Tytuł:Złowić frajera. Ekonomia manipulacji i oszustwa Autor:George A. Akerlof, Robert J. Shiller Gatunek:nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.) Ocena: ★★★★★★★☆☆☆ ISBN:9788365269171 Wydawnictwo:Polskie Towarzystwo Ekonomiczne Liczba stron:259 Książka zaczyna się nietypowo. Od tłumacza. I to nie, że angielski jedno a polski to drugie. Nie. Tym razem autorzy zespół manipulacji, sztuczek, marketingu i innych cwaniactw określili jako phishing. Książka była wydana tak w 2017 roku, więc jest całkiem świeża. Niestety głównie skupia się na kraju zza wielkiej kałuży. Chwała autorom, że nie ma prywatnych wstawek, jak to życie w USA jest piękne i miodem płynące. Jedynie, co płynie to ilość "phishingu". Testowanie leków, w kraju gdzie prawo jest dość liberalne i takowy koncern "nie oberwie", gdyby testy się nie wypalą. Z żywnością też jest dość zabawne. Jest historia i powody powstania listy składników na etykietach. Mało brakowało, aby to zaprzestano robić, bo "wprowadza klienta w zamieszanie". Film "Big short" to must have, jeśli chce się zrozumieć kryzys z 2008 roku i całą zawiłość z agencjami ratingowymi. W sumie Cialdini i jego "Wywieranie.." też.
Tytuł:
Złowić frajera. Ekonomia manipulacji i oszustwa
Autor:
George A. Akerlof, Robert J. Shiller
Gatunek:
nauki społeczne (psychologia, socjologia, itd.)
Ocena: ★★★★★★★☆☆☆
ISBN:
9788365269171
Wydawnictwo:
Polskie Towarzystwo Ekonomiczne
Liczba stron:
259
Książka zaczyna się nietypowo. Od tłumacza. I to nie, że angielski jedno a polski to drugie. Nie. Tym razem autorzy zespół manipulacji, sztuczek, marketingu i innych cwaniactw określili jako phishing. Książka była wydana tak w 2017 roku, więc jest całkiem świeża. Niestety głównie skupia się na kraju zza wielkiej kałuży. Chwała autorom, że nie ma prywatnych wstawek, jak to życie w USA jest piękne i miodem płynące. Jedynie, co płynie to ilość "phishingu". Testowanie leków, w kraju gdzie prawo jest dość liberalne i takowy koncern "nie oberwie", gdyby testy się nie wypalą. Z żywnością też jest dość zabawne. Jest historia i powody powstania listy składników na etykietach. Mało brakowało, aby to zaprzestano robić, bo "wprowadza klienta w zamieszanie". Film "Big short" to must have, jeśli chce się zrozumieć kryzys z 2008 roku i całą zawiłość z agencjami ratingowymi. W sumie Cialdini i jego "Wywieranie.." też.
Prywatny licznik: 54/200
#bookmeter #naukispolecznebookmeter #psychologiabookmeter #socjologiabookmeter