Wpis z mikrobloga

Tubeless czy dętki?
Koła które kupię/dostanę są już gotowe pod tubeless, ale wciąż nie wiem. Dętka niby pewniejsza, ale mleko ma też swoje zalety...

Znalazłem pomysły na lanie mleka w dętki (mniej brudu, większa odporność niż zwykłe tubeless), ale to dodaje dużo masy.

Inna opcja to zalanie mlekiem dętek TPU. Są lekkie i na Ali tanie. Ktoś z Was jeździ na TPU z mlekiem? Rozważam też dętkę lateksową z mlekiem, ale to już koszty...
#rower #szosa #bikepacking #gravel #kolarstwo #podroze
Ferm100 - Tubeless czy dętki?
Koła które kupię/dostanę są już gotowe pod tubeless, al...

źródło: 1000008047

Pobierz
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Ferm100 od kiedy mam detki tpu cyclami i opony schwalbe road cruiser z wkładką to kapcia nie złapałem a potrafiłem często przebić, z lenistwa, wokół komina to nawet łatek nie biorę
  • Odpowiedz
  • 0
@Poemat ale co jest nie tak? Opony bezdętkowe są cięższe niż zwykłe plus trzeba je zalać powiedzmy 50 ml mleka i to już wychodzi taka sama masa jak opona dętkowa z dętką.
  • Odpowiedz
@Ferm100: jeżdzę na TPU 2 sezony i sobie chwalę. Generalnie zadałeś pytanie w stylu "PS vs XBOX", "Konsola vs PC", czyli nie dostaniesz żadnej jednoznacznej dopowiedzi czy wybrać mleko czy dętki bo zwolenników obu rozwiązań jest po równo. Sam musisz wybrać i potestować. Tez w pewnym momencie myślałem poważnie o mleku, ale nie byłem do końca przekonany. Pojawiły się tanie TPU - wybrałem i jak na razie mi się sprawdzają.
  • Odpowiedz
@Ferm100 przebiłem tpu po zrobieniu kilkuset km, też myślałem żeby je zalać, ale koniec końców zalałem opony i jeżdzę. W mtb na mleku jeżdżę już drugi sezon nic się nie wydarzyło.
  • Odpowiedz
Dętka niby pewniejsza


@Ferm100: w czym dętka jest pewniejsza? Pewniejsza ze częściej złapiesz kapcia i będziesz ja zmieniać na trasie? A zalewnie dętek to już w ogóle padka bo na codzien będziesz doświadczał wszystkich wad tubless i wszystkich wad dętek na raz w imię jakiego zysku?

Zalej normalnie oponę lateksem i kup kilka knotów do zatykania dziur i ewentualnie TB-2 na jakieś mega rozcięcia. Jak się mocno cykasz to woź ze sobą dętkę TPU dla spokoju ducha, bo ta może i jest c-----a, ale za to zajmuje mało miejsca i mało
  • Odpowiedz
bo opon nie zalewa się dla zmniejszenia wagi tylko dla poprawy właściwości jezdnych


@Hasz5g: Zdajesz sobie sprawę, że mleko vs tpu to różnica rzędu 1,5w - 2w przy prędkości 45km/h i dużo dużo dużo mniej przy prędkościach wykopkowych czyli 30km/h?
  • Odpowiedz
Zdajesz sobie sprawę, że mleko vs tpu to różnica rzędu 1,5w - 2w przy prędkości 45km/h


@Poemat: tylko ze te testy watów wyglądają zazwyczaj na takiej maszynie:

Mówiąc o poprawie właściwości jezdnych mam na myśli przedewszystkim to jak opona pracuje na nierównościach, jak wrzucisz takie koło na bęben który symuluje żwir i dziury to te zaoszczędzone waty najpewniej pójdą w górę.

Nie wspominając nawet ze 2w to dla niektórych 1%
Hasz5g - >Zdajesz sobie sprawę, że mleko vs tpu to różnica rzędu 1,5w - 2w przy prędk...

źródło: rr-machine-long-720-c

Pobierz
  • Odpowiedz