Czy ktoś może mi wytłumaczyć o co chodzi z cenami starych #lexus ? Zacząłem od gs430, a tu ceny po 50k...
Mówię, dobra, wyjątkowe i specjalne V8, ale nawet zwykłe gs300 z 1999r. w praktycznie tej samej cenie co o 10 lat młodszy następca z tym samym silnikiem.
@Golfinho Silnik 2JZ to popularna jednostka napędowa produkcji Toyota, znana ze swojej niezawodności i potencjału do modyfikacji. Występuje w różnych wersjach, z których najbardziej znane to 2JZ-GE (wolnossący) i 2JZ-GTE (z turbodoładowaniem). Silnik ten był stosowany nie tylko w samochodach marki Toyota, ale także w Lexusach.
W Lexusach silnik 2JZ był montowany w kilku modelach:
1. Lexus IS300 (1998–2005): Model ten wyposażony był w silnik 2JZ-GE o pojemności 3.0 litrów, oferujący około 215 KM. 2. Lexus GS300 (1991–2005): Również korzystał z silnika 2JZ-GE, oferując podobne parametry jak w
@Golfinho: Gdyby te egzemplarze były zadbane, to bym ci wyjaśnił, ale jak patrzyłem dla siebie, a budżet miałem dużo większy, to same wypierdziane były, bez startu do BMW z tych samych lat produkcji.
@Golfinho: Tak to ten sam silnik. Problemem jest tylko automatyczna skrzynia biegów. Zresztą jakby niby te silniki miałyby być inne? Brak turbo to nie sprawia że nagle jest to inny silnik.
@Golfinho: ojojoj to jest identyczny silnik ale bez turbo. Z racji na popularność tego motoru w motosporcie, a szczególności drifcie, można kupić masę części które ułatwia proces montażu turbosprężarki.
Jest jeszcze jedna kwestia. Supra jest tak przehypowanym samochodem, że bawienie się w rozbite lexusy i dokładaniem turbo jest ekonomicznie opłacalne.
Taką ciekawostką: silnik BMW M50b25 też ma takie zestawy do w miarę łatwego montażu turbo, czy kompresora z mercedesów
@mateusz_dzordan5656: inne tłoki głowicą i korba? Jesteś pewien? Jeśli tak to słabo, wspomniany wyżej silnik BMW pomimo bycia silnikiem wolnossącym, ma te elementy przystosowane pod doładowanie
@Rustyyyy: Głowica i tłoki na pewno, a korb nie jestem pewien bo tam zależy czy VVTI czy nie.
M50B25 po odprężeniu i przejściu na szpilki znosi około 450KM na benzynie i pod 500KM na etanolu (w sporcie, na ulicy pewnie więcej ale nie testowałem).
Tak czy siak wszystkie te silniki 2JZ/M50/M52/M54 znoszą między 400-500KM dosyć tanim kosztem, powyżej kasa zaczyna rosnąć wykładniczo.
Mówię, dobra, wyjątkowe i specjalne V8, ale nawet zwykłe gs300 z 1999r. w praktycznie tej samej cenie co o 10 lat młodszy następca z tym samym silnikiem.
#samochody #motoryzacja #toyota
Czy trzeba ci tłumaczyć dla czego silnik 2JZ tak bardzo podnosi wartość samochodu?
A w takim razie co z gs430 z tej generacji vs kolejna?
W Lexusach silnik 2JZ był montowany w kilku modelach:
1. Lexus IS300 (1998–2005): Model ten wyposażony był w silnik 2JZ-GE o pojemności 3.0 litrów, oferujący około 215 KM.
2. Lexus GS300 (1991–2005): Również korzystał z silnika 2JZ-GE, oferując podobne parametry jak w
@frutson: To chyba każda gotówka tyle straciła, patrząc na kurs Euro, Dolara czy Jena do PLN to się dużo nie zmieniło (no Jen widocznie się osłabił).
Zresztą jakby niby te silniki miałyby być inne? Brak turbo to nie sprawia że nagle jest to inny silnik.
Jest jeszcze jedna kwestia. Supra jest tak przehypowanym samochodem, że bawienie się w rozbite lexusy i dokładaniem turbo jest ekonomicznie opłacalne.
Taką ciekawostką: silnik BMW M50b25 też ma takie zestawy do w miarę łatwego montażu turbo, czy kompresora z mercedesów
Jeśli tak to słabo, wspomniany wyżej silnik BMW pomimo bycia silnikiem wolnossącym, ma te elementy przystosowane pod doładowanie
M50B25 po odprężeniu i przejściu na szpilki znosi około 450KM na benzynie i pod 500KM na etanolu (w sporcie, na ulicy pewnie więcej ale nie testowałem).
Tak czy siak wszystkie te silniki 2JZ/M50/M52/M54 znoszą między 400-500KM dosyć tanim kosztem, powyżej kasa zaczyna rosnąć wykładniczo.
TVS z Audi? Ile do kosztuje? Fakt kompresor Mercedesa nie jest za mocny ale też nic nie kosztuje ( ͡° ͜ʖ ͡°)