulia nie da się normalnie, spokojnie, bez wysiłku jechać, tylko cały czas trzeba pilnować kierownicy, bo mały ruch kierownicą i auto zjeżdża?
#samochody
  • 23
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@frenm: możliwe, dawno jeździłem Giulią i nie pamiętam. W Stelvio tak jest i trochę mi to przeszkadzało, chociaż w drugą stronę też nie lubię, jak np. BMW X3 E83.
  • Odpowiedz
@frenm: no nie mają wielkiem martwej strefy na środku kierownicy, a przełożenie 12:1 to jak z samochodów typowo sportowych, czyli samochód jest czuły na ruchy kierownicą i na pewno wymaga nieco większej precyzji w obracaniu nią, ale to nie jest tak, że "mały ruch kierownicą i auto zjeżdża" - nadal prowadzi się pewnie, lekko i przyjemnie, a nawet przyjemniej niż każdy inny samochód w swojej klasie JEŚLI to czego szukasz
  • Odpowiedz
po prostu skręcanie w tym samochodzie może być nagłe, nieprzyjemne dla pasażerów (trochę jak nagłe hamowanie, ale w dużo mniejszym natężeniu), ale to na pewno bardziej będzie widoczne w wysokim stelvio niż w niskiej giuli.


@unintelligible: bo Alfy w większości (no może poza 164, 166) są zrobione dla kierowców a nie pasażerów. W większości jazda w pozycji kierowcy to fajne doświadczenie, ale jak się człowiek przesiądzie na miejsce pasażera (a
  • Odpowiedz
@frenm: Nie poddawaj się jeszcze, zadzwoń do salonu alfy i powiedz, że chcesz przetestować samochód, żeby dali Ci go na samodzielną jazdę próbną na kilka godzin - bez problemu powinni to zrobić i sam sobie sprawdzisz czy Ci odpowiada. Weź normalnie zabierz tym samochodem wtedy rodzinkę czy kogo tam planujesz wozić żeby pojechali z Tobą i też się wypowiedzieli. Najlepiej weź na testy to Audi tego samego dnia. Pamiętaj, że
  • Odpowiedz
@frenm: jedyne rozwiazanie po autostradzie jak chcesz jechac na czilku to tempomat z automatycznym trzymaniem lini. Jedyny minus t o ze dziala tylko na autostradach oraz do 145km/h
  • Odpowiedz
Czy prawda to czu piszą na autocentrum, że #alfaromeo #gulia nie da się normalnie, spokojnie, bez wysiłku jechać, tylko cały czas trzeba pilnować kierownicy, bo mały ruch kierownicą i auto zjeżdża?


@frenm:

Tak i nie. Tak, bo jak pierwszy raz wsiądziesz, to się zdziwisz tym, jak czuły jest układ kierowniczy. Nie, bo po 5 minutach jeżdżenia tym autem uznasz, że to nie Giulia jest zbyt czuła,
  • Odpowiedz
bo Alfy w większości (no może poza 164, 166) są zrobione dla kierowców a nie pasażerów.


@Aureilon:

Pozwolę się dowalić ( ͡° ͜ʖ ͡°) Otóż ze wszystkich znanych mi Alf to właśnie 164 jest najbardziej zorientowana na kierowcę. Bardziej nawet niż Giulia.
  • Odpowiedz
Tak i nie. Tak, bo jak pierwszy raz wsiądziesz, to się zdziwisz tym, jak czuły jest układ kierowniczy. Nie, bo po 5 minutach jeżdżenia tym autem uznasz, że to nie Giulia jest zbyt czuła, tylko wszystkie pozostałe samochody mają układ kierowniczy rodem z Żuka. To jest jedna z największych zalet tego auta, a nie wada.


@frenm potwierdzam w 100% to co napisał @kasztan00
  • Odpowiedz
  • 0
@supersucker: @kasztan00 no tyku, że o ile nie mieszkasz w Pirenejach czy innych Rysach abu Chorwacji to jedzie się głównie prosto i prosto to takie sterowanie utrudnia jechanie prosto.

