Zamierzam zakupić samochód w okolicach 130k. Wybór padł na Arteona z 2020 roku. Otrzymałem taką kalkulację leasingu od VFS. Czy sama oferta wygląda w porządku? W 2018 roku finansowałem Opla Astrę i wtedy koszty wynosiły 105%, ale te czasy chyba już nie wrócą ;)
Czy jest sens brać ofertę z GAP dla używanego samochodu? Jestem na ryczałcie i mogę odliczyć 50% VATu więc lepiej chyba nie wliczać tego w ratę leasingową. Zastanawiam się w ogóle nad sensownością brania GAPu.
@konradinho: obawiam się, że leasingodawca może wymagać GAP. Jak ja brałem auto w leasing (BNP Leasing Services) to nie był innej opcji. Wartość auta u mnie była 140 netto
@jakis_login: pytałem o to i niby mogę zrezygnować z GAP. W tej symulacji to widać, po prostu warunki są gorsze.
@cwlmod mógłbyś podać coś konkreetnego w tych pieniądzach z podobnym wyposażeniem? Rozmawiamy tutaj o Arteonie przed leaftingiem z przebiegiem 46k i wersją R-Line
@cedric: no nie, A4 to segment D, golf i jetta to kompakty, segment C. Arteon teoretycznie jest takim D+, pozycjonowany przez VW jako "flagowa limuzyna". Tyle tylko, że w cenie arteona to już wolałbym ... Superba 3 po lifcie (tego 2015-2024), który jest bajecznie obszerny w środku i ma bardzo duży kufer - większy od Arteona. Do tego jest jeszcze większy - ma większy rozstaw osi. Wersję sportline z 2020
@konradinho: rozumiem, choć mam odmienne zdanie (⌐͡■͜ʖ͡■) Arteon za bardzo kojarzy mi się z passatem mimo, że jest teoretycznie ulepszoną wersją tegoż.
@konradinho wydaje mi sie ze przy wplacie wlasnej 60k i racie 2.5k brutto mozna miec cos troche lepszego niz 4 letniego vw o wartosci 132k katalog minus 4 lata eksploatacji ktorej ktos przypadkiem nie wykazuje. Popatrz na grupy fb pod tytulem oddam leasing. Idzie znalezc cos sporo ciekawszego w tej racie przy tak wysokiej wplacie.
@dlaczego_michau: monitoruje ten rynek od około miesiąca i trudno jest znaleźć coś lepszego w tej cenie. Patrzyłem też na cesje ale ten rynek nie jest taki kolorowy jak się wydaje. Ludzi wystawiają oferty cesji na kwoty za które kupili samochód, czasami są to kwoty wyższe niż rynkowe lub wyższe niż kwoty nowego samochodu. Chce mieć to auto na własność i wykupić je potem prywatnie, dlatego zdecydowałem się na wysoką wpłatę
@konradinho: Proszę Miras, 1 wariant i nie dość że taniej, to masz normalnego GAPa od brutto, a nie VW od netto z FV. Dodatkowo zawsze duży plus za zewnętrzne finansowanie, bo jak coś nie tak będzie z autem to zapomnij, że VWL namaści Cię do batalii sądowej z ASO. Akurat ostatnio miałem klienta, który to przerabiał.
Z tych dwóch ofert lepiej wygląda chyba ta oferta z GAP na 109%. Do tego otrzymuję AC/OC za 1,5% wartości samochodu co też jest dobrą ofertą. Czy bać się czegoś jeszcze w finansowaniu przez VWL :) ?
@konradinho: Ogólnie ten GAP z VWL jeżeli nadal mają w OWU że dla DG SU to netto, to trochę bez sensu. Ubezpieczenie OC/AC za 1,5% to dobry deal, nawet bardzo. A co do VWL - to o czym wspomniałem - gdyby coś się działo to niestety nie licz na rękojmie lub jakiś spór prawny :/ Dodatkowo przy szkodzie z OC sprawcy musisz pokrywać VAT i naprawić zawsze w ASO VW.
@OptiFinance: a tak z perspektywy człowieka pracującego w finansach :) Praktycznie stać mnie na zakup tego samochodu za gotówkę, czy w takim wypadku jest sens płacić VWL ponad 10% i narażać się na problemy w przyszłości? Ryczałt i odliczenie 50% VAT.
Dodatkowo znalazłem taką informację na temat zakupu.
Samochód na zasadach pojazdu niefirmowego: - w VAT rozlicza się 50% z kwoty VAT - do kosztów można zaliczyć 20% wartości faktury - nie podlega amortyzacji
@konradinho: Kupno w inny sposób niż w leasingu powoduje że tracisz opcję z wykupem prywatnym. To co napisałem powyżej jest błędne.
Przyjmijmy, że samochód będzie kosztował 150000 brutto i nie chcę wprowadzać go jako środek trwały. W takim wypadku: - Mogę od razu z tej kwoty odliczyć 17250 zł jako 50% VAT - nic nie odliczasz, bo to nie auto firmowe. - W przyszłości mogę odliczać 50% VAT za paliwo,
Tutaj totalnie namieszane. Albo auto jest w ŚT albo nie jest. Jak jest to płacisz 3% PIT + 23% VAT od sprzedaży. Jak nie jest to nie płacisz nic, a jedynie kupujący płaci 2% PCC.
@OptiFinance: w "niepłaceniu nic", chodzi o sprzedaż po 6 latach od daty wykupu z leasingu? xd
Czy jest sens brać ofertę z GAP dla używanego samochodu? Jestem na ryczałcie i mogę odliczyć 50% VATu więc lepiej chyba nie wliczać tego w ratę leasingową. Zastanawiam się w ogóle nad sensownością brania GAPu.
Z góry dziękuję za pomoc.
#volkswagen #leasing #samochody
@cwlmod mógłbyś podać coś konkreetnego w tych pieniądzach z podobnym wyposażeniem? Rozmawiamy tutaj o Arteonie przed leaftingiem z przebiegiem 46k i wersją R-Line
Nie wiem czy będzie porównywalne wyposażenie ale będzie to nowy samochód, który jest bliźniakiem Artemia ale lepszym
Z tych dwóch ofert lepiej wygląda chyba ta oferta z GAP na 109%. Do tego otrzymuję AC/OC za 1,5% wartości samochodu co też jest dobrą ofertą. Czy bać się czegoś jeszcze w finansowaniu przez VWL :) ?
Samochód na zasadach pojazdu niefirmowego:
- w VAT rozlicza się 50% z kwoty VAT
- do kosztów można zaliczyć 20% wartości faktury
- nie podlega amortyzacji
Przyjmijmy, że samochód będzie kosztował 150000 brutto i nie chcę wprowadzać go jako środek trwały. W takim wypadku:
- Mogę od razu z tej kwoty odliczyć 17250 zł jako 50% VAT - nic nie odliczasz, bo to nie auto firmowe.
- W przyszłości mogę odliczać 50% VAT za paliwo,
@OptiFinance: w "niepłaceniu nic", chodzi o sprzedaż po 6 latach od daty wykupu z leasingu? xd