Wpis z mikrobloga

Jechałem citroencwm c3, lekko szarpło podczas jazdy ale dojechałem normalnie. Odpalił też normalnie ale podczas jazdy zapalił sie check i już nie odpalił, kręci ale nie odpala. Czasami pozwala tylko krótko kręcić i przestaje, a czasem normalnie dłużej.

Jakiś pomysł co to może być?
#cytryna #citroen
Y.....s - Jechałem citroencwm c3, lekko szarpło podczas jazdy ale dojechałem normalni...

źródło: 1000010547

Pobierz
  • 27
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@programista15cm: wczoraj w nocy mi się to stało podłączyłem tylko kompa żeby odczytać błędy i z tego co widze możliwości nadal sporo. Chłop pierwszy raz wsiadł w francuzką technologie i sie z-----a... ehh

A ty co sie napinasz jak plandeka od żuka
  • Odpowiedz
@YEPs: wrzuć zdjęcie całego kodu błędu i opisu, bo widzę tylko początek camshaft. Albo wiązka albo któryś z czujników, który jest zasilany z 5V pewnie padł i robi przywarcie, jeśli dobrze pamiętam to w 1.6HDi z jednej linii zasilany jest EGR, czujnik ciśnienia paliwa na listwie, czujnik ciśnienia różnicowego FAP, czujnik położenia wałka itd. Czujnik położenia wałka jest u góry z lewej strony silnika, bardziej z tyłu za przepustnicą/klapą gaszącą,
  • Odpowiedz
@YEPs: no to teraz więcej widać, trzeba przepatrzyć wiązki i wtyczki tych trzech czujników co są w opisie błędu (nie jest to lexia neistety, ale załóżmy, że to delphi/wurth dobrze podpowiada), czujnik położenia wałka to ten co pisałem wcześniej, czujnik położenia wału na dole przy kole pasowym, czujnik ciśnienia na listwie jest pod zaworem EGR, zakładam, że C3 = 207, więc do wywalenia akumulator, filtr paliwa, na YT na pewno
  • Odpowiedz
@YEPs: ale tak serio po co to podpiales? Skoro nie masz pojęcia to jedz do porządnego warsztatu, a jak masz to chyba wiesz jak znaleźć wiedze i co robić dalej?

trzeba przepatrzyć wiązki i wtyczki tych trzech czujników co są w opisie błędu


Jw
  • Odpowiedz
@YEPs: jeśli jest przekaźnik poza BSM to pewnie taki szeroki moduł z wtyczką 16pin jak to w PSA bywało, jak nie ma to szukaj schematu/opisu wyjść BSM i sprawdź czy tam sie pojawia napięcie
  • Odpowiedz
@Philosohero: moduł mam taki jak w foto, na necie widzę z jakichś starszych modeli, z tego co wyczytałem na bezpieczniku nr 5 jest pompa paliwa i na nim pokazuje mi 12v, ten przekaźnik jest chyba wewnątrz tego modułu? bo nie ma innej skrzynki z przekaźnikami.
Y.....s - @Philosohero: moduł mam taki jak w foto, na necie widzę z jakichś starszych...

źródło: s-l1600

Pobierz
  • Odpowiedz
@YEPs sory ale temat wyleciał mi z głowy, niestety na szybko nie mam schematu ani opisu wyjść, trzeba byłoby zagadać do kogoś kto stricte siedzi we Francuzach i ma dostęp do servicebox. A czemu poszedłeś w stronę pompy paliwa, a nie tych czujników z błędu? Jak nie będziesz miał odczytu obrotu z wału ani prawidłowego ciśnienia paliwa to silnik nie odpali nawet jak będzie miał paliwo, nie wszystkie 1.6HDI miały w
  • Odpowiedz
@Philosohero: a ciśnienie paliwa może być błędne przez pompe? Poszedłem w kierunku wymiany bsm bo nie było prądu na czujniku ciśnienia, bezpieczniki ok, przed chwilą przyszło będę sprawdzał, jak nie zadziała to pewnie mechanik
  • Odpowiedz
@YEPs: a patrzyłeś po parametrach czy jest jakikolwiek odczyt ciśnienia paliwa? U kumpla ostatnio przerabialiśmy problem z nieodpalaniem, ale akurat pompa puściła opiłki i nie budowała ciśnienia, ale błąd był inny - zbyt niskie ciśnienie
  • Odpowiedz
@Philosohero: no to tak, wymiana bsi nic nie dala, do pompy paliwa dochodza dwa kabelki na tym co byl jakikolwiek prad czyli 0,5v na zapłonie to pod ten pin podlaczylem akumulator na krotko i pompa ani drgnie auto normalnie odpala na plaka.
Czyli pompa? Tylko dlaczego dochodzi tu tylko 0,5v???
  • Odpowiedz
@Philosohero: zatkało mnie, zdemontowałem cały ten plastik od pompy a tam tylko pływak, jest wtyczka do pompki paliwa ale jej tam nie ma...
Przeryłem w baku i też jej tam nie widzę
Kable tylko dwa dochodzą zamiast 4, nie wiem co tu za rzeźnia i jak to wcześniej działało???
  • Odpowiedz
nie wszystkie 1.6HDI miały w ogóle pompę w baku

@YEPs: 1.6hdi w mojej 307sw też nie ma pompy w baku ( ͡° ͜ʖ ͡°) Także wracaj do sprawdzania tych czujników, które wywaliły błąd, popatrz, jakie ciśnienie paliwa jest podczas kręcenia i czy jest odczyt obrotów silnika
  • Odpowiedz
@YEPs: to nie jest stary diesel w którym wystarczy, że się pompa wtryskowa kręci, żeby paliwo było podawane, tylko nowoczesny diesel z układem common rail - jak komputer nie ma danych ze wszystkich potrzebnych mu czujników to może w ogóle nie otworzyć wtryskiwaczy, żeby nie narobić większych szkód. Weź to lepiej zawieź do mechanika
Philosohero - @YEPs: to nie jest stary diesel w którym wystarczy, że się pompa wtrysk...

źródło: 3crbudowaogolna111

Pobierz
  • Odpowiedz
@Philosohero: auto naprawiłem, zmyliła mnie ta pompa i brak dzwięku że pracuje przy przekręcaniu stacyjki, czujnik wału korbowego uszkodzony.

Wymieniłem też nerke z tym płynem do katalizatora i pomimo wgrania kalibracji o jej wymianie to wciąż pokazuje się ten błąd p1145
  • Odpowiedz