Cześć, proszę może jest mi ktoś w stanie pomóc bo wybieram się w trasę a samochód jest nie pewny… Chodzi o BMW E90 325xi, silnik n53 3.0 218km
Jade sobie ekspresówką tak jak zawsze, bez piłowania, na tempomacie i nagle wyskakuje żółta kontrolka temperatury silnika, chwile potem czerwona. Samochód wszedł w tryb awaryjny, brak reakcji na gaz, małe obroty. Udało się zjechać bo akurat byłem koło zjazdu, zgasiłem i podczas zgaszenia poszedł dym z rury wydechowej, zaciągnęliśmy na holu do pobliskiego mechanika.
Ten diagnozował go 2 dni i nic, dosłownie nic. Wszystko działa, odpala, jeździ, nie grzeje się, trzyma temperaturę. Ba nawet żadnego błędu nie pokazał, dzwonił mechanik pytać się czy usuwałem xD Nie kopci przede wszystkim nawet gdy jest nagrzany. Mechanik mówi, że on nic nie wymyśli, jeździć obserwować XD
Ma ktos pomysł co to mogło być, czemu się zagrzał skoro teraz niby wszystko Ok?
@Polacco00: może zatankowałeś jakieś trafne paliwo. Spróbuj jeszcze raz sczytać błędy. Takie błędy wyskakują często przy LPG, wyższa temperatura spalin jest wtedy
@Polacco00: sprawdził bym ciśnienie na cylindrach, jeśli czasem złapie olej to też może podnieść temperaturę ale to wtedy musiał by brać konkretne ilości. Obserwuj teraz czy bierze olej. To może być jeden z tropów
@2xpapanalepiku olej bierze, ale te silniki zawsze biorą, mój bierze w normie powiedzmy. Kompresja wszystkich cylindrów byla robiona w grudniu 2023, nowe wtryski wtedy poszły. Wszystko git. Przyczepili się wtedy do pompy wysokiego ciśnienia paliwa, ale nie wiem czy to może mieć związek z tym
@Polacco00: na pracę pompy ma wpływ filtr paliwa więc też do sprawdzenia. Ciekawe co wpłynęło na to że musiałeś wymienić wtryskiwacze, pompa też przy okazji oberwała więc w kolejce podejrzany układ paliwowy
@2xpapanalepiku to bezpośredni wtrysk więc padają wtryskiwacze po jakimś czasie. Sprawdzimy ten filtr paliwa czy jest w porządku. Naprawa tego samochodu jest zawsze tak po omacku robiona, że mam dosyć…
@Polacco00: ostatnio mi znajomy mechanik mówił że przy takich wrażliwych układach i teraz przy tym innym paliwie powinno się częściej wymieniać filtr paliwa, nawet przy każdej wymianie oleju. Koszt jest znikomy w stosunku do potencjalnych szkód. Może trochę przesadził, ja u siebie nie wymieniałem od ponad 100k xD Zawołaj jak coś ustalisz
Chodzi o BMW E90 325xi, silnik n53 3.0 218km
Jade sobie ekspresówką tak jak zawsze, bez piłowania, na tempomacie i nagle wyskakuje żółta kontrolka temperatury silnika, chwile potem czerwona. Samochód wszedł w tryb awaryjny, brak reakcji na gaz, małe obroty. Udało się zjechać bo akurat byłem koło zjazdu, zgasiłem i podczas zgaszenia poszedł dym z rury wydechowej, zaciągnęliśmy na holu do pobliskiego mechanika.
Ten diagnozował go 2 dni i nic, dosłownie nic. Wszystko działa, odpala, jeździ, nie grzeje się, trzyma temperaturę. Ba nawet żadnego błędu nie pokazał, dzwonił mechanik pytać się czy usuwałem xD
Nie kopci przede wszystkim nawet gdy jest nagrzany. Mechanik mówi, że on nic nie wymyśli, jeździć obserwować XD
Ma ktos pomysł co to mogło być, czemu się zagrzał skoro teraz niby wszystko Ok?
#bmw #motoryzacja #niemieckamotoryzacja #mechanikasamochodowa #mechanika #warsztat #kiciochpyta #auta
Wyskakiwały błędy raz na jakiś czas z sondy lmbda, ale ostatnio spokój
Kompresja wszystkich cylindrów byla robiona w grudniu 2023, nowe wtryski wtedy poszły. Wszystko git.
Przyczepili się wtedy do pompy wysokiego ciśnienia paliwa, ale nie wiem czy to może mieć związek z tym
Ciekawe co wpłynęło na to że musiałeś wymienić wtryskiwacze, pompa też przy okazji oberwała więc w kolejce podejrzany układ paliwowy
Sprawdzimy ten filtr paliwa czy jest w porządku.
Naprawa tego samochodu jest zawsze tak po omacku robiona, że mam dosyć…
Może trochę przesadził, ja u siebie nie wymieniałem od ponad 100k xD
Zawołaj jak coś ustalisz
W-----a mnie to bo dbam o te samochody i nie oszczędzam, ale jak mi sie zagotował silnik a przyczyny nie widać to co ja mam zrobić XD