Wpis z mikrobloga

Dworzec kolejowy w Elblągu - przed i po "modernizacji". Był #modernizm z czasów III Rzeszy, jest styropianoza jak na budynku administracyjnym jakichś magazynów w Polsce powiatowej.
Inb4 "wcześniej też był brzydki" - wcześniej był brudny i zaniedbany, ale mógł wyglądać dobrze, obecnie to jest gwаłt na estetyce. Uprzedzając też argumenty że "przynajmniej teraz jest ciepło" - są np.:tynki izolacyjne, ale w Polsce nie zna się innych metod niż opіerdolenie styropianem.

#architektura #budownictwo #kolej #dworzec #pkp #elblag #makabryla #metamorfozygrozy
Fennrir - Dworzec kolejowy w Elblągu - przed i po "modernizacji". Był #modernizm z cz...

źródło: dworzecelblag

Pobierz
  • 140
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Fennrir: Nie, akurat w przypadku Poznania to dworzec był dość mocno strzaskany w czasie d.w.ś. To co było przed zmodernizowanym klockiem po wojnie to już nie był ten pruski budynek tylko taka pi razy drzwi odbudowa. Można w necie znaleźć jakieś foty. W każdym razie pod tymi tynkami nie kryje się już elewacja z ceglanymi kształtkami, fryzami itd. Nic z tych rzeczy.
  • Odpowiedz
  • 2
@dlugi-gr: @Ranger: @maciss:
Jeśli nie widzicie w tym problemu to jesteście powodem czemu estetyka w Polsce jest tam gdzie jest

@niecodziennyszczon:
Bezpośrednio po wojnie go odbudowano w takiej socrealistycznej szacie, a w latach 70. go obłożyli jakimiś gównianymi panelami, ale to nadal jest oryginalny XIX-wieczny dworzec więc pomysł jego rozbiórki to jest dla mnie jakiś totalny absurd
Fennrir - @dlugi-gr: @Ranger: @maciss: 
Jeśli nie widzicie w tym problemu to jesteści...

źródło: Dworzec_kolejowy_Poznan_Glowny_stary_ul_Dworcowa_Poznan_7989945

Pobierz
  • Odpowiedz
@Fennrir: faktycznie nie wyglada to najlepiej.
Ale ktos napisal ze ocieplenie takiego budynku przywracajac pierwotny widok byloby o wiele drozsze.
Przy rosnacych cenach ogrzewania tez nie mozna bylo pewnie zostawic tak jak jest.
Troche patowa sytuacja.
  • Odpowiedz
@Fennrir różne modernizacje tu zapodane wołają o pomstę do nieba, ale sorry - dworzec w Elblągu to był prosty brzydki kloc i takim po prostu pozostał. Drobne zdobienia u szczytu elewacji niewiele tam ratowały. Widać, że po prostu stwierdzono "robimy tak, żeby mieć szybko z głowy" i problemem nie była kasa, a sam budynek. Tam gdzie było co ratować i zachowywać - zrobili fajnie i ładnie, jak widać na niektórych przykładach
  • Odpowiedz
@Fennrir: pa na to ( ͡° ͜ʖ ͡° )*:

Neogotycki dworzec kolejowy Elbląg Miasto powstał przed stuleciem, by do 1958 roku obsługiwać ruch pasażerski i towarowy. Od tej pory stacja była nieczynna, choć pociągi towarowe jeździły tamtędy jeszcze do 1982 roku. O losie budowli przesądziła likwidacja linii i rozbiórka torów w centrum miasta. W tych okolicznościach adaptacja dworca na cele
JezelyPanPozwoly - @Fennrir: pa na to ( ͡° ͜ʖ ͡° )つ──☆*:・゚
Neogotycki dworzec kolejow...

źródło: comment_1604912149QI78pV0oq4EsRj9glsJuKH

Pobierz
  • Odpowiedz
@Fennrir: tym bardziej szkoda że Poznań to drugi? w Polsce dworzec pod względem liczby pasażerów, a samo miasto nieodłącznie się kojarzy z koleją i chyba dworzec powinien tym bardziej być wizytówką takiego miasta :(
  • Odpowiedz
  • 2
@TRicKYmAn:
Nie mówię o zwykłych tynkach, istnieją specjalne tynki izolacyjne

@chiesar:
Byłoby droższe, ale nie na tyle żeby PKP nie było stać, a mimo wszystko dworce powinny
  • Odpowiedz