Wpis z mikrobloga

Przyznam szczerze, że jestem zielony jeśli chodzi o inwestowanie, ale mam możliwość ulokowania/zainwestowania pewnej części swoich oszczędności w firmę.

Mam koleżankę, która prężnie rozwija firmę w branży beauty. Depilacje, paznokcie, masaże, spa etc.

Chcę zainwestować w tą firmę. Jest to spółka komandytowa. Jednak nie wiem w jaki sposób.
Myślałem o czymś na zasadzie sfinansowania im zakupu nowego sprzętu do zabiegów, w wyniku czego powiększyłaby się oferta i przyciągnęło by to więcej klientów. Ja bym pobierał jakiś % od zabiegów. Firma kupuje sprzęty i jest ich właścicielem, niczego nie leasinguje.

Czy ktoś byłby w stanie w punktach krok po kroku od czego zacząć, na co uważać, czy to się opłaca, jaka to musi być umowa, jakie warunki muszę spełnić.
#inwestycje #inwestowanie #oszczedzanie #finanse
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@darkmen2905 jeśli się na to zdecydujesz to spiszcie umowę u jakiegoś notariusza i opiszcie jasno wszelkie scenariusze, żeby potem się nie kłócić o hajs, bo takie układy mają tendencję do zmieniania przyjaciół we wrogów
  • Odpowiedz
@darkmen2905: Kilka uwag ogólnych, nie wiem w jakiej kwocie to inwestycja ale idź do prawnika i skonsultuj swoją sytuację w zależności od firmy inwestycji (kupno przez ciebie sprzętu i najem tej spółce, przystąpienie do spółki jako komandytariusz), jeśli koleżanka nie prosiła cię o inwestycje i wpychasz się jej to bym odpuścił. Zwróć uwagę jaka będziesz miał kontrolę nad tą kasa która włożysz, czy np będziesz miał pewność że jak kupisz
  • Odpowiedz
  • 0
@DeoLawson: No załóżmy, że 50k. Na pewno będę musiał pogadać z prawnikiem na ten temat.
Raczej się nie wpycham, tylko wyszedłem z propozycją inwestycji - stwierdziła, że nie ma problemu, możemy się dogadać.