Wpis z mikrobloga

#motoryzacja #samochody #audi #volkswagen

Szukałem A6 C8 2.0 TDI 204KM, ale trafiła się 3.0TDI 286KM.

Ma przebieg 70k km, rok 2020, jest jeszcze na gwarancji Audi Select, planuję jeździć 20k km rocznie i sprzedać po 3 latach.
Czyli z przebiegiem 130k km.

Czy to jest mocno głupi pomysł? Czy do tych 130kkm dojadę bez większych problemów?

Auta na razie nie sprawdzałem. Ponoć bezwypadkowe, kupione w Audi Select, więc naprawy i serwisy są w historii ASO. Serwisowane tylko w ASO, no bo gwarancja.

70% autostrada, 30% miasto liczone w kilometrach.
Po czasie jazdy to pewnie 50:50.

W necie natknąłem się na informację, że ten 3.0 ma problematyczny rozrząd, ale ja chciałbym go nie wymieniać po prostu do tych 130k km.

Wymiana oleju raz w roku, po 15-20k km, a nie co 30k km jak zaleca Audi.

Różnica między 2.0 a 3.0 to silnik i skrzynia. Reszta w zasadzie identyczna.
Chyba w 3.0 jest napęd quattro stały, a nie haldex jak w 2.0.

Cena zbliżona.
  • 19
  • Odpowiedz
@mam__pytanie: Spokojnie na oryginalnym rozrządzie do 130 tys. dobijesz
Przy rzadkiej wymianie oleju zaczynać być słychać łańcuchy przy 180k km
3.0 łatwiej będzie Ci później sprzedać bo są to po prostu lepsze silniki niż 2.0 i bardziej pożądane ze względu na wyższą trwałość. Poza tym sam zobaczysz jak przejdziesz się V6 - ona ma tyle Nm co ciężarówka i to inna jakość jazdy.
  • Odpowiedz
@mam__pytanie: 3.0 to jeden z lepszych silników jaki powstał w ogóle. Gdyby nie skomplikowany układ rozrządu to byłby silnik idealny. 286 km z trzech litrów to właściwie dolna granica, bardzo często jest modyfikowany na dużo wyższe moce - oczywiście w zależności od wersji.
Poprzednie generacje np. w Audi Q7 są katowane w transporcie samochodowym - nadają się świetnie pod ciągnięcie lawety ze względu na dużą moc i moment obrotowy ale
  • Odpowiedz
@mam__pytanie: ja to nie widziałem jeszcze 3.0 TDI co to by 500kkm dojechał, ale nie mówię może takie istnieją. Bardziej to jak z yeti. Wszyscy o nimm mówią nikt go nie widział. Widzę o zaworze bocznikowym w pompie oleju już nikt nie wspomina. Programują to by w ogóle smarowanie było wyższe niż to zapisane w fabryce. Magicznie zginął w nowej generacji tego silnika? O dpfie odsuniętym o kilometr od kolektora
  • Odpowiedz
@mam__pytanie: na podstawie kanału tego mechanika. 3.0 tdi to tragedia.
tutaj gośc zapłcił 30 tysięcy złoty na naprawę tego silnika, gdzie nie ruszali tłoków
porównują koszta utrzymania 2.0 vs 3.0
r5678 - @mam__pytanie: na podstawie kanału tego mechanika. 3.0 tdi to tragedia.
tutaj...
  • Odpowiedz
@trzaichlac69: nie chce się czepiać, ale przejrzałem Twoje wpisy i widzę że robisz same trupki. OP kupuje auto z 2020r. To nie jest wypierdziane A6 po dwóch Niemcach i Turku więc Twoje zarzuty nie będą miały zastosowania przy tak małym przebiegu.
-bagnet oleju Mercedes wycofał w jednym z modeli już w 2012r. Tak samo wcześniej wycofali też korbę do odpalania auta
-łańcuchy od 2014r. są dwa w 3.0
Reszta rzeczy
  • Odpowiedz
@mam__pytanie: Czy to 2.0 czy 3.0 do 130k dojedzie bez dotknięcia kijem. (Nie licząc zwykłych serwisów)
Na to, że jeszcze ma gwarancję Audi Select nie patrz, przetrzep solidnie to auto przed kupnem bo sporo jest na naszym rynku "gongów".
Rozrząd w 3.0 jak choć jąknie przed 220-250k to będę w szoku (chyba, że ktoś tyrał to auto 100% po mieście), olej wymieniaj co 10-15 tysięcy, zrób olej w skrzyni i
  • Odpowiedz
@Kalorek: za trupki uczciwie płacą. Jak słyszą 12k za rozrząd w 3.0 tdi to ktoś tam, gdzieś taniej robi i nikt się nie będzie na taką usługę decydować. A chcesz to porządnie zrobić by nie wracać do tematu. Wolą to opchnąć popsute na otomoto.

Nie wszystkim się też dziele z vikopem. W Piątek był klient z własną diagnozą, gdzie w ML-u V8 wymieniłem piezoelektryczny wtrysk za 200zł. Godzina pracy uczciwy zarobek? Auto jak słabo odpalało przed wymianą tak słabo odpala po wymianie. No ale tego chciał klient.

Jak przez pół roku pisałem na tagu, że 1,2 puretech to szrot i żeby się w niego nie pakować. To nikt nie wierzył. Ostatnio na głównej artykuł w sprawie pozwu zbiorowego dla Citroena w związku z tym
trzaichlac69 - @Kalorek: za trupki uczciwie płacą. Jak słyszą 12k za rozrząd w 3.0 td...

źródło: 3.0 tdi

Pobierz
  • Odpowiedz
@trzaichlac69: Przecież ten film jest z starej generacji 3.0TDI, nawet w filmie autor mówi że wyszedł "poprawiony" napinacz, co Ty OP-owi wrzucasz skoro to nie ten silnik nawet?
Równie dobrze możesz piać że wszystkie 2.0TFSI to złom, bo przecież brały olej. (A że tylko do konkretnej generacji/kodów silnika to już się wygodnie pominie)
  • Odpowiedz