Wpis z mikrobloga

Właśnie obliczyłem moje miesięczne wydatki i wyglądają następująco:
- Rata za mieszkanie: 4000
- Rachunki: 1200
- Zakupy: 3000
- Jedzenie na mieście, jakieś glovo, uber eats, sushi, kuchnia indyjska: 1500
- Paliwo: 600
- Leasing: 2000
- Serwis samochodu, przeglądy, naprawy itp: 100
- rozrywki (netflix, hbo, kino, gokarty itp) -500
- Lekarze: 500
- Jakieś nieprzewidziane wydatki, naprawy w mieszkaniu, meble itp: 500zł
- Podróże: 500

Razem wychodzi 14.4 k a zarabiam 17k. 2k przeznaczam na fundusz emerytalny więc zostaje mi zaledwie 600zł oszczędności. Słabo. Bo jak wpadnie jakiś grubszy temat typu choroba albo zwolnienie to kompletnie nie wiem co zrobię. A jestem senior programistą z 8 letnim doświadczeniem po studiach. I równocześnie zastanawiam się jakim cudem ci wszyscy ludzie zarabiający średnią krajową (5k) w ogóle funkcjonują.
Martwię się że jak zmuszą programistów do pracy na uop to dosłownie nie starczy mi na życie. Będę musiał chyba zrezygnować z samochodu i dojeżdżać do biura zbiorkomem 1.5 godziny w jedną stronę. I jeść jakieś śmieciowe żarcie które mi skróci życie o 20 lat. Ha tfu na ten kraj. Współczuję w każdym razie tym co zarabiają mniej bo ciężko mi sobie wyobrazić "życie" za 3-6k

#zarobki #programista15k #pytanie #pracbaza #pracait #b2b #konfederacja #ksiegowosc #podatki #nieruchomosci
  • 33
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Viado ostatnio jeden Mirek napisał, żeby nie wspominać zbyt głośno "jak można przeżyć za 3-6k", bo niedługo życie może Ci pokazać jak ;)

Za dużo wydajesz na pierdoły, to się martw. Ja z tej kasy to bym z dychę odłożył xd
  • Odpowiedz
@Viado: ja to bym wypi3rdolil te żarcie na mieście, bez jaj ile można wydać na to w miesiącu, max 200 zł bo szkoda hajsu i te 3k na zakupy to też chvj wie na co XD i ten kurła leasing na ryczałcie to ma taki sens że w ogóle nie ma, nie wiem na chvj ci to, żebyś jeszcze mógł w koszty to wj3bac to bym powiedział że ok, jak
  • Odpowiedz