Wpis z mikrobloga

#gielda #tesla #motoryzacja #samochody
Jeżeli mógłbyś mieć tylko jeden samochód. W Polsce i biorąc pod uwagę koszt auta, serwisu, ubezpieczenia, paliwa / ładowania. Do dojazdów do pracy, na zakupy, na wakacje.
To wolałbyś auto spalinowe takie jak BMW 3, Mercedes C klasa, Toyota RAV4, Honda C-RV czy elektryczna Teslę Model 3

Spalinowe dobrane według podobnego kosztu zakupu, bo zarzucono mi że Dacia Sandero niszczy Teslę w sondzie bo jest tańsza

Auto spalinowe klasa premium lub dobry SUV czy elektryczna Tesla Model 3?

  • spalinowe premium lub SUV 73.4% (218)
  • Tesla Model 3 26.6% (79)

Oddanych głosów: 297

  • 26
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • 14
@151346136 ja to się zastanawiam po co robisz te ankiety, skoro wynik z góry jest znany?
Nie ważne, że biorąc Teslę dostajesz dużo więcej, serwisowanie i "tankowanie" będzie tańsze.
Polak jest uprzedzony do elektryków przez słabą infrastrukturę do ładowania i to że on musi mieć 1000 km zasięgu, o jego passat w TDI tyle ma. W końcu raz w roku jedzie na wakacje nad Bałtyk i grzechem byłoby się zatrzymać po
  • Odpowiedz
  • 2
@gonzo91 po co ankieta? Bo mi się nudzi głównie
Bo sonduje upodobania wykopków
Bo wynik wpisuje się w ogólne przeświadczenie że elektryk nadaje się głównie jako auto drugie a nie jedyne. I nie tylko w Polsce a wszędzie na świecie może poza Chinami jest takie myślenie.
I nie chodzi że konsument nie potrzebuje 1000km zasięgu. Konsument może w ogóle auta nie potrzebuje i lepiej by wyszedł jakby korzystał z pociągów ,
  • Odpowiedz
wziąłbym hybrydę


@kiszczak: kompletnie nie ogarniam sensowności hybryd plug in. W jednym aucie trzeba upchnąć dwa odrębne układy napędowe - jest to ogromny koszt, nie tylko finansowy. Auto staje się ciężkie, mało pojemne i ekstremalnie drogie. Co w zamian? No w sumie to prawie nic. Strasznie zgniły kompromis.
  • Odpowiedz
@majk_emigrant: hybryda plug in to najlepsze co moze byc, jesli jezdzisz wkolo komina, problem sie zaczyna jak wjezdzasz na autostrade gdzie prawie w ogole nie hamujesz i bateria sie nie laduje i cala hybryda jest wowczas tylko balastem zwiekszajacym spalanie silnika spalinowego. Natomiast mowienie ze hybryda plug in to poroniony pomysl to idiotyzm i brak pojecia i zrozumienia technologii. System odzysku energii, mozliwosc jazdy tylko na prąd po miescie. Miód,
  • Odpowiedz
@kiszczak: @essalysolu
Weźcie mi opowiedzcie co jest fascynującego w pakowaniu 2 problematycznych technologii do 1 samochodu. W sensie, chodzi mi o to, że w mieście mniej pali, ale za to w trasie nie bardzo. A jeszcze do tego masz problemy z olejami, filtrami itp.

Nie lepiej kupić sobie dieselka?
  • Odpowiedz
@151346136: nie przegadasz, to rowziazanie ma sens tylko w konkretnym przypadku. Mialem priusa phev i bylo cacy w dojazdach do pracy. Ale to typowy dupowoz, ktory sie splacil w czasie swojego zycia i pozwolil zaoszczedzic kupe siana. Typowe narzedzie spelniajace swoje zdanie (przejechac km najtaniej na przestrzeni lat, a nie jednego tankowania). Ale trzeba dobrac odpowiednie narzedzie do odpowiedniego zadania, a nie kupic kosiarke na baterie i narzekac, ze sie
  • Odpowiedz
a jak ktoś jeździ głównie wkoło komina i że dwa razy w miesiącu robi trasę?


@151346136: ale przecież póki co nikt nie zabrania ani jazdy spalinowym w mieście, ani elektrykiem w trasie. Każdy wybór samochodu to sztuka kompromisu, to nie dotyczy wyłącznie układu napędowego. Ale trzymając się jego to dla mnie kompromisem w tym wypadku jest albo elektryk i pogodzenie się z ładowaniem prądu w trasie, albo spaliniak i konieczność
  • Odpowiedz
@essalysolu: @majk_emigrant

PHEV jest dla ludzi wygodnickich ale przejdzie rewolucję. Dziś to jest spalina z baterią która można ładować, a w przyszłości będzie to elketryk z agregatem pod maską. Segment PHEV zdominują auta typu YangWang u8 czyli dla ludzi którzy lubia dynamike elektryka i mają w dupie ładowanie (troche moga poładować jesli im sie bedzie chciało)

@151346136 Wynik takiej ankiety będzie zależał do infrastruktury i świadomości użytkownków. Sa
  • Odpowiedz
w przyszłości będzie to elketryk z agregatem pod maską


@zibizz1: myślę, że tak nie będzie, bo to jest system który mógł funkcjonować już od dziesięcioleci. Jeśli nie przyjął się przed erą baterii to teraz nie zrobi tego tym bardziej.

Ale już np. w takim wydaniu jak zrobiło to BMW w modelu I3 - ma sens. To jest wówczas odwrócony układ miękkiej hybrydy, gdzie pierwsze skrzypce gra elektryk, a benzyna jest
  • Odpowiedz
Weźcie mi opowiedzcie co jest fascynującego w pakowaniu 2 problematycznych technologii do 1 samochodu. W sensie, chodzi mi o to, że w mieście mniej pali, ale za to w trasie nie bardzo. A jeszcze do tego masz problemy z olejami, filtrami itp.


Nie lepiej kupić sobie dieselka?


@maciek30_pl: Podobono nie chciałeś mieć problemów, a propopnujesz diesla do miasta.
  • Odpowiedz
@majk_emigrant: móiwsz że nie będzie a BMW I3 REX piszesz że ma sens. A to jest dokładnie to o czym mówie czyli elektryk z agregatem. To jak w końcu? nie przyjeło się bo było drogie i nadal nieliczni będa to rozwiązanie wybierać, ale oferuje jakość jazdy elektrykiem i zasięg 1000km+ oraz tankowanie na stacji. Rozwiązanie dla najbardziej wymagających, takich których stać
  • Odpowiedz