Dworzec kolejowy w Elblągu - przed i po "modernizacji". Był #modernizm z czasów III Rzeszy, jest styropianoza jak na budynku administracyjnym jakichś magazynów w Polsce powiatowej. Inb4 "wcześniej też był brzydki" - wcześniej był brudny i zaniedbany, ale mógł wyglądać dobrze, obecnie to jest gwаłt na estetyce. Uprzedzając też argumenty że "przynajmniej teraz jest ciepło" - są np.:tynki izolacyjne, ale w Polsce nie zna się innych metod niż opіerdolenie styropianem.
@Fennrir: to nie będzie nawet w 5% równie wydajne. Tynk nie jest materiałem izolacyjnym. A z tego co widzę to jedyne czego tam nie zrobili to ramy wokół stolarki i dekoracyjnych gzymsów/attyki
@Fennrir niestety kwestia tego co się tu popsuło nie jest taka łatwa. PKP samo w sobie "dba" o zabytki i stawia solidne wymagania co do ich przebudowy. Jestem ciekaw co tu nie pykło, czy konserwator zgodził się na takie coś, czy może ekspertyza techniczna wykazała że tak trzeba. Zupełnie nie rozumiem jak można nie odsłonić licówki ceglanej w takim budynku...
@Daleth2202: No trochę wygląda jak miniaturowa Kancelaria Rzeszy, ale w Polsce też budowano w latach 30. budynki w takim stylu, choćby Muzeum Narodowe w Warszawie
@Aztec26626: Przed wojną nie było licówki tylko tynk. A PKP to wyjątkowy destruktor zabytków, jeśli coś nie jest wpisane do rejestru, tylko np.:jedynie do GEZ to bezceremonialnie to wyburzają przy pierwszej nadarzającej się okazji, nawet jeśli to jest jakaś ciekawa stacja, nastawnia czy
@Fennrir: Nie jest źle, wygrały względy finansowe i praktyczne. Chciałbym zauważyć, że na starym zdjęciu jest ładna pogodna, a w tym po modernizacji deszczowa, pewnie przypadek ;)
@xiv7 teraz widzę że identycznie wygląda hala sportowa w Kędzierzynie Koźlu, gdzie jeszcze kiedyś Mostostal Kędzierzyn grał, przed wybudowaniem nowej hali.
@Fennrir: Wiem, że nie jesteśmy narodem uzdolnionym plastycznie i o dobry gust u nas ciężko, ale te styropianowanie zabytków, to jakiś upadek rozumu i godności.
@Fennrir: W Kielcach PKP dogadane z władzami miasta też nam zniszczyło piękny, modernistyczny dworzec. Zrobili z niego poczekalnię jak z jakiegoś nie wiem, turystycznego miasta gminnego. Dosłownie oprócz bryły nie zostało nic.
W ogóle współczesna architektura pod względem wizualnym osiągnęła swój szczyt na początku XX wieku, po czym sukcesywnie liczy się użyteczność i niska cena budowy. Tak samo jak te współczesne budynki-kontenery. Stały się znane na całym świecie, a brzydsze to jak brutalizm (którego też nienawidzę)
@robert_blaszczykowski: dworzec w Gdańsku Głównym jest ogólnie jednym z najładniejszych dworców w Polsce, więc jak napisał jeden z wykopków wyżej, tam jest "z czym pracować".
Inb4 "wcześniej też był brzydki" - wcześniej był brudny i zaniedbany, ale mógł wyglądać dobrze, obecnie to jest gwаłt na estetyce. Uprzedzając też argumenty że "przynajmniej teraz jest ciepło" - są np.:tynki izolacyjne, ale w Polsce nie zna się innych metod niż opіerdolenie styropianem.
#architektura #budownictwo #kolej #dworzec #pkp #elblag #makabryla #metamorfozygrozy
Jestem ciekaw co tu nie pykło, czy konserwator zgodził się na takie coś, czy może ekspertyza techniczna wykazała że tak trzeba.
Zupełnie nie rozumiem jak można nie odsłonić licówki ceglanej w takim budynku...
No trochę wygląda jak miniaturowa Kancelaria Rzeszy, ale w Polsce też budowano w latach 30. budynki w takim stylu, choćby Muzeum Narodowe w Warszawie
@Aztec26626:
Przed wojną nie było licówki tylko tynk. A PKP to wyjątkowy destruktor zabytków, jeśli coś nie jest wpisane do rejestru, tylko np.:jedynie do GEZ to bezceremonialnie to wyburzają przy pierwszej nadarzającej się okazji, nawet jeśli to jest jakaś ciekawa stacja, nastawnia czy
Chyba wygrywa konkurs na największy koszmarek. (ಠ‸ಠ)
Chciałbym zauważyć, że na starym zdjęciu jest ładna pogodna, a w tym po modernizacji deszczowa, pewnie przypadek ;)