Wpis z mikrobloga

Hej mirki, mam sporo wolnego czasu i jakieś tam wolne środki, które mogę przep.... bez specjalnych problemów.
Trochę bym sobie poinwestował, bo tyle się mówi o giełdzie, o tych całych szortach itp.
Ale jestem kompletnie zielony, kompletnie w sensie naprawdę kompletnie więc wypadałoby zacząć od zdobywanie wiedzy.
I teraz pytanie do was: od czego w ogóle zacząć? Są jakieś kursy, platformy edukacyjne, fora, gdzie ktoś taki jak ja, zielony może się dowiedzieć jak to wszystko funkcjonuje i o co w tym chodzi?
Najlepiej od całkowitych podstaw, z tłumaczeniem podstawowych pojęć i mechanizmów.

Raczej coś konkretnego, bez zbędnego pieprzenia, bez wałków jak ci od mlm i naciągaczy bo z tego co widzę, jest od cholery kursów za 300zł w stylu: pokażę ci jak zostać milionerem.
Ale mi nie o to chodzi, bardziej chodzi o rzetelną wiedzę. nie musi być darmowe, może być płatne, tylko żeby faktycznie to było coś wartościowego, a nie poradnik 16 letniego "milionera" z Instagrama.

#gielda #inwestycje #inwestujzwykopem #pytanie
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@mango2018 popatrz jakieś tutoriale na stronach brokerów np. Bossa, żeby załapać podstawy i zacznij z małym kapitałem, albo kontem demo. Ogólnie to nie ma żadnej sprawdzonej wiedzy, każdy jest guru, musisz znaleźć swoją strategię, albo podkraść od kogoś, albo grać na czuja. Zainteresuj się zarządzaniem ryzykiem i nie dotykaj lewara na początek, bo cię zmiecie z planszy ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@mango2018: nie graj na lewarze, nie graj na szorta, załóż konto demo na xtb ale nie konto real. Załóż sobie maklera z jakimś fajnym czytelnym interfejsem jak np ing wpłać jakieś drobne 500 zł i zrób pierwsza transakcje. Z książek nie wiem co polecić.
Z ogromną dozą nieufności bierz to co rondomowi ludzi piszą w Internecie, unikaj bankiera. Polub konta na twiterze jak strefa inwestora czy analizy pekao czy mbanku
  • Odpowiedz
@mango2018