Wpis z mikrobloga

  • 0
@Rustyyyy ale przecież to nie jest to samo 2jz co w suprze? Czy jednak jest metoda aby to łatwo "uturbić"?

A w takim razie co z gs430 z tej generacji vs kolejna?
  • Odpowiedz
@Golfinho Silnik 2JZ to popularna jednostka napędowa produkcji Toyota, znana ze swojej niezawodności i potencjału do modyfikacji. Występuje w różnych wersjach, z których najbardziej znane to 2JZ-GE (wolnossący) i 2JZ-GTE (z turbodoładowaniem). Silnik ten był stosowany nie tylko w samochodach marki Toyota, ale także w Lexusach.

W Lexusach silnik 2JZ był montowany w kilku modelach:

1. Lexus IS300 (1998–2005): Model ten wyposażony był w silnik 2JZ-GE o pojemności 3.0 litrów, oferujący około 215 KM.
2. Lexus GS300 (1991–2005): Również korzystał z silnika 2JZ-GE, oferując podobne parametry jak w
  • Odpowiedz
żetony płatnicze nbp straciły 50% wartości w ostatnich 4 latach


@frutson: To chyba każda gotówka tyle straciła, patrząc na kurs Euro, Dolara czy Jena do PLN to się dużo nie zmieniło (no Jen widocznie się osłabił).
  • Odpowiedz
@Golfinho: Gdyby te egzemplarze były zadbane, to bym ci wyjaśnił, ale jak patrzyłem dla siebie, a budżet miałem dużo większy, to same wypierdziane były, bez startu do BMW z tych samych lat produkcji.
  • Odpowiedz
@Golfinho: Tak to ten sam silnik. Problemem jest tylko automatyczna skrzynia biegów.
Zresztą jakby niby te silniki miałyby być inne? Brak turbo to nie sprawia że nagle jest to inny silnik.
  • Odpowiedz
@Golfinho: ojojoj to jest identyczny silnik ale bez turbo. Z racji na popularność tego motoru w motosporcie, a szczególności drifcie, można kupić masę części które ułatwia proces montażu turbosprężarki.

Jest jeszcze jedna kwestia. Supra jest tak przehypowanym samochodem, że bawienie się w rozbite lexusy i dokładaniem turbo jest ekonomicznie opłacalne.

Taką ciekawostką: silnik BMW M50b25 też ma takie zestawy do w miarę łatwego montażu turbo, czy kompresora z mercedesów
  • Odpowiedz
@Rustyyyy: Głowica i tłoki na pewno, a korb nie jestem pewien bo tam zależy czy VVTI czy nie.

M50B25 po odprężeniu i przejściu na szpilki znosi około 450KM na benzynie i pod 500KM na etanolu (w sporcie, na ulicy pewnie więcej ale nie testowałem).

Tak czy siak wszystkie te silniki 2JZ/M50/M52/M54 znoszą między 400-500KM dosyć tanim kosztem, powyżej kasa zaczyna rosnąć wykładniczo.
  • Odpowiedz