Wpis z mikrobloga

Jeździł ktoś automatem DSG DQ200 (suche sprzęgła, głównie silniki o mniejszych mocach)? Bo padła mi dwumasa i sprzęgła po 40 tys km, koszt ponad 7000 zł(!) Podobno przez dynamiczną jazdę po mieście.

Wiedziałem że to nie jest super trwałe, ale żeby aż taki kasztan? Ktoś ma jakieś doświadczenia z napraw?

#vag #volkswagen #skoda #seat #cupra #audi #mechanikasamochodowa #mechanika #naprawasamochodow
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@highsstuff:
Mam Superba 1.8 TSI 180 KM z DQ200, rocznik 2017. U mnie przy 110 kkm na szafie sprzęgła są wciąż fabryczne i nie mam problemów ale większość kilometrów zrobiłem po autostradach i eskach na jednym biegu.

To powiedziawszy - przy przebiegu 75 kkm posypała mi się skrzynia (pomieliło zęby trzeciego biegu) ale ASO łaskawie wymieniło całą skrzynię na nową na swój koszt mimo, że auto było prawie dwa lata po
  • Odpowiedz
DQ200 to tak naprawdę konstrukcyjnie manualna skrzynia z normalnymi sprzęgłami ale (nieudolnie) sterowana przez komputer a nie kierowcę.


@smk666: no to się zagalopowałeś
  • Odpowiedz
  • 1
@smk666 u mnie 1.4 150 KM, kupiłem używkę przy 40k, gość ponoć tylko miasto robił i od razu skrzynia była do roboty. Na początku pojechałem na jakieś nastawy skrzyni do ASO, ale uja to dało.

U mnie objawiało się szarpaniem przy ruszaniu. Zwykle delikatnym, ale raz na czas telepalo mocniej i wkurzało. Natomiast po naprawie dalej mam delikatne wibracje tak przy 1800 obr min. Na grupie FB ludzie piszą że ten
  • Odpowiedz
  • 0
@dict też słyszałem że konstrukcyjnie blisko do manualu, natomiast biegi zmienia IMO bardzo przyjemnie. Poza tym ruszaniem u mnie, jak się spierdzielila.
  • Odpowiedz
no to się zagalopowałeś


@dict:
No dobra, nie ma na zewnątrz jednego wybieraka jak selespeed ale dalej wałki i koła zębate są takie same jak w manualu, tylko przesuwaniem wybieraków steruje kilka elektrozaworów. To nie klasyczny automat, który ma przekładnie planetarne, sprzęgła i hamulce poszczególnych stopni.

Sprzęgła również działają na dokładnie takiej samej zasadzie jak w manualu, tyle że są dwa umieszczone koncentrycznie i wyciska je siłownik hydrauliczny sterowany elektronicznie
  • Odpowiedz
U mnie objawiało się szarpaniem przy ruszaniu. Zwykle delikatnym, ale raz na czas telepalo mocniej i wkurzało. Natomiast po naprawie dalej mam delikatne wibracje tak przy 1800 obr min. Na grupie FB ludzie piszą że ten typ tak ma i najlepiej... przeprogramować zmianę biegów trochę wyżej


@highsstuff:
A to u siebie tego nie zauważyłem tak przed wymianą, jak i po. Może wyższy moment od dołu z 1.8 maskuje niedobory 1.4?
  • Odpowiedz
  • 0
@smk666 może tak być, jeździ to bardzo przyjemnie, bo ciśnie od samego dołu, dopiero w trybie sport chętniej wchodzi na wyższe obroty. Zalety są takie że można jeździć dynamicznie nie słysząc prawie silnika, wady - rozpada się ¯_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz
@highsstuff to trzeba przeprogramować od razu po gwarancji, bo to ten soft jest #!$%@? #!$%@? po całości, jak odebrałem auto to myślałem że ta skrzynia jest popsuta, toczysz się a ona zapina drugi bieg i toczy auto na polsprzegle przy 5 km/h telepie autem wtedy jak alkoholikiem o poranku, wali to po dwumasie i sprzęgłach. Druga sprawa rozmawiałem ze specem już od tych skrzyń właśnie co programuje, to wymyślili w vag
  • Odpowiedz