Wpis z mikrobloga

Parę razy spotkałem się z opinią, że obrócenie roweru do góry nogami, to prosta droga do zapowietrzenia się hamulców hydraulicznych. Czy to mit czy jednak prawda? Nie rozumiem jak obrócenie roweru miałoby rozszczelnić szczelny wcześniej układ hydrauliczny #rower
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@zobq: nie rozszczelnia, ot powietrze z klamki czasami przemieszcza się w stronę zacisku i system staje się miękki. Często wystarczy podpompować klamką, żeby to naprawić.

@G06DbT: zawsze trochę jednak jest powietrza, do tego zbiera się z czasem.
  • Odpowiedz
via Wykop
  • 0
@zobq: nie rozszczelnia, ot powietrze z klamki czasami przemieszcza się w stronę zacisku i system staje się miękki. Często wystarczy podpompować klamką, żeby to naprawić.


@ujdzie: szczerze to też tego nie rozumiem - jakie znaczenie ma lokalizacja tych paru bąbelków powietrza w układzie? W końcu ciśnienie w całym układzie jest takie samo - a gaz jest tak samo ściśliwy, nieważne w którym miejscu są bąbelki.
  • Odpowiedz
@zobq: instytut chłopskiego rozumu mocno, ale u shimano jest jakiś system kompensujący zużycie okładzin. W klamce jest membrana, która zatrzymuje olej, ale wyrównuje ciśnienie powietrzem poza tłoczkiem klamki.
  • Odpowiedz
@G06DbT oczywiście że w układzie jest powietrze a dokładniej w zbiorniczku wyrownawczym na górze układu, w klamce hamulcowej. Odwrócenie układu i wciśnięcie klamki powoduje wciśnięcie powietrza ze zbiorniczka wyrównawczego w klamkę hamulcową (jej elementy zalane płynem) i dalej w przewód.
  • Odpowiedz
via Wykop
  • 1
@kuraku: nie działa mi link
@ujdzie: @mrucyfon: ok, czyli u góry klamki jest zbiorniczek wyrównawczy, który jest połączony z resztą układu tylko wtedy gdy klamka jest całkowicie odpuszczona, żeby wyrównać poziom płynu gdy zużyją się klocki albo nagrzeje się płyn (nagrzany płyn hamulcowy zwiększa objętość). Ewentualne powietrze w układzie zbiera się w tym zbiorniku, bo przy normalnej pozycji roweru, jest na samym szczycie. Gdy naciskamy klamkę,
  • Odpowiedz
via Wykop
  • 0
@Tyczmistrz: Z tego co rozumiem, to albo masz pewną nieszczelność w układzie, albo w twoim zbiorniczku wyrównawczym zbiera się bardzo dużo powietrza, które nie jest wyciągane w trakcie odpowietrzania. Jaki masz model hamulców?
  • Odpowiedz