Wpis z mikrobloga

Przy wymianie napędu dajecie klej do gwintów pod nakrętki zębatki tylnej czy nie? Nakrętki dokręcane zgodnie z momentem. Czy jeżeli jest w serwisowce klej to go dajecie? Zastanawiam się czy dawać klej. Śruby dokrecilem zgodnie z serwisowka (58 Nm), na necie jedni piszą, że dają bo tak jest w serwisowce, inni, że nie. Na przodzie mam miedziana podkładkę zagięta na nakrętce więc kleju nie potrzeba.

I też kwestia sporna. Zapinki do większości pojemności git czy strach? Kupiłem dida 520VX3 z zapinką bo do mojego modelu procedent przewiduję łańcuch z zapinką. Jestem zdania, że jeśli producent przewiduję i wszystko jest dobrze złożone to nie powinno być problemów. Poprzedni łańcuch który zmieniłem też był z zapinką. Co sądzicie? Zapinka do większości pojemności OK czy jednak strach?

#motocykle
  • 18
  • Odpowiedz
@zielony_goblin: jeśli producent przewiduje gdzieś klej do gwintów i 60nm, to nakładam klej do gwintów i dokręcam na 60nm. Nie ma dyskusji, bo później te śruby mogą Ci się luzować od wibracji. A łańcuchy z zapinkami dla mnie to strach, nie chcę dostać łańcuchem po plecach, zawsze łańcuch pełny.
  • Odpowiedz
@zielony_goblin: Ja daję klej nawet jak producent nic o tym nie pisze;), chociaż bywało że jezdziłem bez i nic się nie działo;). Co do łańcucha jeżeli nie jeżdzisz wyczynowo i nie katujesz moto a producent takie łąńcuchy propounje to też bym się nie obawiał zapinki. Chociaż mi się z wiekiem poprzestawiało i wybieram bezpieczniejsze rozwiązania tak na wszelki wypadek;P
  • Odpowiedz
@zielony_goblin: Klej jak najbardziej dawać, jak producent nakazał. Spinki nie ma co się obawiać jeśli jest poprawnie założona i od tego łańcucha. Podejrzewam, że przypadki kiedy zapinka spada spowodowane są złym rozmiarem albo montażem.
  • Odpowiedz
@zielony_goblin: Na pewno manual nie przewiduje kleju? Bo zrozumiałem po tym co pisałeś wcześniej że tak. Aż sprawdzę z ciekawości wieczorem w manualu do swojego czy nakrętki są na klej czy nie.
  • Odpowiedz
@zielony_goblin: ja w B12.5 dla świętego spokoju dałem odrobinę niebieskiego Loctite. Tak aby asekuracja była ale w razie czego dało się odkręcić i jest git.

A co do łańcucha, to zrobiłbym tak jak sugeruje manual, ale jeżeli masz jakieś wątpliwości albo planujesz ostrzej traktować napęd to lepiej go zakuć. Zakuwarka to koszt rzędu 200-250zl (tu polecam Jonnesway, taka w zielonym pudełku), a zakucie to chwila moment (najlepiej złapać sobie trytytkami
  • Odpowiedz
@zielony_goblin: Sprawdziłem u siebie w serwisówce do ZR-7 i też nie ma przy zębatce nic o kleju, a w innych miejscach zalecają użycie. Widać uznali, że przy regularnie zdejmowanych nakrętkach lepiej nie dawać . Ważniejsze od kleju i tak jest porządne wyczyszczenie gwinty i powierzchni styku kołnierza nakrętki z zębatką.
  • Odpowiedz
@TrocheTakiDuzy: Najbezpieczniej założyć zapinkę i wybrać się do warsztatu albo kogoś kto ma dedykowaną zakuwarkę DID. Sporo kosztuje, więc dla siebie kupować średnio się opłaca, ale jest idioto-odporna i praktycznie nie ma ryzyka złego zakucia. Nie wiem też, ile sobie dzisiaj mechanik liczy za te 10-15 minut roboty.
Oczywiście jak ktoś ma umiejętność obsługi suwmiarki, odrobinę zdolności manualnych i wyczucie to zrobi samemu uniwersalną zakuwarką. Byle nie próbować młotkiem i
  • Odpowiedz
@Shuwaks: ale wiesz, że u mechanika to może i jest 10-15min roboty ale jak pojedziesz tylko z łańcuchem do zakucia to potem musisz wahacz zdejmować żeby to założyć? Albo trzeba bawić się w transport motocykla bez łańcucha żeby zakuł na moto a to też koszta i imo głupiego robota.

Na 99% większość mechaników na takie coś powie, żeby dostarczyć cały motor na kompletną wymianę napędu i to nie będzie 10-15
  • Odpowiedz