Wpis z mikrobloga

Właśnie przez taki brak zrównoważonego rozwoju brakuje mieszkania w Polsce. Wszystko dla Warszawy powoduje, że wszyscy chcą mieszkać w Warszawie. Co tworzy rozwój tylko jednego miasta na województwo. Całe Mazowsze będzie mieszkać w Wawie? No chyba tak.

Tymczasem Europa i Azja. Przekonali się, że jak masz szybkie połączenie kolejowe mniejszego miasta z większym, to zmniejsza presję do migracji. Można mieszkać w mniejszym i dojeżdżać. W polskich warunkach to nikogo. Najważniejsza są tory dla Warszawy, pomiędzy największymi miastami.

#nieruchomosci
N331 - Właśnie przez taki brak zrównoważonego rozwoju brakuje mieszkania w Polsce. Ws...

źródło: 1000089220

Pobierz
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Można mieszkać w mniejszym i dojeżdżać.


@N331: Jeśli jesteś gotowy płacić kilkadziesiąt (lub nawet 100+ w przypadku KDP) PLN za bilet w jedną stronę - jasne.
  • Odpowiedz
via Wykop
  • 0
@Yuri_Yslin: w innym przypadku nie stać cie mieszkać w Warszawie przez wysoki popyt na mieszkania i cenę za m². A dojechanie z obrzeży Warszawy to ten sam czas co szybki pociąg z Radomia.
  • Odpowiedz
w innym przypadku nie stać cie mieszkać w Warszawie przez wysoki popyt na mieszkania i cenę za m².


@N331: Chyba nie zrozumiałeś. Nawet, gdybyś płacił "tylko" 40 zł w jedną stronę (przy KDP to będzie marzenie ściętej głowy), to miesięcznie przy pracy stacjonarnej wydasz około 1600 PLN li tylko na bilety kolejowe.

Ja tam bym wolał płacić te 1600zł więcej za ratę za mieszkanie, niż oddawać PKP. Tym bardziej, że ceny biletów będą rosnąć razem z kosztem
  • Odpowiedz
@Yuri_Yslin @jacekparowka
No to z mojej perspektywy, sytuacje z życia wzięte:
Wyjazd wakacyjny #1 - start z Warszawy
Wyjazd wakacyjny #2 - start z Warszawy(obydwa wyjazdy autokarem)
Koncert ulubionego zespołu, w Polsce raz na 1-3 lata - przejazd przez Warszawę
Pokazy lotnicze - przejazd
  • Odpowiedz
via Wykop
  • 0
KDP nie uratuje wymierających powiatowych, bo się nie zepnie ekonomicznie.


@Yuri_Yslin: tu nie chodzi o ratunek polski powiatowej, a miast z top 8-20. By je rozwiązać. Bo zmierzamy do tego, że w Polsce będzie tylko 5 miast. Gdańsk, Warszawa, Krajów, Wrocław i Poznań, a za nimi długo, długo nic. Wtedy to dopiero będą ceny mieszkań. A infrastruktura miasta wytrzyma oklejanie kolejnych osiedli ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
A infrastruktura miasta wytrzyma oklejanie kolejnych osiedli ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@N331: Już kiedyś o tym gadaliśmy. Jest o wiele łatwiej zorganizować jedno duże miasto, niż pięć mniejszych. Dlatego urbanistyka walczy z ROZLEWANIEM miast, a nie z ich centralizacją. Kraj to to samo, tylko w większej skali. O wiele łatwiej jest zrobić taką Warszawę czy Kraków przyjaznymi do życia poprzez budowę/rozbudowę metra, niż odtwarzać wygody tych
  • Odpowiedz
via Wykop
  • 0
@Yuri_Yslin: zobacz w jakim tempie buduje się tramwaj i metro w Wawie, a nie wszędzie się już da przez zaniedbania. Brak zabezpieczenia terenu pod przyszłą infrastrukturę. Nie ma też miasta 15 minutowego. Totalny chaos i dzika deweloperka.
  • Odpowiedz
40 zł w jedną stronę (przy KDP to będzie marzenie ściętej głowy), to miesięcznie przy pracy stacjonarnej wydasz około 1600 PLN li tylko na bilety kolejowe.


@Yuri_Yslin: Bilet sieciowy kwartalny na IC Łódź Fabryczna - Warszawa Centralna kosztuje 1318zł bez żadnej zniżki, całe 440 zł miesięcznie. Maksymalnie można go kupić na trasę do 240 km.
  • Odpowiedz
@N331: tej no dobra ogółem rozumiem Twoje przesłanie, ale mimo wszystko to normalne ze priorytetem powinna byc komunikacja miedzy duzymi osrodkami: mieszkając w mniejszym, dojezdzasz do wiekszego, tam przesiadka i sru na Warszawę (lub dalej). Jak to będzie hulac, to sobie mozna rozbudowywać jakieś łączniki, mniejsze miejscowości itp. Przecież na tym zyskuje wiele miast po drodze (inna sprawa że raczej EIP zmniejsza liczbę przystankow niż powiększa, to minus). Co oni
  • Odpowiedz