Wpis z mikrobloga

@kwasnydeszcz: no ja jestem technikiem...
akurat nie z Wa-wy ale znam nieco tamte realia

odnośnie tego co pisze ci deptacz (lekarz weterynarii)
odnośnie szkoły i przygotowania po niej - cóż po szkole podobnie jak lekarze po studiach nie umiesz praktycznie nic
teoretyczną wiedzę masz w zdecydowanie podstawowym i
  • Odpowiedz
  • 1
@przemek-leniak: ale super, bardzo ci dziękuję za taką rozbudowaną odpowiedź! generalnie właśnie o tej Kijowskiej myślałam. zdaję sobie sprawę, że w takiej szkole wiedza jest mocno teoretyczna, ale to i tak będzie więcej niż mam teraz i zakładam, że będę musiała też odbyć jakieś praktyki, więc czegoś bym się też nauczyła w ten sposób. tak jak napisałam planuję właśnie kiedyś iść w takie tematy związane z DT czy hotelem dla
  • Odpowiedz
@kwasnydeszcz: różnica między technikiem wety a behawiorystą jest circa taka
technik - to zawód dość szeroki - lekarze wety postrzegają nas głownie jako pomoc weterynaryjną bo w takim charakterze z nimi zazwyczaj współpracujemy ale zawód jest sporo szerszy
kształcenie przygotowuje cię owszem do bycia tą fachową pomocą weterynaryjną
ale jesteś też w sumie najpierw fachowym hodowcą zwierząt (formalnie masz wykształcenie średnie rolnicze - możesz zakładać gospodarstwo rolne - kupować ziemię rolną etc.), masz kwalifikacje do prowadzenia komercyjnego DDD -które obejmuje: deratyzację, dezynfekcję i dezynsekcjęnfekcję (do HACAPU zdaje się potrzebny ci osobny certyfikat) i jeszcze kilka innych zawodowych kierunków np inseminację (tu niektóre gatunki wymagają osobnych szkoleń)
W każdym razie zyskujesz wiedzę ogólną dość szeroką ale na tym średnim poziomie
Zyskujesz tez uprawnienie wynikające z samego dyplomu. Nie ma dodatkowych warunków jak u lekarzy czyli prawa
  • Odpowiedz
@kwasnydeszcz:

więc tak - będąc technikiem