Wpis z mikrobloga

Mam problem z moją Astrą J 1.6 benzyna z gazem. Po odpaleniu często od razu gaśnie, nie reaguje przy tym na gaz, czasem reaguje i podniosę obroty, ale po sekundzie spadają i gaśnie. Tak się dzieje tylko na zimnym silniku. Po odpaleniu szarpie autem, czuć, że nierówno pracuje, ale wszystko ustaje po około minucie i można jechać. Potem na ciepłym odpala normalnie. Jedyna rzecz, która się objawia na ciepłym to falowanie obrotami dojeżdżając gdzieś do świateł. A i jeszcze po zgaszeniu na konkretnie rozgrzanym silniku auto po przekręceniu kluczyka telepie przez sekundę, może dwie. Żaden mechanik w okolicy nie chce się podjąć poszukania przyczyny tego problemu. Błędów żadnych nie ma. Znajomy podpowiedział mi, że może rozjechała się mapa benzyny z lpg, może to być to? Ja obstawiam jeszcze przepustnice. Potrzebuje jakiejś rady, bo męczę się z tym już 3 miesiące.

#mechanikasamochodowa
  • 26
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@MaxWalonkoo: A długo trzeba kręcić aby odpalił na zimnym silniku? Bo może gaz przewodem podciśnieniowym zalewa kolektor ssący lub też regulator ciśnienia benzyny robi to samo z benzyną po zgaszeniu. I przez to próbuje jeszcze silnik pracować na samozapłonie po próbie zgaszenia, bo dostaje paliwo i nagar w komorze spalania odpala to paliwo.

A czujnik temperatury cieczy dla ECU był sprawdzany przez obd czy pokazuje prawdziwe wartości temperatury jak jest
  • Odpowiedz
  • 0
@biskup2k: na zimnym za pierwszym razem kręci kilka sekund i odpuszczam, za drugim razem odpala bez problemu, ale często dusi się przez około minute
Nic nie było sprawdzane, bo nikt nie chce się podjąć szukania przyczyny tego problemu
  • Odpowiedz
na zimnym za pierwszym razem kręci kilka sekund i odpuszczam, za drugim razem odpala bez problemu,


@MaxWalonkoo: Tego typu zachowanie to często jest wina pompki paliwa. Za pierwszym kręceniem można rozładować akumulator do zera a za drugim razem pali na dotyk. Najlepiej jakbyś pojeździł tylko na benzynie ze 20-50km żeby wykluczyć wpływ instalacji lpg czy to jej złego ustawienia czy to puszczania gazu przez uszkodzony parownik czy wtryskiwacze.
  • Odpowiedz
  • 0
@biskup2k: niedawno go odpalałem, udało się za 4 razem, ale zauważyłem że ma większe problemy z utrzymaniem obrotów i żeby nie zgasł w momencie kiedy odpuszczam pedał sprzęgła. Za 1 razem wcale nie odpalił, za drugim nierówno chodził i zgasł po 2-3 sekundkach jak odpuściłem sprzęgło, kolejny raz tak samo i za kolejnym razem trzymałem sprzęgło i nie zgasł.
  • Odpowiedz
@MaxWalonkoo: napisz z jakich okolic jesteś to może ktoś poleci kogoś sensownego
Objawy pasują do uszkodzenia cewki, świece też można sprawdzić. Dziwne że na zimnym się tak szybko przełącza, może za niska temp. przełączania tak jak ktoś już wspomniał
  • Odpowiedz
  • 0
@2xpapanalepiku: do kompa był podłączony i nie wykazało błędów, jeden mechanik wziął go na warsztat i stwierdził, że przecież nic się nie dzieje, no i mówił że go podłączył i nic nie wyszło.
około 6tys km temu wymieniałem wszystkie filtry, płyny, olej
  • Odpowiedz
@MaxWalonkoo: zaczął bym od wymiany świec. Można wyciągnąć cewkę i obejrzeć czy w miejscu gdzie gumy nachodzą na świece nie ma uszkodzeń, pęknięć gumy, delikatnego białego nalotu bo to może sugerować że jest przebicie i takie rzeczy moga się dziać
Zawołaj jak ustawisz co było grane
  • Odpowiedz