A jak z zawieszeniem, czuć studzienki i dziury w drogach?
  • Odpowiedz
@frenm: za bardzo się fiksujesz na tym punkcie. Takie sterowanie nie utrudnia jazdy prosto. To jest daily, a nie samochód do jeżdżenia po górach. Prowadzi się zupełnie normalnie. Zarówno po mieście jak i trasach gdzie leci się cały czas prosto. Nie ma takiego odczucia, że ci samochód zaraz odleci w którąś stronę.
Co do zawieszenia, ja byłem bardzo zaskoczony na plus. Jest sztywno ale bardzo ładnie wybiera nierówności.
Umów jazdę,
  • Odpowiedz
@frenm:

no tyku, że o ile nie mieszkasz w Pirenejach czy innych Rysach abu Chorwacji to jedzie się głównie prosto i prosto to takie sterowanie utrudnia jechanie prosto.


Raczej ułatwia. Pojeździsz, to się przekonasz. Napisałem wyraźnie, że to jest zaleta, a nie wada
  • Odpowiedz
@supersucker: @kasztan00 no tyku, że o ile nie mieszkasz w Pirenejach czy innych Rysach abu Chorwacji to jedzie się głównie prosto i prosto to takie sterowanie utrudnia jechanie prosto.


@frenm: Za dużo opinii jakichś teoretyków przeczytałeś, albo wyolbrzymiasz to sobie w swojej głowie za bardzo. To nie jest jakaś przepaść między markami - to raz, a dwa, że to jest ZALETA platformy Giorgio (tej na której zbudowano Giulię i Stelvio) - to inne "cywilne" samochody prowadzą się ch*jowo w porównaniu do Giuli/Stelvio i nie dlatego inni jeżdżą "lepiej" na prostych, że inni producenci zestroili samochody "na proste drogi" tylko dlatego, że mają gorsze zawieszenie w którym NIE DAŁOBY SIĘ używać układu kierowniczego z takim przełożeniem, bo te inne samochody po prostu wyrywałoby z butów przy mocniejszych skrętach kierownicą, a Giulia jedzie jak po szynach.

A jak z zawieszeniem, czuć studzienki
  • Odpowiedz
via Wykop
  • 0
Natomiast jeśli myślisz, że w tanim Audi (nie droższym niż Giulia) nie będziesz czuł, to będziesz bardzo zaskoczony.


@unintelligible: e, jeździłem audi a4 to studzienek nie czułem, komfort maksymalny, teraz mam teslę 3 (tę starszą) i tu zawieszenie jest tak twarde, że aż się robi niedobrze, jeżdżę slalomem by omijać studzienki.
  • Odpowiedz
@frenm: myślę, że nie można nie czuć studzienek w a4, ale może trochę inaczej rozumiemy te same słowa. Ale jeśli jeździsz teslą, to sprawdzałeś może już jak się jeździ wersją highland? wg mnie komfort który daje zawieszenie jest bardzo dobry (z pamięci wydaje mi się, że bardziej miękko niż stelvio pokonywała progi zwalniające, z tym, że porównuję do stelvio na 21 calowych felgach…), ma też super ciche wnętrze i jakoś
  • Odpowiedz
via Wykop
  • 0
Ale jeśli jeździsz teslą, to sprawdzałeś może już jak się jeździ wersją highland?


@unintelligible: tak, zawieszenie super, ale w środku tandeta prawie jak w hyundaiu. Testowany egzemplarz 2000 km przejechane a zacinał się już plastikowy guzik od kierunkowskazu i skrzypiały prawe drzwi na nierównościach.

Poza tym obraziłem się na Teslę, bo po wymianie wahaczy w ramach gwarancji coś zepsuli i od kilku miesięcy jeżdżę z piszczącym kołem. Po ostatnim serwisant
  • Odpowiedz
@frenm: o kurde, dobrze wiedzieć jak traktują w serwisach. sam już dosłownie doprowadziłem sobie prąd 3faz do garażu żeby ładować Teslę 3 Highland - tak bardzo byłem pewien, że ją wezmę, ale ostatecznie się rozmyśliłem, m.in. przez to wnętrze o którym piszesz (natomiast bardzo podobało mi się jaka jest przestronna, panoramiczny dach, cisza, audio, zawieszenie, przyśpieszenie…). Mi się bardzo podoba np. Audi A4 w wersji avant - mega funkcjonalny samochód,
  • Odpowiedz