Właśnie na #gog była promocja i kupiłem trzy części thiefa, jakie to jest dobre! Grałem w to za guwniaka ze 20 lat temu, ale klimat pierwszej części nadal jest taki, że niejedna nowsza produkcja może pozazdrościć. Szczególnie te filmiki z animowanych rysunków i sylwetek robią wrażenie. Sama koncepcja steampunkowego miasta trochę średniowiecznego, trochę wiktoriańskiego, zasługuje na nagrodę. Kto nie gra, a lubi skradanki, niech koniecznie nadrobi.
@JackBauer666 kojarzę gierkę, bo wyszła koło pierwszych dwóch thiefów, ale nigdy nie grałem. Czytałem o niej recki w pisemkach o grach, chyba w Świecie Gier Komputerowych. To chyba przygodówka jest?
@Karl_Tofel: W sumie to sam nie wiem, wydawalo mi sie, ze jest podobna do Thiefow, wlasnie tez ja kojarze z magazynow, cd action, reklam itd, mozeliwe ze ŚGK, Komputer Świat Gry, moze I/O (Input Output) czy Action Plus. Wykradasz jakies tam klejnoty z muzeum jako agent, zapewne przygodowka/roguelike
@Karl_Tofel: Pierwsza część z tymi zombiakami i dinozaurami trochę za bardzo odpływa w stronę dziwnego fantasy i mało pasuje do świata nakreślonego (złodziej-włamywacz w steampunkowym mieście). Za Thief 2 to opus magnum serii -- majstersztyk, pod wpływem feedbacku fanów wycięli te zombie-dinozaurowe elementy i mamy to czym rdzeń gry jest -- skradanka w mieście, nie survival-horrorem. A trójka -- to już takie nieco meh, poprawna, rzetelnie zrobiona gra, ale z
@Polinik elementy nadprzyrodzone w T1 rzeczywiście trochę zgrzytają co do spójności settingu, ale takie tomb raiderowe poziomy jak katakumby, nawiedzona katedra (i cała zamknięta dzielnica) czy zaginione miasto są całkiem fajne. Może mniej skradankowe, a bardziej nastawione na eksplorację, ale gra się całkiem przyjemnie. Z jedynki to najbardziej dobijająca jest ta misja w gildii złodziei, dodana w goldzie. Nie dość że zaburza dynamikę kampanii, to jeszcze jest zbyt długa, upierdliwa i
@Karl_Tofel: pal teraz T2X i Thief: The Dark Parade. Community Thiefa nadal żyje, może to nie są czasy świetnośći ale fanmisje nadal powstają. I niektóre są naprawdę super, taki Dracula czyli kampania wprost bazująca powieści Stockera. Bathtory jako opowieść o Hrabinie Bathory. Kings Story dziejąca się w zamku Neuschwanstein (wiernie odwzorowanym).
Zaskoczyło mnie jak duży fandom ma ta seria, ile fanowskich misji powstało, a niektóre mody jak Dark Parade mogą robić za oddzielne części (chyba nawet twórcy dostali wsparcie od gości z Looking Glass).
@Karl_Tofel: tak żyjemy nadal, może nie tak dobrze, jak kiedyś, ale nadal coś się dzieje. Czuć brak jakiegoś nowego Thiefa, szczególnie że ten z 2014 nie spełnił pokładanych w nim nadziei. Masz jeszcze The Dark Mod, czyli w skrócie framework i silnik do fanmisji bazujący na IDTechu z Dooma 3. Oderwany jest od bycia Thiefem ze względu na prawa autorskie alee nadal dostarcza jakościowej rozrywki. Ja też od siebie polecam
W ostatnich latach to w ogóle czuć posuchę w skradankach, kiedyś były jeszcze Splinter Celle i taki np Deus Ex, ale wszystkie serie marnie skończyły niestety
Czuć brak jakiegoś nowego Thiefa, szczególnie że ten z 2014 nie spełnił pokładanych w nim nadziei.
@raven4444: Szczerze mówiąc, to po czwórce już nie chcę kolejnych. O ile nowy Deus Ex (to chyba dalej ta sama ekipa robi?) był bardzo przyjemny, to nowy Thief jak dla mnie zupełnie nie miał klimatu starych części. Garret to był gość, którego twarzy nikt nigdy nie widział, a tutaj praktycznie w każdej misji ktoś
Niektóre misje równe dobre albo i lepsze niż te oryginalne z Thiefa, taki np. The Ravine jest jeszcze bardziej psychodeliczny i trudniejszy od Constantine Mansion
Do dzisiaj pamiętam szczegóły a pare lat minęło ( ͡°͜ʖ͡°)
Czy ktoś mi może wytłumaczyć jak po tylu miesiącach totalnej suszy nie byliśmy gotowi na kilka dni deszczu? Przecież wszystkie rzeki w Polsce miały najmniejszy poziom od lat. Straszyli, ryby zdychały a teraz nagle powodzie? #powodz #susza #wisla #odra
(grafika z Pandemonium Art).
#thief #gry #skradanki
Pierwsza część z tymi zombiakami i dinozaurami trochę za bardzo odpływa w stronę dziwnego fantasy i mało pasuje do świata nakreślonego (złodziej-włamywacz w steampunkowym mieście).
Za Thief 2 to opus magnum serii -- majstersztyk, pod wpływem feedbacku fanów wycięli te zombie-dinozaurowe elementy i mamy to czym rdzeń gry jest -- skradanka w mieście, nie survival-horrorem.
A trójka -- to już takie nieco meh, poprawna, rzetelnie zrobiona gra, ale z
Zaskoczyło mnie jak duży fandom ma ta seria, ile fanowskich misji powstało, a niektóre mody jak Dark Parade mogą robić za oddzielne części (chyba nawet twórcy dostali wsparcie od gości z Looking Glass).
https://www.thief-forum.pl/ - polskie forum, trochę martwe jak to fora w 2024, ale ogromna ilość recenzji i nawet spolszczeń fanmisji (w których sam maczałem palce).
https://www.ttlg.com/ - forum matka społeczności, tu jest wszystko.
https://www.thiefguild.com/ - baza fanmisji zrobiona przez Polaka, aktualizowane na bieżąco.
https://github.com/FenPhoenix/AngelLoader - ciągle rozwijana ładowarka misji.
https://youtu.be/BIkJeaFdaZg - aktualny filmik wprowadzający do tematu fanmisji thiefowych.
W ostatnich latach to w ogóle czuć posuchę w skradankach, kiedyś były jeszcze Splinter Celle i taki np Deus Ex, ale wszystkie serie marnie skończyły niestety
@raven4444: Szczerze mówiąc, to po czwórce już nie chcę kolejnych. O ile nowy Deus Ex (to chyba dalej ta sama ekipa robi?) był bardzo przyjemny, to nowy Thief jak dla mnie zupełnie nie miał klimatu starych części. Garret to był gość, którego twarzy nikt nigdy nie widział, a tutaj praktycznie w każdej misji ktoś
Niektóre misje równe dobre albo i lepsze niż te oryginalne z Thiefa, taki np. The Ravine jest jeszcze bardziej psychodeliczny i trudniejszy od Constantine Mansion
Do dzisiaj pamiętam szczegóły a pare lat minęło ( ͡° ͜ʖ ͡°)