Wpis z mikrobloga

Nie byłem pewien czy rzeczy typu czyszczenie przepustnicy, EGR-u, dolotu, wylotu, i innych takich około-silnikowych miejsc zrobić przy przebiegu 60k km, czy 90k km. Tak więc krakowskim targiem zleciłem zrobienie w połowie tego przebiegu - po przekroczeniu 75k km (i niecałych 2 latach po wyjechaniu z salonu).

#samochody #motoryzacja #mechanikasamochodowa #silnikboners #fabia
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Adamfabiarz: a nie lepiej było najpierw zweryfikować stan, zamiast wstawiać na robotę?
może nic nie trzeba robić, olej zmieniasz przedwcześnie, obchodzisz się jak z jajkiem, tam nie powinno być żadnego nagaru. zwłaszcza ze to wolnnossący silnik..
na świecach lepiej bym się skupił. przy gazie góra 20K na dobrych świecach. . tak nawet producenci polecają, a nie wiem czy mówiłeś co ile wymieniasz świece.a tanie świece to potrafią się skończyć po
  • Odpowiedz
  • 1
@r5678:
No dlatego to zadanie oddałem w ręce specjalistów dobrze opłaconych i bez pośpieszania.
Nie było jakoś wiele nagaru, ale nieznacznie było do wyczyszczenia, na szczęście nie za wiele twardego. Powtórka takiej profilaktyki za kolejne 75 tys. km 👌

Wymieniam dobre (NGK) świece co 30 - 35 tys. km. Wymieniane były dwukrotnie i w obu przypadkach nie wykazały nadmiernego zużycia.
  • Odpowiedz
@Adamfabiarz: to chodzi o przerwy głównie. do lpg zaleca się 0.7mm, normalnie świece mają 0.9-1.2mm. wraz z użytkowaniem świec ta przerwa się powiększa co źle wpływa na cewki, no im mniejsza przerwa tym wydajniej.
Brisk np, przy benzynie zaleca wymianę co 30-40k, przy gazie co 20k
Denso czyli taniocha to 10k i one już są złe. wszystkie mają wtedy przerwy >1mm no i sam stan mógłby być lepszy. No i
  • Odpowiedz