Wpis z mikrobloga

Ok, ta mapka jest tragiczna. Nie ze względu na połączenia kolejowe, ale przekaz. To znaczy sugeruje, że tak właśnie będą wyglądać linie KDP w Polsce.

No więc nie do końca, ta mapka przedstawia wyłącznie linie, które zostaną zmodernizowane (kiedyś tam, bez dat). No i jest jeszcze Y, który ma zostać uruchomiony do 2035 roku. I tyle. Z wypowiedzi Malepszaka wynika natomiast, że pozostałe planowane linie - niewidoczne na tej mapce - wciąż "są w grze" (aczkolwiek łatwo się domyślić, że część z nich faktycznie zostanie skasowana).

Co więc tutaj się zmieniło? Prędkość na Y. Zamiast docelowego 250km/h ma być 300-320km/h. Stąd też zakładają czas przejazdu np. pomiędzy Łodzią, a Warszawą na 38 minut (wcześniej było 45min).

Także mapka raczej wrzucona z powodów pijarów, by ładnie wyglądała, bez większego znaczenia. To co faktycznie dzisiaj zapowiedziano, to lotnisko w Baranowie na 34mln pax i budowę Y z podwyższoną prędkością w stosunku do wcześniejszych planów.

#cpk
waro - Ok, ta mapka jest tragiczna. Nie ze względu na połączenia kolejowe, ale przeka...

źródło: GRAGDovXgAAPFZO

Pobierz
  • 13
  • Odpowiedz
@Karatte Z ekspresówkami jest taka sprawa że na nich można zarabiać choćby przez bramki czy różne systemy poboru opłat. I koszta sa zdecydowanie mniejsze bo nie masz na głowie utrzymywania taboru.

Linie KDP charakteryzuje się tym że na nich NIE MA możliwości zarabiania bo zazwyczaj z powodu wymogów i opłat, opłaca się jeździć tylko grubi dotowanej państwowej spółce i to tylko na kolejach pasażerskich. Tak jest większości przypadków na świecie.
  • Odpowiedz
@sylwke3100 a ile ekspresówek jest w PL płatnych dla samochodów osobowych generujących 80% ruchu?
Zero.
I jakoś są dobrze utrzymane a dziury łatane szybko.

Na liniach KDP też można zarabiać przez stawki dostępu.
W Niemczech, Francjii. Hiszpanii na KDP jeżdżą też prywaciarze poza państwowymi spółkami i jakoś
  • Odpowiedz
W Niemczech, Francjii. Hiszpanii na KDP jeżdżą też prywaciarze poza państwowymi spółkami i jakoś żyją.


@Karatte: Niemcy i Francja xDDDD Przecież tam rynek przewozów prywatnych na sieci kolejowej jest NIEWIELKI i głównej szybkie koleje czyli TGV czy ICE to dalej domena państwowej spółki

Jedynie faktycznie Hiszpania się tu może wyróżniać ale czy oni zarabiają na tej linii to dalej nie ma
  • Odpowiedz
@sylwke3100 jak budujemy ekspresówki to nie badamy czy Flixbusowi będzie się spinało to finansowowo, nie widzę powodów dla którego mamy rezygnować z budowy KDP bo nie wyjdziemy na plusie przez pierwsze 5 czy 10 lat.

PKP Intercity nie będzie jedynym przewoźnikiem na KDP.
  • Odpowiedz
PKP Intercity nie będzie jedynym przewoźnikiem na KDP.


@Karatte: A kto inny będzie? Przecież w Polsce nie ma żadnej innej spółki dalekobieżnej a już na pewno nie która by dała radę wykorzystać możliwości KDP

@sylwke3100 jak budujemy ekspresówki to nie badamy czy Flixbusowi będzie się spinało to finansowowo, nie widzę powodów dla którego mamy rezygnować z budowy KDP bo nie wyjdziemy na plusie przez pierwsze 5 czy 10 lat.
  • Odpowiedz
IV pakiet kolejowy gwarantuje że każdy kto będzie chciał, dostanie możliwość wejścia na linie


@Karatte: Dalej nie rozumiesz że jest kwestia kosztów.

a przewozy na KDP nie mogą być dotowane i
  • Odpowiedz
@sylwke3100 to jaką masz alternatywę? zostawić porozbiorowy układ kolejowy i ładować pieniądze w 21 pustych par pociągów między Chybiem a Nędzą?


@Karatte: No tak lepiej ładować pieniądze w 21 par pustawych szybkich ale pustawych pociągów dlatego że przeciętnego Kowalskiego nie będzie stać wydać 600 zł na podróż z Katowic do Warszawy albo nie będzie miał nawet jak podjechać na stację startową bo jego pociągi z miejscowości X przez braki
  • Odpowiedz
@sylwke3100 no tak, bo przeciez w Niemczech czy Francji nie ma pociągów regionalnych i wszyscy jeżdża ICE/TGV za 120 euro XDD

Przeciętnego Kowalskiego akurat stać na Pendolino, co pokazuje bardzo dobra frekwencja na trasach Kraków - Warszawa i Warszawa - Trójmiasto.

Cennik na KDP będzie prawdopodobnie taki jak dzisiejsze EIP z lekko wyniesionymi cenami na biznes jak wprowadzą prawdziwy DSS.
  • Odpowiedz